בארץ

איילון נחסם, עימותים קשים בת"א ובירושלים אחרי העברת החקיקה

המשטרה נאלצה להשתמש בפרשים ומכת"זית על מנת לפנות מפגינים שהתחילו לקיים צעדת מחאה לא מאושרת מחוץ לכנסת; מפגינים התחילו לחסום את צומת קפלן; 19 מפגינים נעצרו מהבוקר
מערכת ice | 
מחאות נגד הרפורמה המשפטית מול משכן הכנסת (צילום פלאש 90/ ג'מאל עוואד, חיים גולדברג)
אחרי שהחוק לצמצום עילת הסבירות עבר במליאת הכנסת בקריאה שנייה ושלישית מוקדם יותר היום (שני), ארגוני המחאה קראו למתנגדי הרפורמה לצאת ולהפגין בכל רחבי הארץ, כאשר מפגינים חסמו מספר צירי תנועה מרכזיים בירושלים ותל אביב.
עוד לפני ההצבעה בכנסת, אלפי מפגינים התגודדו סביב המשכן. עימותים בין המפגינים למשטרה קורים מאז הבוקר, כאשר לפני ההצבעה ניסו לחסום את כל הכנסיות לבניין. המשטרה נאלצה להשתמש בפרשים ומכת"זית על מנת לפנות אותם. בזמן ההצבעה עצמה, מפגינים ניסו לפרוץ כמה מחסומים משטרתיים, שהובילו לעוד עימותים ומעצרים. 
 
בניסיון לפנות את המוחים מדרך בגין בירושלים, המשטרה השתמשה לראשונה מאז תחילת ההפגנות בבואש. רק אחרי שעתיים וחצי, התחדשה התנועה בכביש. 
בתל אביב מפגינים החלו להגיע לצומת קפלן, כאשר כמה עשרות ירדו לכביש וגם שם חסמו את התנועה. בנוסף דווח כי מפגינים חסמו את נתיבי איילון. המשטרה ניסתה לחסום את הירידה לכביש עם משאיות. חסימות דווחו גם במרכז חורב בחיפה וצומת מכון ויצמן ברחובות. 
 
מתחילת הבוקר, 19 מפגינים נעצרו ביניהם חשודה בתקיפת השרה מאי גולן, ושלושה מפגינים שניסו לחסום את יציאתו של השר ניר ברקת מביתו.
מארגני המחאה הודיעו כי בשעה 18:00 תצא צעדה  מגן סאקר לעבר הכנסת, שם תיערך ההפגנה המרכזית בשעה 19:00 בהובלת פרופ׳ שקמה ברסלר. בין המשתתפים: נדב ארגמן, בוגי יעלון, דני חלוץ, תמיר פרדו, דן הראל, יום טוב סמיה, יאיר גולן, דני יתום, משה לדור. הראל ויזל, אורי לוין , חי גאליס, גיל אגמון, ישי דוידי, נדב צפריר.
כוח קפלן אמרו בהודעה אחרי ההצבעה: "ממשלת חורבן הבית הצביעה על ריסוק מדינת ישראל כפי שהכרנו אותה - נילחם בהם עד חורמה. מדינת ישראל נכנסת לתקופה השחורה מהקמתה, ממשלת חורבן הבית הכריזה מלחמה נגד אזרחיה, נגד הדמוקרטיה ונגד מגילת העצמאות. נמשיך במאבק עיקש שרק יילך ויחריף ובסופו ישראל תשוב להיות דמוקרטיה". 
"כל ישראלי וישראלית שיצאו להלחם על הבית הם גיבורים וגיבורות. אתם מצילי הבית, נושאי לפיד המדינה היהודית והדמוקרטית. בזכות התנועה הדמוקרטית חסרת התקדים ישראל תישאר דמוקרטיה, מדינת ישראל שייכת לעם ישראל ולא למשטר מלוכני. כעת נדרש מכולנו להגביר הילוך, להאבק כמו שלא נאבקנו עד כה. להגן על שומרי הסף ועל שלטון החוק - בגופנו. מדינת ישראל תהא מושתתה על ערכי השוויון והחופש, אנו נדאג לכך! מרימים ראש - יוצאים להגן על הבית! אל תתבלבלו - רק התחלנו. הדמוקרטיה תנצח!".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה