בארץ

עשרות עצורים בחסימות כבישים ברחבי הארץ, רכב דרס מפגינים

המחאה הספונטנית לאחר הדחת ניצב עמי אשד יצאה אמש משליטה, כשהמפגינים הבעירו מדורות בנתיבי איילון. אחד המפגינים נדרס ע"י רכב שנהגו נעצר. הפגנות נוספות התקיימו בכ-40 מוקדים ברחבי הארץ
מערכת ice | 
מחאה באילון לאחר הדחת אשד (צילום דוברות משטרת ישראל)
עשרות מפגינים ברחבי הארץ נעצרו בהפרות סדר ספונטניות אל תוך הלילה אמש (רביעי) בעקבות מסיבת העיתונאים של מפחד מחוז תל אביב עמי אשד, בה הכריז על התפטרותו מהמשטרה וטען כי הדחתו מהתפקיד נעשה ממניעים פוליטיים.
בתל אביב המפגינים ירדו עם דגלים ושלטים אל נתיבי איילון וחסמו את הכביש משני הכיוונים, ובנוסף הדליקו אבוקות ומדורות על הכביש ואף הניחו לבנים. עקב כך נעצרה התנועה למשך כחמש שעות. כוחות שיטור, כולל פרשים ומכת"זיות הגיעו במטרה לפנות את המפגינים. חסימות והפגנות התקיימו ב-40 מוקדים שונים ברחבי הארץ ובהם רחבת המשביר שבירושלים, מרכז חורב שבחיפה, במרכז המורים שבבאר-שבע ובכביש 443 בכניסה למודיעין ובצומת נהלל.
 
ניצב אשד עצמו לא פיקד על האירוע בתל אביב מטעם המשטרה למרות שעודנו בתפקיד, אלא סגנו דוד פילו. בשיאו של האירוע נעצר נהג רכב, בן 20 מחולון, לאחר שדרס מפגינים ותועד בשידור ישיר בחדשות הערב בכאן 11. אחד המפגינים נפצע באורח קל ברגלו.
 
ח"כ מרב מיכאלי (העבודה) הגיעה גם היא למחאה והתעמתה מול המצלמות עם שוטרים שלטענתה תקפו מפגינים. רק בסביבות השעה 1:00 אחר חצות הצליחה המשטרה לפנות את נתיבי איילון ולחדש את התנועה.
אחד המפגינים נעצר לאחר שתקף שוטרים ולטענתם הכה אותם בקסדה. בסך הכל נעצרו בתום הלילה בתל אביב 16 מפגינים. בירושלים נעצרו 8 מפגינים.
 
"הודחתי על רקע פוליטי והחלטתי לפרוש מהמשטרה", אמר אשד מוקדם יותר במסיבת העיתונאים. "אני משלם מחיר אישי כדי למנוע מלחמת אחים, איני מתכוון לשתף פעולה עם הסבב המלאכותי וקבל את ההדחה הפוליטית שלי, אסיים את תפקידי במשטרה לאחר שאעביר את הפיקוד בצורה מסודרת" והוסיף: "בגב זקוף וראש מורם אני משלם מחיר כבד כדי למנוע מלחמת אחים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה