בארץ

הגיע הזמן להתפטר? אלו הבכירים שצפויים לפרוש לאחר חליוה

כ-201 ימים עברו מאז הטבח הנוראי ב-7.10 ויציאתה של ישראל למלחמת "חרבות ברזל". כעת, כשהמלחמה מדשדשת יותר מאי פעם, נשאלת השאלה - מי הבכירים הבאים שצריכים לפרוש?
מערכת ice | 
הרמטכ"ל וראש השב"כ בחאן יונס (צילום דובר צה"ל)
לאחר שראש אמ"ן, אהרון חלויה, הודיע על התפטרותו בעקבות המחדל של ה-7.10, רבים תוהים מי יחליף אותו ובעיקר, מי ימנה את המחליף שלו. האם לאפשר לרמטכ"ל הנוכחי למנות את ראש אמ"ן הבא? האם הוא צריך להתפטר לפני כן?
 
בצה"ל ובדרג המדיני מבינים שלא ניתן לקיים ניקוי אורוות מהיר לשרשרת הפיקודית של צה"ל מכיוון שהצבא עדיין בלחימה. ההבנה היא שרבים יצטרכו לעזוב את התפקיד אבל זה יצטרך להיעשות בצורה שקולה ואחראית.
לאחר 201 ימים מפרוץ המלחמה, המערכת הצבאית צריכה דם חדש, כזה שלא היה שייך ל"קונספציה" של ה-7.10, לכן הצפי הוא שראש השב"כ והרמטכ"ל צפויים לפרוש בקרוב, המערכה כבר לא בשיא שלה והלחימה ברצועת עזה הצטמצמה.
לאחר שמתקפת התגמול מאיראן הגיעה, נראה שהזירה העיקרית עימה ישראל מתמודדת היא חיזבאללה בצפון, לכן נדרש לקיים את מינוי הבכירים החדשים לפני שהמערכה שם תפרוץ בעוצמה מלאה.
השאלה שנשאלת היא - מי יהיו המחליפים? אפשרות אחת שנשקלת בכובד ראש היא מינויו של סגן הרמטכ"ל לשעבר ומנכ"ל משרד הביטחון הנוכחי, אלוף (מיל') אייל זמיר. בנוגע לסגנו הדעה הרווחת היא שמפקד חיל האוויר לשעבר, עמיקם נורקין, יהווה מינוי מוצלח.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה