תקשורת ומדיה

בן גביר ל-ice: "בנט מבריק, אבל לא מתאים להיות ראש ממשלה"

יו"ר עוצמה יהודית מודאג מהבחירות המתקרבות: "אני מודאג מהשותפות של בנט עם לפיד"; על נתניהו: "מעריך אותו, אבל יש לי עליו ביקורת קשה" וגם על הבגידה של רפי פרץ, הסכמי אוסלו, הבחירות בארה"ב ואיך קשורה עפרה חזה?
כפיר אדר |  13
בן גביר (צילום פייסבוק)

איתמר בן גביר נתפס בדרך כלל כדמות לא שגרתית. גר בגבעת האבות שבקריית ארבע עם משפחתו, עורך דין שמצליח למנגט אליו את התקשורת גם בלי להתאמץ ופעיל פוליטי כבר שנים ארוכות, שמזוהה עם תנועת 'כהנא צדק' והמאבק נגד הסכמי אוסלו. בראיון ל-ice, בשבוע הזכרון להירצחו של יצחק רבין, אחרי הבחירות לנשיאות ארצות הברית ורגע לפני הבחירות כאן בישראל, הוא מדבר על כל הנושאים הבוערים.
 
ראשית, הנושא החם ביותר - הבחירות בארה"ב. מה עמדתך?

"קיוויתי שדונלד טראמפ בסופו של דבר יפתיע, אבל ככל שהזמן עובר נראה שיש נשיא חדש. אני חושב שהגיע הזמן שנבין שכמו שבן גוריון אמר, פחות חשוב מה אחרים יאמרו אלא מה עם ישראל יעשה. הבעיה שלנו היא לא בנשיא כזה או אחר בארה"ב, היה לנו נשיא מאוד אוהד בבית הלבן ולצערי לא ניצלנו את זה מספיק. הבעיה שלנו שאנחנו לא מאמינים מספיק בעצמנו, שהפוליטיקאים שלנו מתנהגים בהרבה מאוד מקרים כמו סוג של שפנים. הפוליטיקאים, לצערי אני אומר, בכאב רב, מרמים את העם ולא באמת מתכוונים למה שהוא אומרים, לא רוצים לבצע את הדברים שהם מצהירים עליהם, וככה אנחנו מתנהלים. הבעיה היא ההתנהלות שלנו לא ההתנהלות של העולם".

נתניהו מפחד לממש תכניות כמו הסיפוח?

"נכון, אבל בוא נגיד את האמת. זה לא רק נתניהו, אני מאוד מעריך אותו ומאוד אוהב אותו אבל בהחלט יש לי ביקורת קשה עליו, אם זה בעניין הסיפוח והכניעה למערכת המשפט, אבל אחרים לא הרבה יותר טובים. איילת שקד הייתה 4 שנים שרת משפטים וחלק מהפעולות שלה הזכורות יותר, היו החיזוקים לאביחי מנדלבליט והסחבקייה עם שי ניצן, גם את זה אני לא מעדיף. אני מעדיף אידאולוגיה אמיתית, ישרה, שבאמת באה ומאמינה ועושה ומבצעת את מה שהיא מספרת לבוחר. אנחנו בעוצמה יהודית שונים מכל הפוליטיקאים האחרים: קיבלתי הצעה להיות שגריר, קיבלתי הצעה להיות שר בלי תיק - אנשים אחרים היו קופצים על המציאה כמוצא שלל רב, אבל אני מאמין באידאולוגיה שצריך לפעול למען העם הזה, ולעשות למען העם הזה ולא לספר לו סיפורים, יכול להיות שזו הסיבה שאני מחוץ לכנסת אבל אני לגמרי שלם עם זה. אני מצפה ממי שמצהיר הצהרות ומבטיח הבטחות גם לקיים ולא רק להצהיר ואז לא לעשות".

אותך לא קונים בתיק?

"אותי לא קונים ולא קנו בתיק, אני חייב לומר לך שהחיים שלי כעורך דין הם מאושרים, אני מרוצה, אני עושה עבודה מאוד חשובה גם בשליחות הציבורית וגם לעזור להרבה אנשים, מרגיש שליחות בתפקיד הזה. אבל צריכה להיות השפעה על המדיניות, המערכות, וזה אפשר לעשות בפוליטיקה. אנחנו ב'עוצמה' נתמודד עוד פעם ועוד פעם כי יש לנו משהו שאין לאף אחד אחר. אנחנו לא רק מדברים אלא מתכוונים למה שאנחנו אומרים".

היו לך מספר ניסיונות להיכנס לכנסת, ובפעם האחרונה לא צלח מהימין החדש והבגידה, מה הפעם תעשו שונה?

"אנחנו ננסה להתחבר עם אנשים שבאמת נאמנים ואמיתיים, החיבור עם הבית היהודי נגמר בתקיעת סכין בגב. אגב, לא מפליא אותי שהרב רפי פרץ והבית היהודי מקבלים 0 בסקרים כי הציבור מעניש על דברים כאלה. אנחנו ננסה לעשות חיבור עם אידאולוגיה והשקפת עולם דומה לשלנו. האמינות הכי חשוב. הרב רפי פרץ עשה דבר שלא יעשה, לא מוסרי, לא ערכי, לא יודע איך הוא עשה ולהמשיך להיות בכלל בפוליטיקה. מקווה שנמצא את האנשים האמיתיים, הנאמנים, שיחד איתם נעשה חיבור מימין. גם נתניהו וגם בנט חייבים מפלגה שתהיה בימין אבל לא בימין בהצהרות בדיבורים, בימין האמיתי".

חיבור עם פייגלין?

"אני לא פוסל אף אחד ובוודאי שלא את משה פייגלין. בעיניי משה פייגלין הוא איש ישר ולא תמיד אנחנו מסכימים, אבל הוא בהחלט אדם ישר בניגוד להרבה אחרים בפוליטיקה".

כעס על הימין בארץ?

"קודם כל תפריד בין השטח ובין הפוליטיקאים. בשטח לא משנה למי הצביעו, מבחינתי הרבה מאוד אנשים בארץ הזאת אני רואה אותם ואוהב אותם וחייב לומר שאני מחלק מנות לחיילים, ורק שבוע שעבר עברתי מעמדה לעמדה לתת מרק חם ולא הסתכלתי אם זה ימני או שמאלני, אם זה מתנחל או קיבוצניק, מבחינתי כולנו אחים. לגבי הפוליטיקאים בוודאי שיש אכזבה, אבל לא מכולם, יש הרבה מצויינים שעושים עבודה. אבל יש כאלה שעושים סיבוב על הציבור ואני בהחלט חושב שצריכה להיות פוליטיקה אחרת".

בנט ראש ממשלה? 

"אני מאוד מוטרד משותפות של בנט עם לפיד, מאוד מוטרד מזה שבנט מבטיח הבטחות אבל בזמן אמת נעלם, ההצבעה בכנסת עם העצמאיים [חוק דמי פגיעה לעצמאיים שהיו חסרים 2 קולות שיעבור, ממפלגת ימינה - שקד הייתה בבידוד] שהיה מיטיב אותם והיו חסרים 2 קולות ושל מי? ימינה. אז אני מאוד מוטרד. לבנט יש יתרונות הוא אדם חכם, מבריק, פוליטיקאי בחסד עליון, רואים את העבודה שלו, הוא קם והפריח את התנועה, אתה רואה שחלק מהסקרים זה חלק מאכזבת נתניהו. הוא לא מתאים להיות ראש הממשלה, בראשות לא צריכים לעמוד אנשים שאומרים משהו אחד ועושים משהו שני, בנט די מתאים לתיאור הזה".


קרדיט: ערוץ הכנסת
ומה לגבי היועמ"ש, תיקי נתניהו, מערכת המשפט והציבור שאיבד באלו אמון?

"נתניהו צודק בכל הטענות שלו נגד מערכת המשפט. הבעיה היא שאני צעקתי על כך בעבר וגם נתניהו וגם אחרים בליכוד לא רק שהשתיקו אותנו, אלא גלגלו אותנו מכל המדרגות. לגבי אכיפה בררנית הוא צודק, לא יכול להיות שהוא עושה שיחות עם מו"ל והוא מועמד לדין וכשאחרים עשו והרבה יותר ופלירטטו עם בעלי עיתונאים  - איש לא נגע בהם. צריכה להיות אמת מידה שווה".

בשמאל  יש גם אדם ישר בעיניך?

"האידיאולוגיה של השמאל פשטה את הרגל, אבל יש אנשים טובים בשמאל. תיקח שופטים שיש לי לא פעם ביקורת על אג'נדות, אבל אני מזהה שם אנשים מבריקים ואינטיליגנטים ואינטלקטואליים שיש אפשרות לשוחח איתם בעניין רב. הטענות הן לא נגד השמאל, זה לא שהם לא נחמדים או לא טובים, פשוט האידאולוגיה  שלם פשטה את הרגל. לא חוזרים על טעויות 50 פעם וממשיכים לצדד ברעיון של לתת שטחים ובוא נעשה שלום שהם רואים שזה מביא טרור ושפיכת דם, הבעיה היא אידיאולוגית והיא לחלוטין לא בעיה אישית".

25 שנים לרבין, המדינה הנמצאת באותו ערב, נהיה שיח אלים? 

"מאוד מוטרד כי אני רואה את הצעקות כלפי נתניהו בשמאל ושומע איומים והסתה. אין ספק שאני מוטרד, קורא לכולם לדבר 'באמת' שלא מסיתה ולא פוגענית, ואני הראשון שאלחם על חופש הביטוי. ניסו לסתום לי את הפה וזה לא עזר לאף אחד, ואתה רואה חבלי תלייה לנתניהו ולהרוג אותו ואת אשתו - זה מזעזע והייתי מצפה שמשטרת ישראל תתעורר".

