תקשורת ומדיה

עיתונאי השמאל תוקף את אפרת רייטן: "אין הבדל מהותי בינה ובין לה פמיליה"

רון כחלילי תוקף את ההתבטאות של אפרת רייטן שקראה לדו-קיום בעיר המעורבת יפו בה היא גרה, ואומר שעצם המגורים שלה דוחק את הערבים החוצה ומסמל "כיבוש נאור" ואין הבדל בין רכישת בתי ערבים ובין קריאת "מוות לערבים"
מערכת ice |  6
אפרת רייטן (צילום אופיר אייב)
הבמאי רון כחלילי תוקף הבוקר (שני) את חברת הכנסת ממפלגת העבודה, אפרת רייטן, תושבת יפו, על קריאתה לדו-קיום "נוסחת הדו־קיום של השמאל הציוני — קל וחומר למראה האירועים האחרונים בערים המעורבות ובכלל — מרתיעה אף יותר".
העיתונאי שידוע בעמדותיו על קריסת השמאל הציוני, כתב בטור דעה באתר "הארץ" בו הוא מכנה את רייטן "כובשת נאורה". על מה יצא זעמו של כחלילי? על אמירותיה של חברת הכנסת לאחר שרכבה נשרף כי אלו היו מיעוטים אך "רוב הערבים בעיר מתונים", ובכך, לדבריו "רייטן, כך נדמה, מהדהדת את קלישאות השמאל הציוני לדורותיו". 
כחלילי מאשים את רייטן בפרט ואת השמאל בכלל בהאשמות כלפי אחרים: המתנחלים, הכהניסטים, המזרחים והביביסטים "אינני חלק ממסיבת השנאה המטורפת הזאת, אומרת הכובשת הנאורה, שרכשה נכס אותנטי ביפו — לא מפני שהיא רוצה לנשל ערבים, חס וחלילה, שהרי היא ממחנה השלום, אלא כדי להתמזג אִתם לרקמה אנושית אחת חיה".
לדבריו, "ברור שרייטן אינה מבינה היכן היא ממוקמת על סרגל המוסריות. מבחינתה היא בצד הנאור, בקצה הגבוה של האוניוורסליזם. שהרי היא אינה שועטת ברחובות וצורחת "מוות לערבים" כמו הכהניסטים מלה פמיליה, ואינה מצביעה לאיתמר בן גביר ולבצלאל סמוטריץ', או לנפתלי בנט או לגדעון סער".
אולם חברת הכנסת לשעבר רכשה בית ביפו, אמנם בשם הדו-קיום, אך בלב יפו הערבית, ובכך המשיכה את דחיקת הערבים מהעיר - דבר חמור, לדבריו, כמו קריאת "מוות לערבים" וגזענות כלפי המגזר: "לו הבינה רייטן, שאין הבדל מהותי בינה ובין נערי לה פמיליה, אלא בסמנטיקה ובשיוך החברתי. לו הבינה, שההתנחלות בלב יפו הערבית, בכבשת הרש הפלסטינית, אינה שונה מהגרעינים התורניים בערים המעורבות, שנהפכו לגורם מתסיס ומרעיל; לו הבינה, שהקריאות "מוות לערבים" אינן שונות מהותית מרכישת בתי הערבים ודחיקתם החוצה; לו הבינה, שיש כל מיני ביטויים של שנאה ושל אדנות, גם מנומסים וגם בוטים — לו הבינה את כל אלה, אני מניח שהיא היתה רוכשת בית במקום אחר והייתה מתבטאת אחרת כלפי נערי לה פמיליה, שלכאורה הרסו את הדו־קיום הרגיש שהיא בנתה במו ידיה. מרטירית פוליטית שכמותה".
כחלילי חתם שאמנם למרות הכול הוא מעדיף את "הכיבוש הנאור של רייטן" על פני פלוגות הסער של לה פמיליה וחרחורי המלחמה של הגרעינים התורניים — בבת עינה של הציונות הדתית", אבל השמאל הציוני כשל. הדו-קיום של השמאל הציוני מרתיע יותר "בנימוס הקר שלה, בהושטת היד האדנותית ליליד ובתוצאה המחרידה שלה: ערבים החוצה".
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    כחלילי שונא יהודים
    משה 05/2022/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רק בן גביר
    סגור
  • 4.
    חרדון פוליטי
    אחמד 05/2021/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין סוף לטרלול של כל מיני יצורים שחיים בקרבנו מי אתה מה אתה רוצה כיבוש נאור חמוצים ביפו
    סגור
  • 3.
    ערבי או יהודי מוכר את ביתו, מי אתה שתחליט למי מותר לאכו
    מני 05/2021/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל פסיכי נהייה בעל דעה. הקלישאה היא לגמרי אתה
    סגור
  • 2.
    לפעמים עדיף לשתוק (ל"ת)
    אלי 05/2021/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    עצם זה שהאידיוט כחלילי גר בארץ ישראל זה דוחק את הערבים (ל"ת)
    סתומי השמאל הרקוב 05/2021/24
    הגב לתגובה זו
    3 2
    סגור
  • חזק
    חזק 05/2021/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חזקקק
    סגור