תקשורת ומדיה

430 עובדי רשות השידור ייקלטו בתאגיד הציבורי; החינוכית תישאר כפופה לבנט?

עובדי הרשות ונציגי ההסתדרות, התאגיד ומשרדי התקשורת והאוצר הגיעו להבנות לגבי מספר הפורשים שיעברו לתאגיד. במקביל, החינוכית צפויה לצאת מהתאגיד ולהישאר במשרד החינוך, נטולת תכניות אקטואליה וממוקדת בתכנים חינוכיים
אלכסנדר כץ |  6
הפגנה בקיץ נגד סגירת רשות השידור (צילום אלכסנדר כץ)
הישג חלקי לעובדי רשות השידור, לאחר שהצליחו לשנות את הרף התחתון שנקבע בחוק השידור הציבורי, ולהגדיל את מספר העובדים שיפרשו מהרשות וייקלטו בתאגיד השידור הציבורי. במסגרת הבנות בין נציגי העובדים, ההסתדרות, תאגיד השידור הציבורי, משרד האוצר ומשרד התקשורת, עולה כי בתאגיד החדש ייקלטו 430 עובדים מהרשות, 51% מכלל העובדים בתאגיד העתידי שיכלול 853 עובדים.
העובדים יפוטרו מהרשות בתנאים מועדפים כפי שקורה עם שאר הפורשים במסגרת התכנית לפרישה מרצון, ואולם הם ייקלטו בתנאים שונים בתאגיד, בלי הוותק ודרגת השכר שצברו לאורך השנים ברשות השידור.
בחודשים האחרונים עזבו את הרשות כ-400 איש, ונותרו בה בסביבות 1,100 עובדים. כאמור, מתוכם יועסקו 400 איש בתאגיד החדש, מה שאומר שלשוק ייפלטו כ-700 עובדים.
בתוך כך, שר החינוך נפתלי בנט לא רוצה לוותר כל כך מהר על גוף שידור שנמצא כעת תחת אחריותו, והוא פועל להוצאת הטלוויזיה החינוכית מחוק השידור הציבורי, כדי שתמשיך לשמש כיחידת סמך במשרד החינוך. החינוכית אמורה הייתה להיכלל בתוך תאגיד השידור, כערוץ ילדים ממלכתי, ולמעשה כערוץ שלישי בנוסף לערוץ 1 ולערוץ בערבית.
 
בנט יוזם כי החינוכית תשדר אך ורק תכניות בעלי ערכים לימודיים, מה שאומר שיופסקו שידוריהן של ערב חדש הוותיקה ששידורה החל במלחמת לבנון הראשונה ב-1982, ותכנית האקטואליה היומית סדר יום. כדי להביא לידי כך, יש להכניס שינוי בחוק השידור הציבורי, ולהוציא את החינוכית ממנו.
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    אלדד קובלנץ נרדם או הורדם - 430 זוכים בבונוס אדיר
    בעל ההיגיון 03/2016/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איך יכול להיות ש 430 הזוכים המאושרים (שבטח קרובים מאוד לצלחת הרשות הישנה והטובה) יזכו גם בתנאים מצוינים של פרישה מרצון וגם בהמשך החגיגה, בעוד שחבריהם נזרקים לחלל ריק.
    סגור
  • 5.
    קובלנץ נרדם או הרדימו אותו
    איפה אלדד קובלנץ 03/2016/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אחרת מה ההיגיון ש 430 עובדים יקבלו את הבונוס של החיים שלהם - גם עבודה, גם פיצויים מוגדלים. הרצחת וגם ירשת ? למה מגיע לאותם 430 פיצויים מוגדלים ? אין כל ספק ש 430 הם מהקרובים לצלחת. ונקבל רשות השידור הישנה בשינוי אדרת. עם 430 איש שזכו בבונוס של החיים שלהם.
    סגור
  • 4.
    אז מה ההיגיון ?
    היגיון. קובלנץ איפה 03/2016/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אז מה ההיגיון ? 400 הזוכים המאושרים יקבלו פיצויים מוגדלים מאוד וגם ימשיכו לעבוד במקום עבודתם בשינוי אדרת ? מה עשינו בזה ? 400 קיבלו פרס פרישה + עבודה מובטחת לעומת כל האחרים שאמנם קיבלו פיצויים אבל נבעטו לשוק לחפש את החברים שלהם... יש כאן סירחון ששמור למקורבי הרשות שהביאו אותה למצבה הנוכחי. הנבחרים - מקורבי הצלחת יזכו להטבה של פיצויים מוגדלים כולל מקום שמור בתאגיד החדש. איזה יופי.
    סגור
  • 3.
    היו 1500 עובדים ברשות השידור????!!!!
    oferdesade 03/2016/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בואו נעשה חשבון: 2 עריצי טלוויזיה (בונגיד), 6 ערוצי רדיו. סה"כ 7. 200 איש לערוץ. 9 איש על כל שעת שידור (כולל פטיפונים באוטומט בקול המוזיקה באמצע הלילה שמתקזז עם תאורנים במשחקי כדורגל). בSTTV אנחנו 3.
    סגור
  • 2.
    תאגיד השידור החדש
    מבפנים 02/2016/29
    הגב לתגובה זו
    0 1
    לא יקלוט אף אחד כי הוא לא יקום. אחרי שיהרגו את רשות השידור כמורשתם של ארדן השחצן לפיד הקברן והפודלים שלהם לא יעשו דבר רק יגררו רגליים. כל ההסכמים האלה אינם שווים את הנייר שנכתבו. כך היה גם גורלם של הסכמי הרפורמה ברשות. נזרקו לפח מיד עם חתימתם בגבוי אבי ליכט מהיועץ המשפטי לממשלה
    סגור
  • 1.
    מה יצא בסוף מהעגל הזה ?!
    נקדי 02/2016/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כסף רב נשפך,על פיצוי לעובדים,הפוליטיקאים מחוברים חזק , האומנים ללא עבודה לפחות עוד שנתיים שלוש+, ואולי בכלל לא יקום התאגיד החדש..... אבל למי אכפת ? מי משלם ? מי זוכר ? ,
    סגור