בארץ

חרבות ברזל, היום ה-36: חדירת כטב"מ לשדרות, גלנט מאיים על ביירות

כוחות מצוות הקרב החטיבתי גבעתי חיסלו באמצעות הכוונת מטוס קרב ובהכוונה מודיעינית של אמ"ן ושב"כ את המחבל אחמד ציאם, מפקד הפלוגה המרחבית נאצר-רצ'ואן בארגון הטרור חמאס, שנחשף על ידי דובר צה״ל לפני יומיים בכך שהחזיק כ-אלף מתושבי רצועת עזה כבני ערובה בבית החולים 'רנתיסי' ומנע מהם להתפנות לדרום הרצועה
מערכת ice | 
null (צילום פלאש 90/ חיים גולדברג, יונתן זינדל, אבשלום ששוני)
צה"ל מתקדם צעד נוסף להכרעת חמאס במסגרת המשך התמרון הקרקעי של כוחות צה"ל ברצועת עזה מביא את יומה ה-36 של המלחמה בעזה (שבת) לכדי שורת הישגים. בימים האחרונים, לאחר השלמת כיתור עזה על ידי כוחות הצבא הישראלי, נחשפו יעדים רבים של חמאס, כאשר רבים מהם פועלים בחסות מתקנים אזרחיים כגון בתי חולים ופארקי שעשועים והיום בית החולים בו הוסתרו מחבלים ואמל"ח ספג פגיעה קשה.
בשעות אלה כוחותינו מכתרים את שיפא והודיעו למנהל בית החולים לפנות את כל השוהים בפנים, כאשר כבר הושלמה ההשתלטות על 11 מוצבי חמאס. בתוך כך, צה״ל תקף בעומק לבנון מטרות חיזבאללה בתגובה לפציעה קשה של 4 חיילי צה״ל.
כוחות מצוות הקרב החטיבתי גבעתי חיסלו באמצעות הכוונת מטוס קרב ובהכוונה מודיעינית של אמ"ן ושב"כ את המחבל אחמד ציאם, מפקד הפלוגה המרחבית נאצר-רצ'ואן בארגון הטרור חמאס, שנחשף על ידי דובר צה״ל לפני יומיים בכך שהחזיק כ-אלף מתושבי רצועת עזה כבני ערובה בבית החולים 'רנתיסי' ומנע מהם להתפנות לדרום הרצועה. 

אחמד ציאם חוסל כאשר הסתתר בבית ספר 'אלבוראק', בו הסתתרו וחוסלו יחד איתו מספר מחבלי חמאס שהיו תחת פיקודו. אחמד ציאם הוא דוגמא נוספת לניצול הציני של ארגון הטרור חמאס בתושבי הרצועה ומתקנים אזרחיים, כמגן אנושי לצרכי הטרור של הארגון.
נסראללה איים בנאומו: "חזית הצפון תישאר חזית לוחצת. איראן מסייעת להתנגדות בכל האזור בכסף ונשק, צריך להפעיל לחץ על ארה"ב שעומדת מאחורי התוקפנות". נשיא צרפת מקרון קרא לישראל ״להפסיק להרוג נשים וילדים״, נתניהו הגיב בחריפות לדבריו.
במקביל  דובר צה"ל התייחס לחיסול המחבלים הרבים, השמדת תשתיות והחרמת אמצעי הלחימה; כך לוחמי צוות הקרב החטיבתי של גולני פגעו ביכולות גדוד ׳צברא תל אלהוא׳ של ארגון הטרור חמאס: "בימים האחרונים, לוחמים מחטיבת גולני ומגדוד 53 חיסלו מחבלים רבים ופגעו בתשתיות ובאמצעי הלחימה של גדוד ׳צברא תל אלהוא׳ של ארגון הטרור חמאס. פעולות אלו נכללות במאמץ מבצעי ומודיעיני נרחב של צה"ל ושב"כ לפגוע משמעותית בגדוד, כשביניהן חיסולו של מפקד הגדוד שפורסם ב-3/11".
עוד הסביר: "הלוחמים ביצעו פשיטות שכללו קרבות בדרום שכונת שיח עג׳לין שבמערב העיר עזה, בהם היו קרבות משמעותים עם מחבלי חמאס. במהלך הפשיטות הלוחמים חיסלו מחבלים רבים מגדוד 'צברא' של ארגון הטרור החמאס, איתרו והשמידו תשתיות טרור ביניהן: פירי מנהרות, משגרי רקטות, מחסני אמל״ח, עמדות תצפית ומנהרות".
19:10: הירי לעוטף עזה וליישובי הדרום נמשך. חשד לחדירת כלי טיס עוין לשדרות.
19:25: הותרו לפרסום שמם של חמישה חללי צה"ל אשר הודעה נמסרה למשפחותיהם. רס"ר (מיל') מתן מאיר, בן 38, מאודם, לוחם בגדוד 697, חטיבה 551 (עוצבת חצי האש), נפל בקרב בצפון רצועת עזה. רס"ן (מיל') משה ידידיה לייטר, בן 39, מעין צורים, מ״פ בגדוד 697, חטיבה 551 (עוצבת חיצי האש), שירת כמפקד פלגה ביחידת שלדג, נפל בקרב בצפון רצועת עזה.
רס״ם (מיל׳) יוסף חיים (יוסי) הרשקוביץ, בן 44, מגבעות, לוחם בגדוד 697, חטיבה 551 (עוצבת חצי האש), נפל בקרב בצפון רצועת עזה. רס"ר (מיל') סרגיי שמרקין, בן 32, מקרית שמונה, לוחם בגדוד 697, חטיבה 551 (עוצבת חצי האש), נפל בקרב בצפון רצועת עזה. רס"ר (מיל’) נתנאל (נתי) הרוש, בן 34, מירושלים, לוחם ביחידת הסיוע המנהלתי 5084, חטיבת גבעתי, נפל במהלך פעילות מבצעית בצפון רצועת עזה.
22:15 בתום הצהרות משותפות לציבור שנתנו ראש הממשלה, שר הביטחון והשר גנץ, נשאל שר הביטחון על ידי עיתונאית "מהו הקו האדום לכניסה למערכה בצפון?". השר גלנט השיב באיום שאינו משתמע לשתי פנים ואמר לה: "אם תשמעי שתקפנו בבירות, תדעי שהקו האדום נחצה".
22:30 חבר הקבינט המדיני בטחוני שר האוצר בצלאל סמוטריץ' על אמירת נתניהו כי בעזה לא תשלוט הרשות הפלסטינית: "אני מודה לראש הממשלה נתניהו על הדברים הברורים, בהמשך להחלטת הקבינט בדיון שדרשתי לאחר הקפאת הכספים לרשות. הרשות היא גוף תומך טרור ומעודד טרור ולעולם לא נפקיר שוב את ביטחון אזרחינו בידי אויבינו. טוב שהדברים נאמרים בקול ברור על ידי ראש ממשלת ישראל".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה