בארץ

נחשפה לתנאים באפריקה והבטיחה לשנות - הכירו את סיון יערי

נחשפה לעוני והתנאים באפריקה וחייה השתנו - סיון יערי תשיא הערב משואה ואת הבשורה היא קיבלה בעת שישבה שבעה על אביה. זה היה המסע שלה עד לשיחה המרגשת ממירי רגב

מערכת ice | 
סיון יערי (צילום אינוביישן אפריקה)
היום, בטקס השאת המשואות ביום העצמאות ה-75, את אחת המשואות תשיא סיון יערי (44) שנבחרה תודות לתפקידה הניכר בתחום החדשנות והסיוע הישראלי ביבשת אפריקה. 
יערי, ביום נשואה ואם לשלושה ילדים, ביקרה לראשונה ביבשת אפריקה בשנות ה-20 לחייה. שם היא נחשפה לתנאים הירודים, איכות המים, העוני הקשה ועוד, ואלו השפיעו עליה מאוד. במהלך השנים המשיכה לבקר במגוון מדינות באפריקה, בהן היא נחשפה לבעיות נוספת, בהן המחסור בתרופות ואנרגייה.
 
לאור אלו בחרה יערי ללמוד על הנושא וכך הצליחה להתקבל לאוניברסיטת קולומביה בניו־יורק, בו למדה לתואר שני בניהול אנרגייה ויחסים בין-לאומיים. במהלך לימודיה, בשנת 2008, הקימה את אינוביישן אפריקה במטרה לסייע לתושבי היבשת את הצרכים הבסיסיים שכה חסרים להם.
באמצעות טכנולוגיות ישראליות החברה עושה שימוש באנרגיית השמש כדי לשאוב מים נקיים ולהעביר לברזים שהותקנו בכפרים השונים. במהלך השנים הללו החברה התקינה מערכות סולאריות ביותר מ-900 כפרים, בשמה של מדינת ישראל. החברה הצליחה לשנות את חייהם של יותר מארבעה מיליון בני אדם בקרב עשר מדינות באפריקה. כעת החברה מייעדת לסייע ליותר מעשרה מיליון אנשים עד שנת 2027.
את הבשורה על כך שנבחרה להדליק משואה קיבלה בעת שישבה שבעה על אביה, שהלך לעולמו עקב דום לב פתאומי. טרם מותו היה אביה מלווה אותה לביקורים ביבשת אפריקה ככל שיכל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה