בארץ

חרבות ברזל, היום ה-41: גופתה של חטופה מבארי אותה ברצועת עזה

ארה"ב לא הטילה וטו: מועצת הביטחון של האו"ם אישרה הצעת החלטה להרחיב את ההפוגות ההומנטיריות ולשחרר את כל החטופים. 12 מדינות הצביעו בעד. ארה"ב, בריטניה ורוסיה נמנעו, שני קציני צה"ל נהרגו בעזה. גופתה של החטופה יהודית וויס נמצאה על ידי כוחות צה"ל ברצועת עזה
מערכת ice | 
מלחמת חרבות ברזל (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, אייל מרגולין)
צה"ל מתקדם צעד נוסף להכרעת חמאס במסגרת המשך התמרון הקרקעי של כוחות צה"ל ברצועת עזה. יומה ה-41 של המלחמה בעזה (חמישי) מתמקד בהכרעת החמאס לאחר הפגיעה הקשה במחבלים שהסתתרו בשיפא, הלחץ על בכירי חמאס הולך ומתהדק וייתכן שהמהלך הנוכחי הוא נקודת מפנה במלחמה.
הותרו לפרסום שמותיהם של שני חללי צה"ל אשר הודעה נמסרה למשפחותיהם. סרן אסף מסטר (Asaf Master), בן 22, מקיבוץ בחן, מפקד מחלקה בגדוד 601, חטיבה 401 (עוצבת עקבות הברזל), נפל בקרב בצפון רצועת עזה וסרן כפיר יצחק פרנקו (Kfir Itzhak Franco), בן 22, מירושלים, מפקד מחלקה בגדוד 52, חטיבה 401 (עוצבת עקבות הברזל), נפל בקרב בצפון רצועת עזה.

‏מפגינים פרו-פלסטיניים, חלקם יהודים, התעמתו עם משטרת הקפיטול כשניסו לחסום את בניין מטה המפלגה הדמוקרטית בוושינגטון. הם הדליקו נרות לזכר ההרוגים בעזה וקראו למפלגה הדמוקרטית לדרוש הפסקת אש. משטרת הקפיטול השיבה נגדם בגז מדמיע והשתמשה באלות
‏מקור בבית החולים שיפא לסוכנות ספוטניק הרוסית: צה"ל מבצע פעולות חישוף במתחם. קודם לכן דווח על דחפורים בחצר בית החולים, דובר צה״ל הכניס כתבים זרים לבית החולים שיפאא בעזה, הצבא מבצע פעולות חישוף בחצר בית החולים.
ארה"ב לא הטילה וטו: מועצת הביטחון של האו"ם אישרה הצעת החלטה להרחיב את ההפוגות ההומנטיריות ולשחרר את כל החטופים. 12 מדינות הצביעו בעד. ארה"ב, בריטניה ורוסיה נמנעו
צה"ל תקף מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון: במהלך היממה האחרונה תקף צה"ל מספר מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון, ביניהן מחסן אמצעי לחימה, תשתיות צבאיות, עמדות תצפית ועמדות שיגור. מאחת העמדות שנתקפו בוצע אמש ירי נ"ט לעבר מרחב שלומי.
ברק רביד חושף כ ממשל ביידן הזהיר את ישראל כי היא מפרה את הסכם הפטור מוויזה עם ארה"ב כאשר היא מונעת מפלסטינים-אמריקנים שחיים בגדה המערבית להכנס לישראל מאז מתקפת החמאס ב-7 באוקטוב
דובר ראש הממשלה לתקשורת הזרה, מארק רגב, ל-CNN: "ישראל תציג ראיות נוספות שיוכיחו שחמאס מפעיל מפקדה מתחת לבית החולים שיפא", כשנשאל ביידן מתי המלחמה תיפסק, השיב: "כשלחמאס לא תהיה את היכולת לרצוח ולעשות דברים מזוויעים לישראלים - ונכון להבוקר הישראלים סבורים שהם עדיין מסוגלים לעשות זאת. נאמר לי שהם (הישראלים) מכניסים פנימה אינקובטורים וכי הזהירו את הצוות הרפואי"
08:11 מטוסי קרב של צה"ל הפציצו את ביתו של בכיר ארגון החמאס איסמעיל הנייה. בנוסף, פרסם דובר צה"ל כי ביתו של הנייה שימש בתשתית טרור.
09:15 מחבל הגיע למחסום המנהרות בירושלים ופתח בירי, שמונה בני אדם נפגעו, כאשר אחד מתוכם במצב אנוש. ככל הנראה שלושה מחבלים השתתפו בפיגוע והם נוטרלו. קיים חשד להימצאות מטען בזירת הפיגוע וחבלני משטרה הוזעקו למקום. כבישים באזור נחסמו בחיפושים אחר מחבלים נוסף.
10:14 אזעקת צבע אדום נשמעה ביישוב שתולה שבצפון. ככל הנראה מדובר באזעקת שווא.
11:22 אזעקות צבע אדום נשמעו ביישובים סעד, עלומים, כפר עזה ונחל עוז שבעוטף עזה. לא דווח על נפילות או נפגעים.
12:27 אזעקת צבע אדום נשמע ביישוב נחל עוז שבעוטף עזה. לא דווח על נפילות או נפגעים.
13:03 בווח כי ארגון חיזבאללה ירה 5 טילי נ"ט לעבר מוצבי צה"ל בגבול הצפון, כאשר אין נפגעים כתוצאה מהירי.
13:47 דובר צה"ל פרסם כי כוחותינו מצאו בבית החולים שיפא בעזה תמונות של חטופים, לאחר שנלקחו לרצועת עזה.
14:00 אזעקת צבע אדום נשמעה לפני זמן קצר בשדרות, איבים וניר עם. לפי שעה לא ידוע על נפגעים או נפילות.
14:37 אזעקות נשמעו ביישובים שתולה ואבן מנחם שבצפון. לא דווח על נפגעים או נפילות.
16:40 צה"ל חשף כי בבית החולים שיפא בעזה אותר בין היתר מחשב נייד ובו הוצגה תמונה ממקורות גלויים של החיילת אורי מגידיש, טרם חטיפתה. דובר צה"ל: "העדויות המצטברות מוכיחות את השימוש שחמאס עושה בבתי החולים לצרכי טרור".
18:09 נקבע מותו של רב"ט אברהם פטנה, חייל צה"ל בן 20 שנפגע בפיגוע בירושלים.
20:00 עדכונים מקבינט המלחמה: ראש הממשלה בנימין נתניהו, אמר כי יש לסרב לעסקת הנוכחית שבמסגרתה ישוחררו כ-50 חטופים. מנגד, בני גנץ, גדי אייזנקוט וראש המוסד טענו כי יש להסכים לעסקה הנוכחית. 
20:18 גופתה של החטופה יהודית וויס מקיבוץ בארי נמצאה על ידי כוחות צה"ל ברצועת עזה. וויס, אשר הייתה חולה בסרטן נחטפה לרצועה במהלך השבת השחורה כשבעלה נרצח בביתו בקיבוץ.
21:17 מתוך הצהרת דובר צה"ל דניאל הגרי: כוחות צה"ל ממשיכים לפעול ולאתר תשתיות טרור בבתי חולים בשימוש ארגון הטרור חמאס; בבית החולים שיפאא' נחשפו תשתיות טרור, פיר מנהור מבצעי ורכב שהוכן לטבח ב-7/10 ובו אמצעי לחימה רבים
בפעולה ממוקדת בבית החולים שיפאא׳, פועלים גם בשעה זו כוחות היחידה המיוחדת שלדג, צוות קרב חטיבתי 7 ויחידות מיוחדות נוספות. הכוחות חשפו היום בשטח בית החולים פיר מבצעי של ארגון הטרור חמאס. כמו כן, נמצא רכב ממולכד שהוכן כבר ליום ה-7/10 ובו אמצעי לחימה רבים.
במקביל, במסגרת המשך הפשיטה והסריקות בבית החולים רנתיסי, לוחמי צוות הקרב החטיבתי של חטיבה 401 ולוחמי יחידת יהל"ם המשיכו לחשוף את המנהרה המבצעית בבית החולים.
מצורפות תמונות ראשונות מהמנהרה, בהן ניתן לראות את מבנה המנהרה ודלתות ההדף בהן משתמש ארגון הטרור חמאס, למניעת כניסת כוחותינו לתשתיות התת קרקע שבהן הוא משתמש. כמו כן, פועלים צוות הקרב החטיבתי של חטיבת צנחנים בבית החולים אל-קודס, בו אותרו אמצעי לחימה וכלי נשק.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה