השוק

צריכת החשמל תעלה ביותר מ-60%? הדרמה הצפויה בישראל נחשפת

דודי לסרי, מנכ"ל חברת פלאגו העוסקת בפתרונות טעינה לרכבים חשמליים, טען כי לפי ההערכות, עד שנת 2050 - 100% מהרכבים יהיו חשמליים בצורה כזו או אחרת מה שיעלה את הצריכה ב-60%
מערכת ice |  1
חברת החשמל (צילום shutterstock)
דודי לסרי, מנכ"ל חברת פלאגו העוסקת בפתרונות טעינה לרכבים חשמליים, התראיין אתמול (שלישי) בוועידת התחבורה של ynet ושל "ידיעות אחרונות" וטען כי "לפי ההערכות, עד שנת 2050 - 100% מהרכבים יהיו חשמליים בצורה כזו או אחרת. זה משפיע על שוק האנרגיה כי צריכת החשמל של רכב פרטי עומדת על שני שליש מסך הצריכה של משק בית. צריך להיערך לזה ברמה הלאומית"
עוד טען לסרי כי "בישראל יש כיום 35 אלף רכבים חשמליים ולפי ההערכות יש מספר דומה של עמדות טעינה, אשר חלקן ציבוריות ופרוסות ברחבי הארץ וחלקן בפרטיות ונמצאות בבתים פרטיים ובמגדלים משותפים. בשנה הקרובה חוזים מגמת התרחבות מאוד דרמטית מכיוון שצפוי להיות מלאי יותר זמין של מכוניות. הכוונה של הרגולטורים בישראל היא שעד שנת 2030 לא יימכרו בארץ רכבי בנזין בכלל".
לסרי הוסיף: "כיום קיים עיוות בשוק - אנשים קונים עמדות טעינה חכמות שאינן מנוהלות מרחוק, ובשנייה שאותו בניין יתחיל להיות מנוהל מרחוק כדי לווסת את האנרגיה ולהחליט מתי מטעינים ומתי לא (כפי שביצעו כבר באירופה ובישראל הרגולטור עדיין לא הוציא הנחיה ברורה בנושא), אותו אדם יצטרך להחליף את עמדת הטעינה ולהוציא עוד אלפי שקלים".
 
"המערכות האלה יודעות להגיד למשל שאחרי כמה רכבים בודדים החשמל יקפוץ ולא יהיה מספיק חשמל לכל הדיירים ולכן צריך להוריד את העומס ולדחות את הטעינה של חלק מהרכבים לשעה מאוחרת יותר. העיקר שכולם יקומו בבוקר עם סוללה מלאה, זה לא משנה ממש אם מישהו סיים להטעין ב-12 בלילה או ב-3-2 בלילה", הוא הוסיף.
לסרי סיכם ואמר: "המערכת לוקחת את שעות השיא, שהן השעות הכי יקרות של החשמל, ודוחה את הטעינה לשעות השפל. בכך, היא חוסכת המון כסף לצרכן הממוצע בכך שהיא לוקחת עשרות אגורות במקום שקל לקילו וואט לשעה. בנוסף, בשעות השיא אנחנו יודעים שצריכת החשמל נעשית מחומרים יותר מזהמים ויותר יקרים".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מגזים ברמות
    אחד שיודע 12/2022/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הסבת כל התחבורה לחשמל היום תעלה את צריכת החשמל ב15% בלבד.
    סגור