בארץ

צה"ל מודיע כי השיג שליטה צבאית בצד הפלסטיני של מעבר רפיח

צה"ל החל בפעולה צבאית במהלך הלילה ברפיח. על פי הדיווחים - חוסלו 20 מחבלים ואותרו שלוש כניסות חדשות למנהרות. האזרחים נתבקשו להתפנות לאזור הסיוע ההומניטרי. אלו הפרטים על התקיפה הישראלית
מערכת ice | 
רפיח (צילום פלאש 90/ עבד רחים קטיב)
ברקע הדיונים על עסקה אפשרית עם חמאס למען שחרור החטופים, הודיעה ישראל הבוקר (שלישי) כי השתלטה על מעבר רפיח מצדו הפלסטיני. לאחר פעולה צבאית במהלך שעות הלילה הודיע דובר צה"ל כי במהלך המבצע אותרו שלוש מנהרות וחוסלו 20 מחבלים. על פי הדיווחים אוגדה 162, חטיבה 401 ומספר יחידות מיוחדות פועלות כעת במזרח רפיח. 
על פי ההערכות המנהרות שנמצאו מחוברות לחלק ממערך המנהרות התת קרקעי ברצועת עזה, אך לא עוברות לגבול מצרים. בבוקר הודיע צה"ל כי מעבר כרם שלום נסגר ויפתח מחדש רק כאשר יאפשרו זאת התנאים הביטחוניים. בינתיים לא פורסם על נפגעים ישראלים במהלך הפעולה הצבאית. דובר צה"ל פרסם כי הוא פעל יחד עם הארגונים הבין לאומיים הפועלים במרחב בבקשה מהאוכלוסייה האזרחית לנוע אל עבר האזור ההומניטרי.
 
ההשתלטות בוצעה על רקע דיונים בין לאומיים על עסקה בין ישראל לחמאס. על פי דיווחים חמאס מסכים להצעה הנוכחית, אך בישראל מודיעים כי מדובר בהצעה שונה מזו שהציעה והיא לא מקובלת עליה. בנוסף, הבוקר נודע כי שני חיילים ישראלים נהרגו מפגיעת כטב"ם בצפון. 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה