בארץ

נשיא התאחדות התעשיינים מגיב לריבית: "הכלי מיצה את עצמו"

ד"ר רון תומר מסר: "העלאות הריבית התכופות אשר מטרתן להרגיע את הביקושים ובכך להוביל להורדת מחירים, עלולות לתפקד כחרב פיפיות - עסקים אשר הוצאות המימון שלהם על, ייאלצו כעת להעלות את אותם המחירים״
מערכת ice | 
רון תומר (צילום יוסי אלוני)
בנק ישראל מעלה את הריבית היום (שני) ב-0.25% לרמה של 4.5%. בנימוקי החלטה כותבים בבנק ישראל כי הציפיות והתחזיות לאינפלציה מכל המקורות עלו, ונמצאות בסביבת הגבול העליון של תחום היעד. הציפיות משוק ההון לשנה השנייה ואילך מצויות כולן בתוך תחום היעד.
נשיא התאחדות התעשיינים ויו״ר נשיאות המעסיקים והעסקים, ד״ר רון תומר, ביקר את החלטת בנק ישראל להעלות את הריבית ב-0.25% בפעם התשיעית ברציפות, ומסר כי "כלי הריבית אותו מפעיל בנק ישראל מיצה את עצמו. על הממשלה לעמוד בהבטחותיה, להיכנס לעובי הקורה ולהפחית את מחוללי האינפלציה".
ד"ר תומר המשיך: "העלאות הריבית התכופות אשר מטרתן להרגיע את הביקושים ובכך להוביל להורדת מחירים, עלולות לתפקד כחרב פיפיות - עסקים אשר הוצאות המימון שלהם עלו, ייאלצו כעת להעלות את אותם המחירים". כמו כן, הוסיף נשיא ההתאחדות כי "בניגוד לארה"ב ואירופה, שם האינפלציה גואה, האינפלציה הישראלית בחישוב שנתי היא מהנמוכות ביחס למדינות המפותחות".
 
"כמו כן, לפי תחזיות של גופים שונים בארץ ובעולם וגם ובנק ישראל עצמו, השיא בקצב גידול האינפלציה נותר מאחורינו ב-2022, ומעתה היא צפויה להתמתן לרמה שתאפשר יציבות מחירים, על פי יעדי בנק ישראל (1-3%). משמעות הדבר היא שככל הנראה בנק ישראל כבר עמד בהצלחה במטרתו למתן את שיעור האינפלציה", סיכם נשיא התאחדות התעשיינים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה