בארץ

בני עקיבא למען נפגעי פעולות האיבה - מבצע נר לנופל יוצא לדרך

תנועת הנוער תקיים כמידי שנה את המיזם המסורתי לביקור בקבריהם של הנופלים. התמקדות מיוחדת תוקדש לאירוע ה-7 באוקטובר. מזכ"ל הארגון: "הזיכרון הוא חלק מרכזי בתקומה של עם ישראל"
מערכת ice | 
יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
מידי שנה מגיעים עשרות אלפי חניכי תנועת הנוער בני עקיבא ביום הזיכרון לחיילי צה"ל ונפגעי פעולות האיבה אל בתי הקברות להתייחד עם זכרם של הנופלים. השנה, לאחר ששכלו משפחות כה רבות את יקיריהם באירוע ה-7 באוקטובר ובמלחמה, יגיעו החניכים גם אל קבריהם של הנופלים במתקפת הפתע של חמאס. 
כחלק ממבצע "נר לנופל" יבקרו החניכים בקברים של אנשים שנהרגו במתקפה הקטלנית ביום שבת ה-7 באוקטובר ונפגעי פעולות איבה נוספים. במסגרת המבצע ילמדו החניכים את סיפורם של הנופלים ויתייחדו עם זיכרון הנופלים. בנוסף, בני הנוער צפויים לכתוב מכתבים אישיים עבור הנופלים ולקרוא פרקי תהילים לזכרם. 
 
מיזם "נר לנופל" מתקיים מעל ל-20 שנה. המבצע החל בהובלתו של מזכ"ל תנועת בני עקיבא לשעבר, דני הירשברג, ששכל את אחיו במלחמת שלום הגליל. המיזם מתנהל בשיתוף מנהל תנועות הנוער וביטוח לאומי. לפניו חולקו החניכים באופן מסודר כך שלא יישאר אף קבר ללא מבקרים ביום הזיכרון. מזכ"ל הארגון הנוכחי, יגאל קליין, מסר: "הזיכרון הוא חלק מרכזי בתהליך התקומה של עם ישראל שידע לקום מתהומות וקשיים, וכך, בעזרת ה', נזכה לכך גם בדורנו בקרוב". 
בנוסף, נציגי תנועות הנוער יקיימו טקס מיוחד בבית העלמין של קיבוץ רביבים. בבית העלמין קבורים חללים רבים שעקב המצב הביטחוני לא יכלו להיקבר בישוב בו התגוררו. השפעה נוספת של המצב הביטחוני הנוכחי על המיזם המסורתי היא העובדה כי לא ניתן להגיע לחלק מבתי העלמין באזור הצפון. לשם כך יצרה התנועה קשר עם משרתי מילואים באזור בבקשה לבקר בקברים שחניכי התנועה לא יכולים להגיע אליהם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה