תקשורת ומדיה

רועי עידן ז"ל ועוד 3: אלה הזוכים בפרס המכון הישראלי לעיתונות

המכון הישראלי לעיתונות העניק את פרס המכון לשנת 2023 לעיתונאים לי נעים מחדשות 12, להגר שיזף מעיתון הארץ, ליוסי אלי מחדשות 13 וכן לצלם Ynet וקבוצת ידיעות אחרונות רועי עידן ז"ל, אשר נרצח ביחד עם אשתו סמדר ב-7 באוקטובר לאחר ששלח את תמונתו האחרונה של חדירת חמאס. פרס על סך 50,000 שקל התחלק בין הזוכים
מערכת ice |  1
זוכי פרס המכון הישראלי לעיתונות 2023 (צילום שי מכלוף)
לאחר שכבר בקיץ האחרון פתח את האפשרות להגיש מועמדות, העניק אתמול (ראשון) המכון הישראלי לעיתונות את פרס המכון לעיתונות ולתקשורת לשנת 2023 זו שנה שלישית ברציפות. השנה הפרס ניתן לארבעה עיתונאים בולטים על הצטיינותם בעבודה עיתונאית אמיצה וחסרת פשרות. הפרס על סך 50,000 שקל יתחלק בין הזוכים.
את הפרס חלקו, לי נעים מחדשות 12 על תחקירים מעוררי דיון ציבורי כגון: פרשת התצפיתניות, הגר שיזף מעיתון הארץ על חשיפתו את הפגיעות השיטתיות של נערי הגבעות  והחיילים בפלסטינאים בשטחים ושל תנאי כליאתם של עצורים פלסטינים ויוסי אלי מחדשות 13 על סיקורו האמיץ של פרשת הירי ביובל קסטלמן.
זוכה נוסף בפרס היה הצלם רועי עידן ז"ל אשר עבר עם Ynet וקבוצת ידיעות אחרונות ובמסגרת עבודתו תיעד את החיים בעוטף עשה ובנגב תוך דבקות במשימה העיתונאית וכיון חייו. עידן נרצח לצד רעייתו סמדר זמן קצר לאחר שהעביר את צילומו האחרון ובו נראים מחבלי חמאס פושטים במגלשי רחיפה על כפר עזה. עמית, אחיו ל עידן הגיע לקבל את הפרס בשמו בנוכחות הוריו כרמל וליזה, והוריה של סמדר, שלומית ואיתן.
המכון הישראלי לעיתונות נחנך לפני שלוש שנים, והוא פועל לחיזוק חופש העיתונות והשבת אמון הציבור בתקשורת בישראל, ומתמקד בחינוך בני נוער לאוריינות תקשורתית ולצריכה ביקורתית של תקשורת.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    בדיחה. (ל"ת)
    גלי 05/2024/20
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור