בארץ

מלחמת חרבות ברזל, היום ה-11: צה"ל מכחיש שפגע בביה"ח בעזה - "שיגור כושל של הג'יהאד"

הרוגים בתקיפת בית חולים ברצועה: התקשורת הבין-לאומית טוענת לאסון הומניטרי. מועצת הביטחון דחתה את הצעת ההחלטה שהגישה רוסיה להפסקת אש במלחמת חרבות ברזל. מטחים לאורך כל היום לדרום ולשפלה. קנצלר גרמניה אולף שולץ נועד עם רה"מ נתניהו בתל אביב. אושרה סופית הגעתו של נשיא ארה"ב ביידן. הפגנות סמוך לשגרירות ישראל בירדן
מערכת ice |  1
מלחמת חרבות ברזל - שתי חזיתות (צילום פלאש 90/ וויסאם השלמון, אייל מרגולין, אורן בן חקון, תומר נויברג)
היום (שלישי) החל יומה ה-11 של מלחמת חרבות ברזל, המערכה הכבדה שהביאה להירצחם ונפילתם של לפחות 1,300 חיילים ואזרחים ישראלים. קבינט המלחמה בראשות נתניהו וגנץ מתכנס להערכות מצב תכופות. לפי שעה, מתקפת הפתע של חמאס על ישראל גבתה כ-4,200 פצועים.
עם שעות הבוקר, הצהיר הרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי: "צה"ל ינצח בזכות הדבקות במשימה, עוז הרוח והרעות. צה"ל ינצח כי מלחמתנו צודקת. צה"ל ינצח בזכות חוסנו של העם שממנו הוא בא. הוא ינצח בזכות יכולותיו וכי למשימה הזו התאמנו". לאחר ההשתתפות של אנתוני בלינקן בישיבת הקבינט של ממשלת ישראל, מפקד פיקוד מרכז בצבא ארה"ב, גנרל קורילה טס לישראל לשיחות עם בכירי צה"ל.
 
מטרת הביקור היא "לוודא שלישראל יש את הנדרש לה להגן על עצמה". בתוך כך, מועצת הביטחון דחתה הלילה את הצעת ההחלטה שהגישה רוסיה בנוגע למלחמת חרבות ברזל. ישראל התנגדה להצעה והשגריר ארדן פעל יחד עם שגרירת ארה״ב לאו״ם כדי שהמועצה תצביע נגדה. 
השגריר ארדן אמר לחברי המועצה בדיון: "החמאס הוא ארגון נאצי. אמנת החמאס היא מיין קאמפף על סטרואידים. מועצת הבטחון צריכה להגדיר את חמאס כארגון טרור בדיוק כמו דעא"ש ואל קעידה ולקרוא לשחרור מיידי של החטופים". בתוך כך, קנצלר גרמניה אולף שולץ הגיע לביקור עבודה וייפגש עם ראש הממשלה והצמרת המדינית, בנוסף סוכם סופית כי נשיא ארה"ב ג'ו ביידן יגיע מחר בבוקר לארץ למספר שעות טרם יחצה את הגבול לירדן.
בשעות אחה"צ אירע חיסול משמעותי ברצועת עזה, כאשר מטוסי קרב של חיל האוויר חיסלו את מפקד חטיבת המרכז של חמאס איימן נופל, מדובר באחד האנשים הבכירים בין מפקדי הזרוע הצבאית של ארגון הטרור הגזרה הצפונית ממשיכה להתחמם. צה"ל תקף מטרות צבאיות ששימשו להכוונת טרור ותשתיות טרור של ארגון חיזבאללה בשטח לבנון, בתגובה לירי לעבר שטח ישראל אתמול.
ירי טילי הנ"ט המשיכו גם בשעות אחה"צ, סך הכל חמישה אירועים שונים של ירי. חיזבאללה הודיע ש-5 מפעיליו נהרגו בתקיפות צה"ל בנוסף, צה"ל והשב"כ פרסמו כי ראש מועצת השורא של חמאס ברצועה, אסמה אלמיני חוסל. עוד הוסיפו ואמרו כי במהלך פעילותו היה אחראי על הכוונת טרור נגד ישראל ועל האסירים שבבתי הכלא בישראל.
 
משטרת ישראל השלימה את היערכותה לקראת ביקורו של נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, שיתקיים מחר בישראל. מאות שוטרים, לוחמי מג"ב ומתנדבים ייפרסו החל ממחר בשעות הבוקר במטרה לאבטח, לשמור על הסדר הציבורי ולהכווין את התנועה במהלך הביקור שצפוי להיערך בישראל מחר. המשטרה תערך בגזרת נתב"ג ות"א ולאורך צירי הנסיעה העירוניים והבינעירוניים. 
08:00: דובר צה"ל מעדכן כי במהלך היממה האחרונה, צה"ל תקף כ-200 מטרות של ארגון חמאס ושל הג'יהאד האיסלאמי ברחבי רצועת עזה.
09:30: לאחר 11 שעות של הפוגה צבע אדום נשמע בצאלים, נכון לשעה זו לא דווח על נפגעים. כמו כן חולית מחבלים שניסתה להטמין מטען חבלה ליד קיבוץ חניתה הותקפה בסמוך לגבול לבנון.
10:30: טיל נ"ט שוגר מלבנון אל עבר מטולה, צה"ל השיב באש ארטילרית ונערך כעת לחילוץ הפצועים. לפי דיווחים שלושה פצועים בינוני ואחד באורח קל ליד מטולה. כוחות שיריון תוקפים את מקור ירי הנ"ט. 
 
