בארץ

חרבות ברזל, היום ה-12: ת"א במוקד, ביידן בתמיכה חסרת תקדים

בצל ימי הלחימה המתמשכת, נשיא ארה"ב ורה"מ נתניהו נועדו בתל אביב. מאוחר יותר השתתף בישיבת קבינט המלחמה לצד גנץ ואיזנקוט. ביידן: "ישראל לא אשמה בתקיפת ביה"ח ברצועה". שר החוץ של איראן תוקף את ישראל: "פשע נורא של הציוניים". מטחים למרכז אחרי ביקורו של נשיא ארה"ב, מטחי הירי לעוטף עזה נמשכים. ירי בוצע לעבר מוצבי צה"ל בצפון, 9 רקטות נורו לק"ש, 4 יורטו, אחת נפלה בתוך העיר
מערכת ice | 
מלחמת חרבות ברזל (צילום פלאש 90/ עבד רחים כתיב, חיים גולדברג, מסך CBS News)
אחרי לילה לא שקט בעקבות ההפצצה בבית החולים בעזה בעקבות שיגור כושל של הג'יהאד האיסלאמי, היום (רביעי) החל יומה ה-12 של מלחמת חרבות ברזל, המערכה הכבדה שהביאה להירצחם ונפילתם של לפחות 1,300 חיילים ואזרחים ישראלים. קבינט המלחמה בראשות נתניהו וגנץ מתכנס להערכות מצב תכופות.
הג'יהאד האסלאמי לא לוקח את האחריות על הפיצוץ בבית החולים בעזה כדי להמשיך בפרופרגנדה הרצחנית של ארגוני הטרור ברצועה שהתמונה משרתת אותם בעולם, בינתיים שר החוץ של איראן, חוסיין אמיר עבדאללהיאן תוקף: "פשע נורא של הציוניים, הגיע הזמן לאחדות גלובלית של האנושות נגד המשטר ששנוא יותר מדאעש., ‏הזמן נגמר".

