בארץ

נתניהו: "הצעת חמאס נועדה לטרפד את כניסת כוחותינו לרפיח"

על רקע כניסת צה"ל לרפיח, מסר ראש הממשלה את הצהרתו על יעדי הפעולה הנרחבת בעיר הפלסטינית: השבת החטופים וחיסול חמאס. רה"מ נתניהו: "אנחנו כבר הוכחנו בשחרור החטופים הקודם - לחץ צבאי על החמאס הוא תנאי הכרחי להשבת חטופינו. הצעת החמאס אתמול נועדה לטרפד את כניסת כוחותינו לרפיח. זה לא קרה"

מערכת ice | 
בנימין נתניהו (צילום פלאש 90/ תומר נויברג, freepik)
היום (שלישי) מסר ראש הממשלה בנימין נתניהו את הצהרתו בנוגע לפעולה נרחבת ברפיח. בהודעה המוקלטת שאותה פרסם משרד ראש הממשלה היום, התייחס נתניהו לכניסת כוחות צה"ל במעבר רפיח ואמר: "תוך שעות כוחותינו הניפו את דגלי ישראל במעבר רפיח והורידו את דגלי החמאס". בדבריו, ציין נתניהו כי הכניסה לרפיח משרתת שני יעדים מלחמה עיקריים: השבת החטופים המוחזקים בשבי וחיסול חמאס.
למרות חילוקי הדעות והביקורת החריפה שנמתחה מצד משפחות החטופים, הדגיש נתניהו כי כניסת צה"ל לרפיח הינה החלטה שמטרתה להפעיל לחץ על ארגון הטרור להחזרת החטופים. 
"אנחנו כבר הוכחנו בשחרור החטופים הקודם - לחץ צבאי על החמאס הוא תנאי הכרחי להשבת חטופינו. הצעת החמאס אתמול נועדה לטרפד את כניסת כוחותינו לרפיח. זה לא קרה". על רקע הדיווחים על מגעים מתקדמים עם ארגון הטרור, ציין נתניהו: "הצעת החמאס רחוקה מאוד מהדרישות ההכרחיות של ישראל". 
לאחר שציין כי ישראל לא תתמוך בהמשך שלטון חמאס ברצועת עזה ושיקום יכולותיו הצבאיות, התייחס נתניהו למשלחת שנסעה לקהיר בכדי לקדם את עסקת החטופים. "הנחיתי את דרגי העבודה שיצאו לקהיר: תמשיכו לעמוד בתוקף על התנאים שדרושים לשחרור חטופינו, תמשיכו לעמוד בתוקף על הדרישות החיוניות להבטחת ביטחון ישראל".
לטענתו, המשך הלחימה בחמאס וכניסת צה"ל לרפיח מהווה "צעד חשוב מאוד בדרך להשמדת היכולות הצבאיות הנותרות של החמאס, לרבות חיסול ארבעת גדודי הטרור ברפיח וצעד חשוב לפגיעה ביכולות השלטוניות של החמאס, כי מהבוקר שללנו מהחמאס מעבר שהיה חיוני לביסוס שלטון הטרור שלו ברצועה".
בסיום דבריו, התייחס ראש הממשלה ללוחמי צה"ל שנהרגו בעת מילוי תפקידם בימים האחרונים ואף הוסיף: "אני מצדיע לחיילינו הגיבורים על הביצוע המושלם של המשימה, על רוח הלחימה והגבורה, על כל מה שהם עשו - ועל כל מה שהם עוד יעשו בהמשך".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה