בארץ

בשורה לענף השיפוצים: רשות האוכלוסין אישרה העסקת עובדים זרים

רשות האוכלוסין וההגירה החליטה אתמול (שני) להתיר לקבלני השיפוצים להעסיק עובדים זרים. בפעימה הראשונה יועסקו יותר מ-4,000 עובדים אשר יעבדו בענף השיפוצים והקבלנים הקטנים
מערכת ice |  1
אליהו רביבו (צילום קרדיט : דוברות הכנסת, דני שם טוב)
לאחר דיונים רבים בוועדה לעובדים זרים בכנסת, אתמול (שני), החליטה הרשות האוכלוסין וההגירה לאשר לקבלני השיפוצים להעסיק עובדים זרים. החלטה זו נובעת מהעובדה כי בימים אלו נתקל הענף במחסור רב בעובדים פלסטינאים אשר הועסקו בשנים האחרונות אך לאור המצב הנוכחי הוחלט לאסור על העסקת עובדים פלסטינאים.  
רשות האוכלוסין וההגירה החליטה להתחיל בפעימה ראשונה של העסקת העובדים הזרים אשר תהיה למעלה מ-4,000 עובדים שיעבדו ישירות בענף השיפוצים ולקבלנים הקטנים. כמו כן, בהתאחדות קבלני השיפוצים החליטו בהתאמה על פתיחתו של בנק עובדים ישראליים לצורך השמה ועזרה לחברי ההתאחדות. אותה החלטה נבעה מהסיבה כי יש לתת את המענה המיידי ככל שניתן לקבלני השיפוצים לעבור את התקופה המורכבת בימים אלו.
יו"ר הועדה המיוחדת לעובדים זרים, ח"כ אליהו רביבו: "קבלני השיפוצים העסיקו פלסטינאים טרם המלחמה, וכיום בעקבות המצב הביטחוני ובעקבות חששות האזרחים בטווח הארוך, החלטתי שיש להחליף את העובדים הפלסטינאים בעובדים זרים ולאפשר צינור חמצן לקבלני השיפוצים המהווים נדבך חשוב בשוק הבנייה בישראל. מה שהיה הוא לא מה שיהיה".
ערן סיב, יו"ר התאחדות קבלני השיפוצים: "אני מודה לח"כ רביבו שהבין את מצוקת הענף ופעל ביתר שאת לקידום נושא העובדים הזרים לענף לראשונה. ענף השיפוצים חייב את עזרת מדינת ישראל בתקופה מאתגרת זו בכדי לעבור אותה ולהשאיר את הענף החשוב שלנו עם הראש מעל המים. ללא עזרתה של המדינה עכשיו ובהמשך הדרך, לא נוכל לתת את המענה הראוי לשיפוץ את האזורים הנפגעים בעוטף, בדרום וגם במרכז ביום שלאחר המלחמה".

תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    למה הצעירים שלנו לא יכולים לעבוד לא מבין????
    מיימון 11/2023/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מי שלא הולך לצבא שיילך יעבוד בעבודת כפיים 3 שנים, ויחשיבו לו את זה כשירות צבאי, תפסיקו להתעצל
    סגור