תקשורת ומדיה

כתב הצינור על אלי אבידר: "אלו הנושאים שהממשלה הבאה תעסוק בהם"

חבר הכנסת כתב היום ברשתות החברתיות על הרעיונות שלו לקראת הממשלה הבאה הנרקמת בימים אלו. בר שם אור עקץ: "מבחינתו, הממשלה צריכה לעסוק במה עשה נתניהו לא בסדר"
מערכת ice |  4
אלי אבידר (צילום רועי כץ)
אלי אבידר פתח את הבוקר (שבת) בהצהרה ברשתות החברתיות עם פוסט ארוך שבו הוא מסביר במה עתידה לעסוק הממשלה הבאה והנרקמת של לפיד ובנט, אלא שכתב הצינור, בר שם-אור הסביר לקוראים את הפרשנות שלו וקיבל התקפות משני הצדדים, לאחר הביקורות שם אור סבור: "כנראה שאני עושה את הדברים טוב".
כאמור, אבידר כתב הבוקר בדף הטוויטר שלו שרשור ארוך: "אנו בפִּתחו של פרק חדש בפוליטיקה הישראלית. יאיר לפיד ונפתלי בנט יודיעו לנשיא שעלה בידם להקים ממשלה. רבים וטובים אינם מצליחים לדמיין את הממשלה מתפקדת; לאור השוני המהותי בתפיסות העולם של מפלגות הקואליציה. צודקים. וטועים בו זמנית. יהיו אתגרים. כל יום. האתגרים יצוצו באדיבותן של מפלגת האופוזיציה, אשר תהפוכנה את המבחן האידאולוגי לשבועי. יחד עם זאת חשוב להבין שחוזקה של הממשלה הבאה הוא בחולשתה. ממשלה שברירית תכתיב אחריות קואליציונית; לפחות לתקופה קצרה. וכאן בדיוק טמונה הבעיה".
"ממשלה שתצא לדרך מתוך הבנה שמדובר בממשלה זמנית תביא לחתירה מתמדת להישגים. כל מפלגה וכל פוליטיקאי יִרְצו להגיע מוכנים ומצוידים בהישגים למערכת הבחירות הבאה. ממשלה כזאת לא תחזיק מעמד רבעון שלם אחד.ממשלה של ערכים לעומתה, תחזיק מעמד ארבע שנים ותיקח חלק במסע להבראת החברה הישראלית ביעור השחיתות. כבר בשבוע הראשון לכהונתה חייבת הממשלה להחליט על הקמת ועדת חקירה ממלכתית לפרשת הצוללות. אין מפלגה אחת בקואליציה שהתנגדה לכך בכנסת האחרונה והקמת ועדת חקירה לנושא הצוללות לא תיקח מזמנה של הממשלה לטפל בכלכלה, איראן וקורונה".
 
"ביטול החיסיון לשלושים שנה על דיוני הקורונה. זוהי החלטה שיכולה להתקבל בישיבת הממשלה הראשונה. כמו גם הקמת ועדת חקירה ממלכתית לבדיקת התנהלות הממשלה הקודמת בנושא הקורונה. אנו רוצים להבין למה הכניסו מטוסים מברוקלין ללא בדיקה, לא סייעו לבתי החולים בתקציבים ותקנים למה לא סגרו את נתב"ג לכניסת מוטציות, ואִפשרו חזרת ישראלים מדובאי ללא בדיקה. מה נאמר בדיונים המקצועיים לפני הטלת הסגרים, הכנסת המשטרה לטלפונים והכנסת השב"כ לטלפונים? ועדת חקירה תברר את הנושאים ולא תיקח מזמנה היקר של הממשלה החדשה המחאה היא שתילחץ לקידום סדר יום ערכי לממשלה. תירוצים של 'הנושא מסובך ודורש העמקה' לא יתקבלו בהבנה. מפלגות שהגישו הצעות אי-אמון שבועיות על נושאי הצוללות והקורונה, לא יתחמקו מאחריותן להקים ועדות חקירה שתחקורנה את הנושאים לממשלה החדשה אין 100 ימי חסד ועליה לפעול מיידית להוצאה לפועל של החלטות ערכיות. אנו נמצאים בעיצומו של מסע להבראת החברה הישראלית ונעשה את מה שאנחנו יודעים לעשות כדי שהמסע לא ייעצר".
בנוסף, אלי אבידר הוסיף כי הוא יגיע היום למחאות בלפור, אלא שההצהרה של אבידר לא הרשימה כל כך את כתב הצינור בר שם אור שעקץ: "קריאה הבוקר של אלי אבידר מבהירה במה הממשלה הבאה תעסוק. בגלל שלא מסכימים לדבריו על דבר, הממשלה תעסוק בערכים שהם במילותיו הקמת ועדת חקירה לצוללות, וועדת חקירה לטיפול בקורונה. מעניין? אולי. רלוונטי? ממש לא. במילים אחרות הממשלה תעסוק בקמפיין בחירות נגד הליכוד כמה שיותר זמן, כדי למחוק אפשרות של ניצחון נתניהו בבחירות הבאות דרך האופוזיציה. ומה לגבי העתיד? ירושלים? חמאס? ההסכם האירני? שלא לדבר על כיצד ממשלה כזאת תנהג בתקופות מתוחות? אף מילה מצד אבידר. מבחינתו, הממשלה צריכה לעסוק במה עשה נתניהו לא בסדר. כמה זמן? כמה שאפשר עד לבחירות חמישיות. המשך קמפיין מהקואליציה".
לאחר מכן שם אור ספג ביקורות והגיב: "כשלהקת מעודדות משני הצדדים תוקפת אותי על ביביזם מצד אחד ועל כך שאני שמאלן תל אביבי מצד שני, אני מרגיש שעשיתי משהו נכון".
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    הזוי
    ד"ר אביד 05/2021/09
    הגב לתגובה זו
    0 1
    שים לב לדבריך... אתה ממשיך את הפילוג וההסתה נגד חצי מהעם בישראל... במקום להבריא את ההתנהלות של המדינה אתה מתכנן רק איך "לז.." אחרים... הגיע הזמן שתפסיקו לטרלל את המדינה היהודית ולנסות לשנות את אופיה
    סגור
  • 3.
    בושה
    יוגל 05/2021/09
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אני מציע להעמיד את ראש הממשלה לדין ציבורי בשיפוטו של האיש ההגון ,הישר,המנומס,החכם מישראל בתינו.הוא סבור כנראה שאין לממשלה החדשה מה לעשות זולת לנבור מה עשה או לא עשה בנימין נתניהו.חבר יקר הבעיות הבטחוניות ידרשו טיפול מיידי,הנושאים הכלכליים ידרשו אף הם טיפול מיידי,הנושאים הבריאותיים יבקשו פתרונות מיידיים,על כן איש שפיו מלא מרגליות חדל מכוונותיך והנה אתה מרכיב ממשלה ,החל בעשיה ולא בנבירה.
    סגור
  • 2.
    לא ברורה הביקורת, מובן שיתחילו בלתקן את מה שהרס נתניהו
    גל 05/2021/09
    הגב לתגובה זו
    1 0
    גם את ההרתעה על חמאס, לצורך העניין, שצויין פה. גם הכלכלה שניזוקה מהתנהלות הממשלה.
    סגור
  • 1.
    החברה בריאה מאוד.רק מה אתה חולה וכלה מת מאחל למשפחתך של (ל"ת)
    דוד 05/2021/08
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור