בארץ

ח"כ מירב כהן: "המשוואה לפיה 'יש לחימה, אין בחירות' - אינטרס פרטי של נתניהו"

ח"כ מירב כהן (יש עתיד) בריאיון ל-ice: "העובדה שלבן-גביר יש יד על ההגה - צריכה להדיר שינה מכל ישראלי באשר הוא. קם הפרעוש על הפיל, בן גביר יוצא נגד נשיא ארה"ב, תוך כדי מלחמה, את הבייס המשיחי לא ניתן יהיה לרצות אלא במלחמת גוג ומגוג"
 
דוד זולדן |  5
מירב כהן (צילום דובר צהל, פלאש 90/ חיים גולדברג, יונתן זינדל)
מירב כהן (יש עתיד) בריאיון ל-ice מדברת על האמירה של בן גביר נגד ביידן שעדיין מהדהדת בוושינגטון. חושדת בכוונותיו הנסתרות של נתניהו כאשר הוא מדבר על המשך המלחמה וחותרת לבחירות בהקדם. ובאשר לחזרה לגוש קטיף מבחינתה שקודם נחזיר את תושבי קו העימות לבתיהם ואומרת כי: "בגלל ההצהרות על יישוב מחדש של גוש קטיף, אנחנו נאלצים לשלם מחיר כבד מול העולם בהיבטים קריטיים של המלחמה".
האם לנתניהו יש אינטרס פוליטי להמשיך את המלחמה ולדחות את הבחירות? 
"ככל שעובר הזמן, אנחנו מבינים שהמלחמה בעזה לא תיגמר באבחה אחת, ונתניהו מנצל את המצב כדי לייצר משוואה של 'כל עוד יש לחימה, אין בחירות'. המשוואה הזו לא משרתת את הלחימה ולא משרתת את הלוחמים, אלא רק את האינטרס הפרטי של נתניהו. האמון של הציבור בממשלת המחדל רוסק בשנה האחרונה, ונעלם כליל מאז השבת השחורה".
הדיבורים על בחירות בעיצומה של מלחמה אינם מיותרים?
"הדרך היחידה להמשיך לתפקד במדינה דמוקרטית היא עם אמון ציבורי בנבחריו. ובשביל זה, חייבים ללכת לבחירות ולקבל מחדש את אמון הציבור. זה היה נכון כשמנחם בגין דרש את זה ב-1973 על רקע מלחמת יום הכיפורים, וזה נכון גם היום. ההנהגה חייבת לשקף את רצון העם, ומי שטוען שזה המצב כרגע - עושה שקר בנפשו".
מה דעתך על חידוש ההתיישבות ברצועת עזה?
"מדובר בסיסמא ריקה ומזיקה, הרי הממשלה הזו לא מצליחה לעשות אפילו את המובן מאליו - ולהחזיר את תושבי קו העימות בעוטף ובצפון לחיות בבתיהם בביטחון. במקביל, בגלל ההצהרות על יישוב מחדש של גוש קטיף, אנחנו נאלצים לשלם מחיר כבד מול העולם בהיבטים קריטיים של המלחמה. העובדה שלבן-גביר יש יד על ההגה - צריכה להדיר שינה מכל ישראלי באשר הוא".
מה דעתך על אמירת השר בן גביר בוולט סטריט ג'ורנל נגד ביידן?
"קם הפרעוש על הפיל. איתמר בן גביר יוצא כנגד נשיא ארה"ב, תוך כדי מלחמה, וגם כשהוא יודע שזה עלול לפגוע במאמץ המלחמתי ולסכן את חיילי צה"ל. אין גבול שהאיש המסוכן הזה לא יחצה במסגרת הקמפיין הפוליטי הבלתי נגמר שלו. את הבייס המשיחי לא ניתן יהיה לרצות אלא במלחמת גוג ומגוג".
קיימת בשבוע שעבר בכנסת כנס בסימן שורדי השואה לאור אירועי ה7 באוקטובר, מה התחושות?
"רבים מתארים את השבעה באוקטובר כ'שואה שנייה'. האנלוגיה בין האירועים אינה מרפה, ולכן בחרנו דווקא להנכיח אותה, אבל יש גם הרבה שוני. אנחנו לא עם נרדף בגלות, אלא עם חזק במולדתו, שיש לו צבא חזק. גם ההיבט הזה, והציפיות הנלוות אליו, היו מאוד נוכחים בכנס. אין ספק שמהרבה מאוד בחינות - 'לעולם לא עוד' זה עכשיו".
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    בכינים
    נורי 02/2024/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא צריך בחירות פשוט תכנסו לממשלת חרום מתחת לאלונקה ותשפיעו וגם אםצהיו בחירות עכשיו אתם נופלים חזק
    סגור
  • 4.
    מרוקאית שמשמשת בובת מריונטה של לפיד (ל"ת)
    פפוש 02/2024/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    מירב בן מארי והזיותיה
    מחמוד עבאס 02/2024/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין כל ספק כי דבריה באים על רקע העובדה כי מנהיגה הדגול הו צין מין גוניור חפץ לזחול לממשלת נתניהו ואתמול.תאוות הבצע ,השררה והכיבודים במעמד שר חסרים לו ולכן,דבריה נועדו להסביר מדוע היא וחבריה טובים מבן גביר ושות. מדוע יש לתת להם שלטון ואולם,אינה מבינה את העינין האמיתי,רצונו של נתניהו להמשיך בשלטון,להמשיך את ההחזקה בשלטון ועוד עשרות שנים בעזרת השמאל!!
    סגור
  • 2.
    שימי לב איך את מדברת . ח"כ בישראל
    רז 02/2024/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איתמר בן גביר הוא לא איש מסוכן . מי שמסוכן זה סימוואר ראשי החמס ואוייבי ישראל . אתם כל הזמן מחפשים איפה לעקוץ ואיפה לבקר אחרים . כמו הבוס שלך גנץ . כל כמה ימים מכנס מסיבת עיתונאים להכפיש ולבקר את ראש הממשלה . אז אם אין לך אמון בו . בבקשה עוף מהממשלה , אבל לא יתכן שאתה יושב מולו בקבינט . וכל יום כל היום מבקר ומכפיש את שמו .. ואתם עוד מדברים על אחדות? תתביישו לכם . איך את מעזה לדבר כך .. אבל מה לעשות שההרגשה היא שהבושה אבדה כבר מזמן .. ויום אחרי המלחמה כולכם תתנו את הדין .. הפכתם את מדינת ישראל לבושה בעיני העולם ובעיני אוייבנו המושבעים . תתביישו
    סגור
  • 1.
    בובת ברבי מוזרה, מדוע תחשבי שיהיו בחירות בסוף המלחמה?
    מסביר פנים 02/2024/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לפי חוק - הבחירות יהיו בעוד 3 שנים. תתעדכני.
    סגור