בארץ

שופט העליון בדימוס: ״ממשלת ישראל נכנעה לממשלת פולין״

במרץ האחרון, אחרי משבר ארוך בין שתי המדינות, ישראל ופולין סיכמו על החזרת משלחות הנוער
מערכת ice | 
יורם דנציגר (צילום ארז שחם)
שופט העליון (בדימוס) יורם דנציגר נאם הערב (שני) בכנס של ארגון יוצאי מרכז אירופה בתל־אביב והתייחס להסכם מסעות התלמידים לפולין: ״ממשלת ישראל נכנעה לממשלת פולין״. עוד ציין בהקשר להתבטאויות אנטישמיות מהימים האחרונים כי ״כאשר שרים בממשלה לא יוצאים חוצץ נגד הצהרות שיש להם אופי אנטישמי זה רע מאוד״.
במרץ, אחרי משבר ארוך, ישראל ופולין סיכמו על החזרת משלחות הנוער. משלחת ישראלית, בראשות מנכ״ל משרד החוץ, רונן לוי (מעוז), הגיעה להסכמות ראשוניות עם ממשלת פולין שפתרו את הסוגיות הנוגעות לאבטחת המשלחות ולתכני הביקורים.
 
כזכור, משלחות הנוער לפולין בוטלו בתקופת הקורונה ולא חודשו בשל המשבר ביחסים בין המדינות, שנע סביב האבטחה החמושה של שב"כ, ובעיקר אכזבת פולין מהתכנים החינוכיים שלומדים שם החניכים.
המשבר ביחסים בין ישראל לפולין התחיל ב-2021, אחרי שנשיא פולין אנדז'יי דודה אישר את מה שנקראו "חוק השואה" ו"חוק הרכוש". "חוק השואה" הגביל את החופש לדון בחלקם של פולנים בסיוע לנאצים במלחמת העולם השנייה, ואיים במאסר ובקנס כספי על מה שיעשה זאת. "חוק הרכוש" הגביל את האפשרות של יהודים לתבוע רכוש יהודי שנותר בפולין אחרי מלחמת העולם השנייה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה