נדל"ן ותשתיות

סמוטריץ' תוקף את חיים ביבס: "אין לך אומץ"

שר האוצר הגיב לאיומים של יו"ר השלטון המקומי להשבית את השירותים בעקבות חוק קרן הארנונה: "אתה יודע את האמת, שזה חוק חשוב וטוב שיאזן בין ארנונה עסקית לארנונה למגורים, יהפוך בנייה למגורים למאוזנת כלכלית, יתמרץ בנייה למגורים וממילא יגדיל את ההיצע ויוריד את מחירי הדיור"
מערכת ice | 
בצלאל סמוטריץ' (צילום פלאש 90/ סריה דימנט)
לאור התנגדותם לחוק קרן הארנונה, השלטון המקומי הכריז היום (ראשון) כי אם החוק לא יוצא מחוק ההסדרים שאמור לעבור כחלק מהתקציב, הם ישביתו את כל השירותים המוניציפליים ממחר. החוק רוצה להעביר חלק מכספי הארנונה העסקית של הרשויות החזקות לתמרוץ בנייה בעיריות חלשות.
כך כתב יו"ר השלטון המקומי, חיים ביבס, בחשבון הטוויטר שלו: "נילחם על זכויות התושבים שלנו. השלטון המקומי מודיע על שביתה כללית החל ממחר, יום שני 15.5.23, בעקבות כוונת האוצר להקים את קרן הארנונה שתפגע קשות באזרחי ישראל. יש כאן ניסיון לפגוע בחינוך, ברווחה, בתרבות וביכולת שלנו לספק שירותים מוניציפליים לתושבים שלנו ולהביא לקריסה של הרשויות המקומיות. לא מתפקידנו לדאוג למקורות תקציביים לפתרון משברים לאומיים".
"החוק הזה נולד בחטא ולא יתרום בשום צורה לפתרון משבר הדיור. לצערי, לאחר שכל ההתנגדויות נתקלו בחומה אטומה, לא נותר לנו אלא להשבית את השירותים המוניציפליים ולהילחם על זכויות התושבים שלנו", הוסיף ביבס.
 
שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', לא נשאר אדיש והגיב לדבריו הללו של ביבס בציוץ משלו: "חבל חיים שאין לך אומץ לגלות מנהיגות ולהודות שביום חמישי בלילה הגענו איתך להסכמות על החוק ועל הנוסחאות שלו. אתה יודע את האמת, שזה חוק חשוב וטוב שיאזן בין ארנונה עסקית לארנונה למגורים, יהפוך בנייה למגורים למאוזנת כלכלית, יתמרץ בנייה למגורים וממילא יגדיל את ההיצע ויוריד את מחירי הדיור".
הוא המשיך: "אתה גם יודע את האמת שהחוק הזה עושה צדק בין הרשויות במרכז שנמצאות במיקום אטרקטיבי ונהנות מתשתיות וממילא מהוות את המרכז העסקי של ישראל, לבין הרשויות הרחוקות בפריפריה. אתה גם יודע את האמת שהקמפיין שלכם כאילו האוצר 'מלאים' את כספי הארנונה הוא שקר מוחלט, שהקרן נמצאת בשלטון המקומי ושנקבע בחוק שאף שקל לא יישאר באוצר ואם יהיו יתרות הן יחזרו כל שנה לרשויות המשלמות".
"אתה גם יודע שהקמפיין השקרי שלכם כאילו זה קשור ליו"ש או לחרדים הוא ציני ושקרי ואתם רוקדים על פילוג ושיסוע בין חלקי האוכלוסייה. אתה יודע שזה חוק שאנשי המקצוע באוצר דוחפים שנים (והם לא חשודים כידוע ברצון להעביר עוד כסף לחרדים או ליו"ש...) ושכל השנים הלובי של הרשויות החזקות ניצח ורמס את הרשויות החלשות בפריפריה. אתה יודע הכול, ולכן הגעת איתנו להסכם ביום חמישי, אבל אתה נכנע לחברים שלך ברשויות החזקות ולכן אין לך אומץ להתייצב מאחורי ההסכמות שחתמת עליהן. אני לא מתכוון להיכנע!", סיכם השר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה