תקשורת ומדיה

צפו: סערה סביב דברי המפכ"ל, אוחנה: "התבטאות מקוממת"

מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי היה היום בלוד ובהצהרה שלו לתקשורת הצליח לעורר הרבה ביקורות מצד פוליטיקאים ואנשי תקשורת מהימין לאחר. אראל סג"ל: "זה מביך, זה מביש, חצצנו בין הניצים?"
מערכת ice |  9
קובי שבתאי (צילום יהונתן סינדל פלאש 90)
מפכ"ל המשטרה, רנ"צ קובי שבתאי היה היום (שלישי) במפגש בלוד בין יהודים וערבים. במהלך המפגש מסר שבתאי הצהרה לתקשורת שבה הוא רמז לסימטריות ודיבר על אסטרטגיית הפעולה של המשטרה בהמשך הדרך. הנאום של המפכ"ל הצליח לעורר הרבה ביקורות סביב אנשי ימין. 
רנ"צ שבתאי אמר: "שמח על המפגש הזה שאותו יזמתם והזמנתם אותנו לשיח משותף על הימים האחרונים. אנחנו אחרי שבוע לא פשוט, לא לתושבים ולא למשטרת ישראל.  האירועים שהתחילו פה בלוד כמו חבית חומר נפץ שהתנפצה לכל רחבי ישראל לערים המעורבות הנוספות ועל מקומות נוספים.  מה ששאב את כל המשאבים של משטרת ישראל על מנת להחזיר את הסדר על כנו בכל רחבי הארץ ובעיר לוד". 
בהמשך אמר: " בהזדמנות הזאת אני גם אומר שאנחנו נמצה את הדין עם כל הטרוריסטים  משני הצדדים. נמצה את הדין עם כל מי שהפר את הסדר, עם כל מי שעשה ונדליזם, וזה לא משנה כרגע אם זה יהודים או ערבים. בימים האחרונים עצרנו לא מעט חשודים. אלה האנשים שהפרו את השלווה של כולנו והתפקיד שלנו הוא להוקיע אותם מהחברה. פה מגיע גם החלק שלכם. כי לבד משטרת ישראל לא תוכל לטפל בסוגיה הזו. אם מישהו יחרוג מהנורמה - התפקיד שלי בתור המפכ"ל הוא לשים עליו את היד. אבל אנחנו רוצים לחיות בשלום ולחיות יחד, לקדם פרויקטים, לשבת באותו בית ספר וגן שעשועים ולהיות חברים. כולנו אזרחים שווי זכויות, לא משנה מהי הדת, המין או הגזע".
בערוץ 20 העבירו את ההצהרה בשידור חי, איש התקשורת אראל סג"ל הגיב בשידור: "זה מביך, זה מביש, חצצנו בין הניצים? טרוריסטים משני הצדדים? פחד אחד מן השני? היתה פה התקפה פרועה". יותם זמרי שהיה באולפן קטע את סג"ל והוסיף: "אחד הנאומים המייאשים אי פעם של איש כוחות הביטחון במדינת ישראל. היו פה פוגרומים של ערבים ביהודים, לא בניצים, לא של טרוריסטים בשני הצדדים. 
סג"ל המשיך:  "משטרת המנד"ט מאורעות 36, עמד שם הנציב הבריטי ואמר 'חברים חצננו בין החיצים...' איזה צדדים היו פה? קשה לראות את הדברים הללו. כמה התקפות של יהודים על ערבים היו בעכו וכמה התקפות של ערבים על יהודים היו בעכו?"
 
הודעות נוספות לתקשורת יצאו מצד פוליטיקאים בימין. ח"כ בצלאל סמוטריץ' כתב בדף הטוויטר שלו: "דרג מדיני שמשאיר אותו בתפקידו ומפקיר את עם ישראל לאזלת היד שלו אחראי בדיוק כמוהו ולא ראוי להישאר בעצמו בתפקידו". חברו למפלגה, יו"ר עוצמה יהודית, איתמר בן גביר התייחס: "נאום המפכ"ל מביך. ההשוואה בין שני צדדים, 'בין ניצים' הינה השוואה שמעוותת את המציאות ופוגעת במדינת ישראל ובעם היהודי כולו. אין כאן שני צדדים אלא יש צד אחד שהוא אלים ובריון (לא כל הערבים, אבל לצערי לא מעט) וצד אחר שהוא מותקף והקורבן, חבל שהמפכ"ל מתנהג כאילו הוא מהאו"ם".
השר לביטחון פנים, אמיר אוחנה, תקף את דבריו של המפכ"ל: "התבטאות מקוממת של המפכ"ל שלא הייתה צריכה להיאמר. כדי לטפל בבעיה צריך להכיר בה: פורעים ערבים תקפו יהודים, שוטרים, בתי כנסת. המדיניות היא לנהוג בתקיפות מול הפורעים הטרוריסטים. אין ולא הייתה סימטריה. כן, גם המעטים שתקפו ערבים – יטופלו בחומרה. מפה ועד "שני צדדים" – ארוכה *מאוד* הדרך".
תגובות לכתבה(9):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 9.
    לך (ל"ת)
    באר שבעי 05/2021/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 8.
    קובי שבתאי
    גברת 05/2021/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    צודק בהחלט.הונדליזם בחברה החרדית בשיאו.כמו הקיצוניים הערבים .משום שביבי צריך את החרדים .מפחדים להאשים אותם באי סדרים.הכל נוהגים בהם ביד רכה .חלילה שלא יעלבו.אוחנה הוא סמרטוט של ביבי.כל מילה שביבי אומר הוא מאשר.כשביבי רוצה את הערבים משבח אותם עד אין סוף.עכשו יורק עליהם.פשוט בושה וכלימה כיצד המדינה הזאת מתנהלת.
    סגור
  • 7.
    צבועים
    סאם 05/2021/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לשמוע אמת זה קשה. אוחנה נכשלת בגדול קח אחריות על מחדל אסון הר מירון ותתפטר.
    סגור
  • 6.
    טוב לראות שהפסיק להיות הסמרטוט של אוחנה וביבי
    דדי 05/2021/19
    הגב לתגובה זו
    6 0
    נכון, הערבים פגעו הרבה יותר, אבל כן... בהחלט היו פורעים יהודים. בואו לא נטשטש את המציאות. כולם צריכים להיות מאחורי סורג ובריח.
    סגור
  • 5.
    ערוץ חלש- כמה עוד ליקוקים פתטיים לביבי?
    Asi 05/2021/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה זה חשוב כמה התקפות של יהודים על ערבים היו ? היו התקפות והתקפות מכוערות באותה המידה . רק אתמול בחדרה תקפו יהודים שתי נשים ערביות מסכנות מנקות בתים . שרפו חומוסיה של ערבי במרכז העיר. אל תכחישו ואל תעוורו את עיני הציבור, וארא"ל סגל ידידי הגיע הזמן להחליף תקליט קצת . אתה הפרשן הכי מוטה ששומעים היום , קצת אותנטיות וכבוד למקצוע שלך.
    סגור
  • 4.
    מאכזב מאוד
    ירון 05/2021/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מפחדים לדבר אמת ועובדות
    סגור
  • 3.
    כללי בסיס יח"צ:
    כללי בסיס יח"צ 05/2021/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    1. הזדהה עם האויב. 2. הכרזה על קבלת איומים והצבת מאבטחים סביבך. שמירה על שני הכללים ישאגו לפינוק בערוצים 11,12,13 וימנעו שאלות קשות ממראיינים
    סגור
  • 2.
    כדי לצאת בשלום מפאנלי 12 ו13 צריך להתיישר בקו הסימטרי (ל"ת)
    שלטון השמאל 05/2021/18
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 1.
    כל הכבוס לך המפכל !!! איש ישר שרואה נכוחה טרוריסטים כאל (ל"ת)
    יל 05/2021/18
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור