תקשורת ומדיה

בעובדה הכריעו: זה גורלו של תחקיר משי-זהב

בקשת החליטו לאחר התחבטויות רבות מה יהיה גורל התחקיר, במהלך היום פנו משתתפי התחקיר שחשפו בפנים גלויות את סיפורם בבקשה שלא לקבור את התחקיר ואיתו את עדותם האמיצה
שירה יום טוב |  4
יהודה משי זהב (צילום יונתן סינדל פלאש 90)
בתכנית התחקירים של אילנה דיין התלבטו במהלך כל היום (חמישי) האם לשדר את התחקיר על יהודה משי זהב בעקבות ניסיון ההתאבדות שהסעיר את המדינה. רק בשעות אחר הצהריים וכשלוש שעות לפני זמן השידור המיועד הכריעו בקשת 12 כי למרות הביקורות החריפות התכנית תשודר כמתוכנן.
כזכור, יהודה משי זהב ניסה הבוקר להתאבד בדירתו שבפסגת זאב ופונה לבית החולים במצב אנוש לאחר שהצוות הרפואי הצליח להחזיר לו את הדופק. מבית החולים נמסר: "ליחידת הטראומה במרכז הרפואי שערי צדק הובא יהודה משי זהב לאחר מספר מאמצי החייאה. צוותי שערי צדק ביצעו הערכה ראשונית ומצבו מוגדר אנוש. בהמשך התייצב מעט מצבו ואחרי הצהוריים נמסר כי ככל הנראה יישאר נזק מוחי מהאירוע. 
אושרת מועלם, שכנתו של משי זהב, מתנדבת באיחוד הצלה ועובדת בערוץ 13 הגיעה לזירת האירוע ראשונה, על נסיבות המקרה אמרה, "אני גם עובדת בתקשורת. הפשע הזה והאגרסיביות הזו שבה יצאו בתחקיר הזה עליו עוד לפני שבכלל היה לו בכלל משפט. לראות את אשתו בצורה הזו, לראות את הבית והילדים בצורה הזו - זה פשע ואני חושבת שמי שצריך לתת את הדין זה דווקא אתם - התקשורת שבשנייה הוציאה עליו תחקיר שגמר אותו. איך אפשר לעשות כזה דבר לבן אדם?". עוד הוסיפה: "אני לא רוצה לספר על הרגעים שישבתי עם אשתו שחשבה שהוא מת ואיך היא הגיבה. שאמרתי לה שהצוות החזיר לו דופק היא התחילה להאמין שאולי משהו טוב יכול לקרות".
על תחקיר עובדה, אמרה מועלם: "אל תשדרו את התחקיר הזה עליו, זה פשע, זה רשע לעשות את הדבר הזה עוד לפני שיודעים מה היה. תנו לאנשים הנכונים לעשות את העבודה ואם היה משהו אז תעשו מה שאתם רוצים לעשות. לא לחרוץ גורלות ודינו של אדם עוד לפני כן".
כתב הארץ, ג'וש בריינר, יצא נגד הביקורות כי בעקבות תחקיר "הארץ" נגרם ניסיון ההתאבדות של משי זהב: "מפתיע לראות עיתונאים שמאשימים את התקשורת בניסיון ההתאבדות הטרגי של יהודה משי זהב. תחקיר הארץ על האיש היה מגובה ומוצלב וכלי תקשורת שלא היה מפרסם דבר כזה היה חוטא לתפקידו אין לי ספק שגם התחקיר של עובדה עשו עבודה דומה. מקווה שכאב להם על עשרות קורבנות כמו שכואב להם הבוקר".
כאמור, לאחר התלבטויות שנמשכו כל היום הוחלט על שידור התחקיר וזאת מתוך אחריות כלפי הקורבנות שנחשפו בפנים גלויות ובאומץ רב מול המצלמות. ממידע שהגיע ל-ice עולה כי במהלך היום קיבלו במערכת התוכנית פניות מאותם אנשים שנחשפו בתחקיר בבקשה שלא לקבור אותו. עוד עולה כי מאחורי ההחלטה לשדר את התחקיר קיים גם המחדל המשטרתי שמאחורי הפרשייה, אותו יש לחשוף ולהוקיע. השידור יעשה ככל הנראה במסגרת אולפן מיוחד של "עובדה".
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    ובערת הרע מקרבך
    יואב 04/2021/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם האורים והתומים היו היום, הייתם דוחים גם אותם , מקווה שמישהו תיעד בצילומים את מעשיו.וגם אז אני לא בטוח שתאמינו, חז"ל אמרו, מי שהוא שטוף זימה מאכילין אותו מבשרו.
    סגור
  • 3.
    עיתונאי קטן שלי, על מה אתה חולם בלילה אחרי שפיכת הדם... (ל"ת)
    אלמוני 04/2021/23
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 2.
    בושה וחרפה! אין רחמים, לא נשאר כלום חוץ מעיתונות אכזרית (ל"ת)
    אריק 04/2021/22
    הגב לתגובה זו
    4 2
    סגור
  • 1.
    'הארץ' האנטישמי ואילנה דיין וחבורתה הולכים פה על גוויות
    Z 04/2021/22
    הגב לתגובה זו
    3 2
    זאת לא הפעם הראשונה שהם שופכים דמים למען הפרסום והרייטינג.
    סגור