משרד הבריאות מעדכן על 344 פצועים המאושפזים בבתי החולים נכון ליום ג, 17.10.23, בשעה 9:30 מהם 82 קשה, 194 בינוני ו-68 קל. עד כה פונו לבתי החולים 4,229 פצועים, מהם: 26 אנוש, 312 קשה, 725 בינוני, 2,817 קל, 219 חרדה  ו-130 בהערכה רפואית.
12:30: צבע אדום בבאר שבע, נכון לשעה זו לא דווח על נפגעים. נשיא צרפת עמנואל מקרון יגיע בימים הקרובים לביקור בישראל. בינתיים ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם ראש ממשלת רומניה מרשל צ'ולאקו במשרדו בירושלים.
13:30: חשד לירי נ"ט נוסף אל עבר ישובי הגליל העליון, כבישים ברכס רמים נסגרו לתנועה, צה"ל ממשיך לתקוף בלבנון. במסגרת ביקורו בארץ הנשיא ביידן ייפגש עם נתניהו והנשיא הרצוג וכמו כן גם עם משפחות החטופים. אזעקות נשמעו בראשון לציון, נפילה תועדה סמוך לפלמחים.
14:30: אזעקות בראשון לציון. נפילה בסמוך למכללה למינהל בעיר. אבו מאזן ייפגש השבוע בירדן עם נשיא ארה"ב ביידן ובכירים נוספים. אזעקות באשקלון, נפילה במרינה, לפי שעה לא דווח על נפגעים.
 
15:30: ירי נ"ט נוסף, שלישי במספר היום, לעבר מוצבי צה"ל בגבול הצפון באזור מרגליות הסמוך לקריית שמונה, לא דווח על נפגעים. צה"ל הגיב באש לעבר מקורות הירי.
16:30: אזעקה נשמעה בקרית שמונה וקיבוץ בית הלל בגבול לבנון, רקטה אחת שוגרה משטח דרום לבנון ויורטה על ידי מערכת כיפת ברזל.
18:06: הירי נמשך גם לאזור השפלה. אזעקה נשמעה בישובי השפלה, שתי יירוטים באזור ראשון לציון.
18:32: אזעקה נשמעה באזור ראשון לציון, גן שורק, נטעים ויישובי הסביבה, פיצוצים נשמעו באזור.
19:00: אזעקות נשמעו באזור הדרום והמרכז, בין היתר בערים אשדוד, תל אביב, רמת גן, פתח תקווה, מטחים נורו לעבר האזור, כמה יירוטים נצפו.
 
19:29: אזעקות נשמעו שוב בישובים רבים בדרום, אמונים, עזריקם, שדה עוזיהו, שתולים, בית עזרא, ניצן, אזור תעשייה עד הלום, אשדוד - ח,ט,י,יג,יד,טז, אשדוד -יא,יב,טו,יז,מרינה,סיט.
19:33: שוב נשמעו אזעקות רבות באזור גוש דן והמרכז: אזור, חולון, ראשון לציון - מזרח, ראשון לציון - מערב, נס ציונה,  חמד, משמר השבעה, גנות, תל אביב - מזרח, גבעתיים, מקווה ישראל, רמת גן - מערב, תל אביב - דרום העיר ויפו, בת-ים. גאליה, כפר הנגיד, רחובות, עיינות, פארק תעשיות פלמחים, אירוס, בית עובד.
19:59: שוב אזעקות רבות מהדרום ועד לשרון: תל אביב - מזרח, אזור, גבעתיים, חולון, ראשון לציון - מערב, רמת גן - מערב, אור יהודה, יהוד-מונוסון, מעש, סביון, קריית אונו, גני תקווה, בית דגן, חמד, צפריה, תל אביב - מרכז העיר, תל אביב - עבר הירקון, גבעת שמואל, פתח תקווה, הוד השרון, ירקונה, עדנים, אלעד, בני עטרות, גבעת כ''ח, מזור, נחשונים, ראש העין, רינתיה, תעשיון חצב. במהלך המטח, טען חמאס כי שיגר רקטה ארוכת טווח לכיוון חיפה, אולם לא נשמעו יירוטים או אזעקות במרחב.
20:16: אזעקות בקיבוצים דישון ומלכיה בצפון: רקטה יורטה, לא דווח על נפגעים.
21:00: אזעקות בחוף אשקלון, נתיב העשרה, כרמיה ומבקיעים, שני יירוטים נשמעו במרחב.
 
22:40: במסגרת סדרת תקיפות צה"ל ברצועה, נפגע בית חולים ונהרגו מאות פלסטינים. החמאס משתמש באירוע לצורכי תעמולה. דובר צה"ל מצדו מציין כי מניתוח המערכות המבצעיות של צה"ל בוצע מטח רקטי של האויב לעבר ישראל, שעבר בסביבת בית החולים, בשעת הפגיעה בו. על פי מידע מודיעיני, מכמה מקורות הקיימים בידי צה"ל, ארגון הג'יהאד האסלאמי אחראי לירי הכושל שפגע בבית החולים.
יו"ר האופוזיציה ח"כ יאיר לפיד צייץ בתגובה לאירוע בחשבון הטוויטר:
 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    רק ממשל עלוב מתנצל באמצע מלחמה כזו. נמאסתם. (ל"ת)
    לבנת חבלה 10/2023/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור