תקשורת ומדיה

לפיד תוקף את הליכוד: "לאופוזיציה לא אכפת מהמדינה"

חוק האזרחות נפל בוועדה המסדרת אך ככל הנראה יעלה בהמשך לכנסת. סמוטריץ' לשרן השכל: "יש לך חמאה על הראש, שבי בצל ואל תצאי לשמש". בנט: "שהאופוזיציה תגלה אחריות לאומית, הביטחון - קו אדום"
מערכת ice |  3
יאיר לפיד (צילום יהונתן זינדל, פלאש 90)

חוק האזרחות נפל בוועדה המסדרת וכמו שיצר סערה גדולה מרגע שקמה ממשלת בנט-לפיד, כך הוא יצר סערה ברגע שההצבעה הסתיימה. איילת שקד הודיעה כי היא מקווה שהחוק יעבור בכל זאת בהמשך היום.

התגובות לכישלון הקואליציה בוועדה המסדרת בהצבעה הזו היו רבות. ראש הממשלה אמר בפתח ישיבת סיעת ימינה: "רואים פה אינספור משחקים ילדותיים, בניסיון של האופוזיציה להתיש אותנו באלף תרגילים וקונצים. אנחנו יודעים לעשות גם וגם, אבל יש נקודות שבהם בכל זאת גם באופיזיציה צריך לגלות אחריות לאומית, אני אומר לחבריי באופוזיציה: יש דברים שלא משחקים איתם. ביטחון המדינה הוא קו אדום". גם שר החוץ יאיר לפיד צייץ ולאחר מכן אמר דברים דומים גם לתקשורת לפני ישיבת סיעת יש עתיד כי "אם האופוזיציה תצביע נגד חוק האזרחות, היא תוכיח שיותר חשוב לה להיות נגד הממשלה, מאשר להיות בעד המדינה."
 


חברת הכנסת שרן השכל שנכנסה לעימות עם חברי הכנסת מיקי זוהר ושלמה קרעי בוועדה המסדרת אמרה בוועדה כי הליכוד "שורף את האסמים". חברי הכנסת הגיבו לה בזמן הוועדה ואמרו: "לא עלה התאנה שלכם, אל תטיפו לנו". מאוחר יותר השכל צייצה וכתבה: "מה שקרה היום בהצבעה על חוק האזרחות הוא אירוע היסטורי וקו אדום נוסף שהליכוד חוצה. מעולם אופוזיציה לא סיכנה את ביטחון מדינת ישראל או פגעה ביחסי החוץ בזירה הבינלאומית, גם לא באופוזיציות קיצוניות וקשות יותר". 
"הקו האדום שנחצה למעשה מחליף את הנוהג הקיים ואופוזיציות בעתיד לא יחששו לפעול באותו קו שיסכל את ביטחון המדינה ואת יחסי החוץ. בעוד כמה שנים כל חבר ליכוד ייאלץ לעשות חשבון נפש עם עצמו על כך שפעל בניגוד לאינטרס הביטחוני של מדינתנו וזו עוד הוכחה לכך שהם איבדו את הדרך והאידיאולוגיה"
מי שהמשיך בקו התגובות הכללי של חברי האופוזיציה  חבר הכנסת הוא בצלאל סמוטריץ' שהגיב לה: "לקבל הטפות מוסר ממי שלפני פחות מחודש הקימה ממשלה מסוכנת עם תומכי טרור אנטי ציוניים ועם שמאל קיצוני ופוסט ציוני במקום לבוא לממשלת ימין על מלא רק בשל איבה אישית לנתניהו זה שיא נוסף של צביעות. שרן, יש לך חמאה על הראש, לפחות שבי בצל ואל תצאי לשמש..."
 

תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    היום שבו הפכה הליכוד למפלגה אנטי ציונית (ל"ת)
    Anj 07/2021/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    לפיד. תוקף את הליכוד; ‏לאופוזיציה לא אכפת מהמדינה.
    רות 07/2021/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לפיד הבוער ‏פתאום אכפת לכם מהמדינה? אחרי שנתתם לעבאס 53 מיליארד שקל מתנה? אתם ממשלת השקר. והזדון שהקמתם ממשלה מגניבת הקולות של בנט הנוכל עים 6 מנדטים מסריחים. ממשל הרמאות מסוכנת לישראל תודה בזה לפיד הבוער , בנט חייב לשבת בכלא ‏על גניבת קולות, מרמה ונונאת הציבור הציבור, נוכל המאה , ‏שהראש שלו יותר דפוק משניצל.
    סגור
  • 1.
    שני קופים
    יורי 07/2021/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בנט ולפיד שני קופים. לכו לאכול בננות.
    סגור