תקשורת ומדיה

הכנסת תצביע: כך ייראה היום של בנט בדרכו לראשות הממשלה

אם לא יהיה שינוי של הדקה התשעים, אחרי יותר מ-12 שנה ברציפות בשלטון ו-15 שנים בסך הכול כראש ממשלה – בנימין נתניהו ייפרד היום מתפקידו. זהו לוח הזמנים הצפוי בכנסת היום
מערכת ice |  1
לפיד ובנט (צילום מרים אלסטר פלאש 90)
יום דרמטי צפוי בכנסת ישראל בו אחרי ארבע מערכות בחירות בשנתיים האחרונות, תושבע בישראל ממשלה חדשה, ממשלת בנט-לפיד. הכנסת תתכנס כדי להצביע בעד הממשלה ה-36, זאת למרות מאמצים שעדיין נעשים מצד מחנה הימין והליכוד למצוא עריקים.
ישיבת המליאה החגיגית לכינון הממשלה החדשה, ה-36 במספר, תפתח בשעה 16:00, ובמהלכה ייבחר גם יו"ר הכנסת. הישיבה תתקיים במעמד נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין ונשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות. בפתח הישיבה תקבל מזכירת הכנסת, ירדנה מלר-הורוביץ את הנשיא ותכריז: "כבוד הנשיא" וחברי הכנסת והמוזמנים יכבדו את הנשיא בקימה.
לאחר כניסת הנשיא, יו"ר הכנסת היוצאת יריב לוין, צפוי להזמין אל דוכן הכנסת את ראש הממשלה הנכנס נפתלי בנט, כפי שקובע חוק יסוד הממשלה, כדי שיציג את ממשלתו. על פי החוק, יו"ר ימינה יפרט על קווי היסוד של הממשלה החדשה ויציג את תפקידי השרים החדשים שיושבעו. לאחר נאומו של בנט, ינאם ראש הממשלה החלופי ושר החוץ הנכנס יאיר לפיד. לבסוף יוזמן לנאום ראש האופוזיציה המיועד – בנימין נתניהו בנאומו הראשון מחוץ לתפקיד שהחזיק ב-12 השנים האחרונות. בתום נאומי השלושה, יתקיימו דיונים סיעתיים  ויוקצו לכל סיעה 9 דקות לשאת דברים.
לאחר מכן, תתקיים בחירת יו"ר כנסת חדש. היושב הראש הנבחר, שצפוי להיות חבר הכנסת מיקי לוי, יחליף את יריב לוין, ויעלה לנהל את המשך הישיבה שתכלול את הצבעת הבעת האמון בממשלה החדשה והצהרות האמונים של ראש הממשלה הנכנס, ראש הממשלה החלופי והשרים. לאחר ההצבעה, יעלו שרי הממשלה המיועדים בזה אחר זה ויצהירו אמונים.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    שוד הקופה ע"י מי שישלטו גם במשרד האוצר וגם ועדת הכספים
    "עקיפת"-החוק 06/2021/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איווט ליברמן+יהיר לפיד =שני המריונטות של הטייקונים שמנהלים את ה״גילדה״ - נוני מוזס והעבריין הנמלט מרטין שלאף . ליברמן במשרד האוצר +וועדת הכספים = שוד הקופה הציבורית. הם יעבירו את נכסי המדינה לשני הטייקונים העבריינים ושאר חברי ה"גילדה". פרשיות "ישראל ביתנו" עם 21 אישומי שוחד , שרים וח"כים שהורשעו – יהיה אפס לעומת שליטתם במשרד האוצר וועדת הכספים.
    סגור