בארץ

שביתה במערכת החינוך: באלו ערים לא יתקיימו לימודים מחר?

המרכז לשלטון מקומי הודיע על השבתה כללית של כלל השירותים המוניציפאליים החל ממחר, אלא אם יוסר חוק "קרן הארנונה" מחוק ההסדרים. אלו הערים בהן לא יתקיימו לימודים | כל הפרטים
מערכת ice |  1
שביתה-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
בישיבת החירום של ראשי הרשויות שהתקיימה היום (ראשון), בעקבות הצבעת ועדת הכספים של הכנסת על העברת 'קרן הארנונה' כחלק מחוק ההסדרים, מודיע השלטון המקומי על השבתה כללית של כלל השירותים המוניציפאליים החל ממחר, אלא אם יוסר חוק 'קרן הארנונה' מחוק ההסדרים.
חלק מהשביתה תתקיים במערכת החינוך. בגני הילדים - סייעות לא יפתחו את גני הילדים ולא יגיעו לגנים אלא יגיעו לבנייני הרשות המקומית. השביתה תחול על כל סוגי הסייעות למעט החינוך המיוחד.
 
כמו כן, גם מורים המועסקים  על ידי הרשות המקומית לא ילמדו בכיתות מחר, וכן שאר עובדי החינוך ממזכירות ועד ספרנים, תומכי הוראה ואבות בית. לא יהיו גם שירותי ניקיון.
ומה עם מערך ההסעות? כלל המערך יושבת גם הוא, למעט החינוך המיוחד. בחינות הבגרות בכלל והבחינה במתמטיקה העתידה להתקיים מחר בפרט - יתקיימו כסדרן – יש להסדיר הגעת עובדים ככל הנדרש לצורך כך.
אלו הרשויות שהצטרפו לשביתה: תל־אביב, חיפה, ראשון לציון, פתח תקווה, אשדוד, מזכרת בתיה, יהוד, קריית אונו, כוכב יאיר, מועצה אזורית דרום השרון, מועצה אזורית גזר, יבנה, נתניה, באר שבע, חולון, רמת גן, רחובות, כפר סבא, הרצליה, חדרה, רעננה, גבעתיים ורמת השרון.
המרכז לשלטון מקומי: "אנו ממליצים לראש הרשות המקומית או מי מטעמו לכנס אסיפת הסברה לכל העובדים, לקיים מעגלי שיח במחלקות והאגפים השונים ולטפל בסוגיות פנים ארגוניות שמטבע הדברים לא מספיקים בשגרה. כמו כן, אנו ממליצים כי בכל רשות מקומית יוקם צוות מטעם ראש הרשות, אשר ידון בהחרגה של מקרים חריגים מאד ומקרי קיצון. למען הסר ספק, העובדים יקבלו שכר מלא בגין ימי ההשבתה".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אם הכסף יילך לערים עניות זה טוב
    חי 05/2023/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    העניין הוא שיש כל כך הרבה כסף שאפשר היה לנהל אחרת שהגישה הזאת מבאסת. .יש כסף בממשלה
    סגור