אם רבין לא היה נרצח, האם המצב בישראל היה באמת טוב יותר כמו שטוענים במחנה השמאל?

"לרבין היו זכויות רבות, אבל הוא לקח אותנו למחוזות מאוד קשים. אני גר בחברון וחוזר בלילה מאוחר ואתה רואה את הכבישים, את הסיפור של ההסכמים ההזויים האלה, איפה יש מקום בעולם שאתה טועה בכמה מטרים ואתה עומד בפני לינץ' ואתה יכול למות? מה הטירוף הזה שנקרא הסכמי אוסלו? שלא תהיה הבנה אני נגד רצח ולא פותרים שום דבר בכדורי אקדח, רצח הוא רצח הוא רצח הוא פשע".


צילום: דובר צהל. מתוך אתר פיקיוויקי
ברוך מרזל יוכל לרוץ שוב?

"מה שבית המשפט העליון עשו לברוך מרזל ומיכאל בן ארי ובנצי גופשטיין זה עוול. שאתה רואה מחבלים בכנסת, ואתה רואה את היבא יבזק ודומיה שאומרים על סמיר קונטאר שהיה שאהיד ושהוא גיבור, איך יכול להיות שברוך מרזל לא ויזבק כן?"

איפה תהיה בעוד 5 שנים מהיום?

"אם היית שואל אותי בגיל 12 כשהייתי נער חילוני ממבשרת ציון מעריץ  של עופרה חזה ואוהד בית"ר שאהיה פעיל ימין - לא הייתי מאמין לך. ואם כשהייתי פעיל ימין היית אומר שאהיה עורך דין - הייתי אומר שאתה חי בסרט. והנה אני היום פעיל ימין ועורך דין פעיל ומשתדל לשות טוב לעם ישראל. בכל מקום שלא אהיה, אשתדל לעזור לעם שלי ולשרת את העם שלי".

תגובות לכתבה(13):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 13.
    בן גביר גיבור ישראל! (ל"ת)
    מושיקו 11/2020/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 12.
    צודק
    מני 11/2020/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    צודק ב100%
    סגור
  • 11.
    בן גביר
    משה 11/2020/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    האמת שאתה חיי בסרט שתגיע לפוליטיקה.ואנחנו התעוררנו לסרט שראינו שאתה ו3 החברים שלך שציינת רוצים להגיע לפוליטיקה זה חלום רע שלא יתגשם ואם כן רק בארץ שלנו לצערינו העם הנבחר שבוחר אייך אמר איש ימין חרטא.
    סגור
  • 10.
    בנץ
    ימני 11/2020/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בנט מבריק כי הוא השתין נגד הרוח..הוא סתם נעלשהשמאל מצחצח אותה.
    סגור
  • 9.
    בן גביר בן גביר....
    מירי 11/2020/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בן גביר הוא שובב השכונה... דעתו חשובה כמו בעל הקיוסק שבפינת הרחוב.... אם קצת פחות רלוונטיות...הוא וחזון דברים שאין להם התאמה....
    סגור
  • טען עוד
  • 8.
    מצביעה רק לך...
    אין עליך איתמר 11/2020/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איש אמת !!!!!
    סגור
  • 7.
    רק עוצמה יהודית רק הם ימין אמיתי
    בן גביר המלך 11/2020/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עוצמה יהודית הוכיחה את עצמה במשך כל הזמן שהם הימין היחיד האמיתי. רר עוצמה יהודית!!!!
    סגור
  • 6.
    אז למה כך בחרו בעליונים
    שואל 11/2020/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בנט רוה"מ הבא לישראל
    סגור
  • 5.
    אתה מתנחל ימני קיצוני...קמצוץ מהעם (ל"ת)
    אביחי 11/2020/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    כתבה חזקה
    מנחם 11/2020/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בן גביר אין עליך איש אמיתי אוהב את הדרך שלך ומתי שרצת הצבעתי לך ואמשיך בעתיד גם אי"ה
    סגור
  • 3.
    כתבה חזקה
    מנחם 11/2020/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בן גביר אין עליך איש אמיתי אוהב את הדרך שלך ומתי שרצת הצבעתי לך ואמשיך בעתיד גם אי"ה
    סגור
  • 2.
    מלך ,שינסו אולי עם יהדות התורה (ל"ת)
    ירון 11/2020/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    דרוש שיתוף פעולה של כל תומכי עידוד ההגירה סביב הרעיון
    מיכאל 11/2020/10
    הגב לתגובה זו
    1 0
    עוצמה יהודית, האיחוד הלאומי וזהות מול כל השמאל והימין המזויף תומכי ה"דו קיום". https://ozma-yeudit.com/?lang=he
    סגור