בינתיים, דובר צה"ל הודיע לכתבים זרים כי צה"ל יפרסם צילומים ושיחה שיורטה המוכיחה את הג'יהאד האסלאמי הפלסטיני מאחורי התקפת בית החולים בעזה. בינתיים בעולם המפגינים המוסלמים הקיצוניים ממשיכים להאשים את ישראל. הפגנות אלימות בוצעו בירדן מול השגרירות הישראלית, בטורקיה, בגרמניה ועוד. דובר הבית הלבן לענייני ביטחון לאומי, ג'ון קירבי, מסר מספר הצעות כאשר הנשיא ג'ו ביידן עושה את דרכו לישראל: כולנו רוצים לדעת מה קרה בהתקפה על בית החולים בעזה; ההחלטה לא להגיע לעמאן הייתה הדדית; ביידן ישאל את ישראל על תוכניותיה להמשך.
הנשיא ביידן בהצהרה לאחר הפיצוץ בבית חולים שהביא למותם של 600, מרביתם מחבלי חמאס: "אני זועם וכואב על הפיצוץ בבית החולים הערבי "אל אהלי" בעזה, והאובדן הנורא בנפש כתוצאה מכך. מיד לאחר ששמעתי את הידיעה הזו, שוחחתי עם מלך ירדן עבדאללה ועם ראש ממשלת ישראל נתניהו והנחיתי את צוות הביטחון הלאומי שלי להמשיך לאסוף מידע על מה בדיוק קרה. ארצות הברית עומדת חד משמעית בהגנה על חיי אזרחים".
הותרו לפרסום שמותיהם של שני חללי צה״ל אשר משפחותיהם עודכנו  רס״ן (מיל׳) אורן שטרן (Oren Stern), בן 49, מנתיב העשרה, חבר כיתת הכוננות ביישוב ורס״ם (במיל׳) חגי אבני (Hagay Avni), בן 50, מבארי, חבר כיתת הכוננות ביישוב.
08:00 צה"ל פרסם הבוקר כי בעזרת הכוונת השב"כ חוסל אמש מוחמד אלואדיה, מפקד מערך הנ"ט של חטיבת העיר עזה בחמאס. בנוסף חוסל אתמול גם אכרם חיג'אז סוחר אמצעי לחימה אשר סחר בכספי טרור והכווין פיגועים אל עבר מדינת ישראל והיה פעיל במערך הימי של חמאס.
10:00 לאחר 12 שעות ללא התראות צבע אדום נשמעו בעוטף עזה. בהמשך להצהרת דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי בנושא פגיעת שיגור כושל של ארגון הטרור גא"פ באזור בית החולים בעיר עזה, פורסמה שיחה בין שני פעילי חמאס שמוכיחה שישראל לא פגעה בבית החולים ברצועה.
10:30 נשיא ארה"ב ג'ו ביידן צפוי לנחות בישראל בשעה 10:50 בשדה התעופה בן גוריון. ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא המדינה יצחק הרצוג יקבלו את פניו ולאחר מכן יחל הביקור.
11:00 מטוסו של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן נחת בשלום בנתב"ג, מדובר ביקור ראשון של נשיא אמריקאי בישראל בשעת מלחמה. צבע אדם בעוטף עזה.
משרד הבריאות מעדכן על 332 פצועים המאושפזים בבתי החולים נכון להיום (רביעי), מהם 61 קשה, 167 בינוני ו-105 קל. עד כה פונו לבתי החולים 4,475 פצועים, מהם: 26 אנוש, 302 קשה, 752 בינוני, 3,018 קל, 237 חרדה  ו-140 בהערכה רפואית.
12:30 ביידן מגבה את גרסת ישראל בנוגע לבית החולים בעזה ואומר: "המתקפה לא בוצעה על ידי ישראל". בבריטניה מגנים גם כן את המהלך: "יותר מדי אנשים נחפזו למסקנות, חכו לעובדות ודווחו במדויק".
14:00 מטח אל עבר שדרות ויישובי עוטף עזה. הנשיא ביידן השתתף בישיבת הקבינט הביטחוני שהסתיימה לפני זמן קצר ובסיומה מסר: "הקבינט הזה מאוחד וחזק וחשוב לי שתדעו, אתם לא לבד".
16:00 מטחים לעבר יישובי עוטף עזה. נוסף על כך, דובר צה"ל פרסם: בוצע ירי מנשק קל לפני זמן קצר לעבר מוצבי צה"ל בגבול  לבנון, כוחות צה"ל מגיבים באש לעבר מקורות הירי. 
16:30: צה"ל הודיע כי כלי טיס של צה"ל תקף לפני זמן קצר בג’בליה את ביתו של גוואד אבו שמלה, שר הכלכלה  של חמאס שחוסל ביום השלישי ללחימה בעזה. לפי הדיווחים ישנם הרוגים ופצועים בתקיפה. בנוסף, דווח על אירוע ביטחוני בראש הנקרה, כאשר תושבי הישובים רהנק, בצת, לימן, מצובה, שלומי חניתה וזרעית נדרשו להיכנס למרחבים מוגנים.
16:45: דוברות המשטרה: 732 חללים אזרחים שנרצחו מלחמה זוהו עד כה ע"י משטרת ישראל. עד שעות הבוקר זוהו בתחנת ריכוז החללים במחנה שורה למעלה מ-80% מהאזרחים (שאינם חיילים) אשר נרצחו במערכה וגופותיהם הובאו לזיהוי במחנה. עד כה הועברו לקבורה 607 חללים.
17:30: דובר צה"ל: טנק של צה"ל השמיד לפני זמן קצר שתי עמדות בשטח לבנון מהן זוהה ניסיון לשגר טיל נ"ט לעבר שטח ישראל. כמו כן, כוחות צה״ל תקפו כעת עמדה ממנה שוגר טיל נ״ט לפני זמן קצר למרחב מטולה. במקביל, זוהה לפני זמן קצר ירי למרחב הר דב, כוחות צה"ל מגיבים באש לעבר מקורות הירי.
17:45: משרד הבריאות מעדכן על 330 פצועים המאושפזים בבתי החולים, מהם 58 קשה, 167 בינוני ו-105 קל. עד כה פונו לבתי החולים 4,562 פצועים, מהם: 12 אנוש, 280 קשה, 758 בינוני, 3,131 קל, 239 חרדה  ו-141 בהערכה רפואית.
18:00: נשיא ארה"ב ביידן: "עם ישראל חי":
על הטבח של חמאס בעוטף אמר נשיא ארה"ב ביידן: "לא נעמוד בחיבוק ידיים לאחר מעשי הטבח של חמאס על ישראל. מעשי הטבח של חמאס מחזירים אותנו לימים הגרועים ביותר של דאעש. מה שקרה בישראל הוא פי 15 ממה שקרה ב-11 בספטמבר".
על השבויים בעזה אמר ביידן: "ישראלים ואמריקאים נלקחו כבני ערובה ובוצעו נגדם זוועות מתועבות. לעולם לא נעמוד שוב בחיבוק ידיים ונאמר למשפחות החטופים, "אתם לא לבד". שחרור החטופים נמצא בעדיפות עליונה".
על הסיוע לעזה אמר ביידן: "היום קראתי לממשלת ישראל לפעול למתן סיוע לאזרחים בעזה, ישראל הסכימה להכניס סיוע לאזרחים בעזה. בנוסף נספק 100 מיליון דולר בסיוע לעזה ולגדה המערבית".
18:30: מטח של רקטות נורה לעבר הוד השרון, פתח תקווה והסביבה, רגע לפני שג'ו ביידן, נשיא ארה"ב, מסיים את ביקורו בישראל. 2 רקטות יורטו.
19:00: דובר צה"ל מסר כי חייל האוויר חיסל חוליית מחבלים ששיגרה פצצות מרגמה במרחב תורמוס. כלי טיס מאויש מרחוק של צה"ל חיסל לפני זמן קצר חוליית מחבלים ששיגרה פצצות מרגמה לעבר מרחב תורמוס. בנוסף, זוהו בשעה האחרונה מספר שיגורים של טילי נ"ט לעבר המרחבים מנרה, מלכיה ומטולה, צה"ל מגיב באש לעבר מקורות הירי.
כמו כן, בהמשך לדיווח הראשוני על הפעלת התרעות בקריית שמונה ומרחב הצפון, זוהו תשעה שיגורים שחצו משטח לבנון לשטח ישראל, לוחמי ההגנה האווירית יירטו ארבעה שיגורים.
19:30: אזעקות במרחב גוש דן בערים תל אביב -  דרום העיר ויפו, תל אביב - מרכז העיר, בת-ים, חולון. כיפת ברזל יירטה שני טילים שנורו מהרצועה.
20:30 מטחים נוספים לעבר מרכז העיר תל אביב ועבר הירקון. רקטה אחת יורטה מעל חולון, אין דיווחים על נפגעים.
22:00 שוב מטחים גדולים לעבר אזור ת"א וגוש דן בין היתר תל אביב - דרום העיר ויפו, תל אביב - מזרח, אזור, בת-ים, חולון, מקווה ישראל, ראשון לציון - מערב. דרום העיר ויפו, תל אביב - מזרח, אזור, בת-ים, חולון, מקווה ישראל (דקה וחצי)
• השפלה: ראשון לציון  - מערב (דקה וחצי)
נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ סיפר לכתבים בבית הלבן כי גם הוא עשוי להגיע בקרוב לישראל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה