תקשורת ומדיה

למה העיתונאים שותקים לנוכח העדויות הקשות מתאגיד השידור?

על פי בדיקת ice רוב העיתונאים לא דיברו או עסקו בתחקיר המטלטל שחשף תרבות עבודה קשה בתאגיד השידור הציבורי. מדוע זה קורה ומי בכל זאת הרים את הכפפה?
עידן קוקה |  12
כאן תאגיד השידור (צילום ויקיפדיה, freepik, pexels)
התחקיר המטלטל של הארץ בו נחשפו תנאי העבודה הקשים בהם מועסקים עובדי תאגיד השידור לא גרר אחריו כמעט תמיכה מעיתונאים ועורכים ברחבי הרשת או מחוצה לה באמצעי המדיה השונים בניגוד לשיח ברשת בציבור הכללי על הנושא. מדוע זה קורה?
התחקיר כזכור כולל בתוכו עדויות קשות שהצביעו על הטרדות מיניות, התעמרות ואיומים על עובדים, התקפות מילוליות ופיזיות מצד מנהלים על עובדים, העלמת עין ואי עמידה בתנאי וחוקי העבודה ועוד מגוון של בעיות. אולם, כלי התקשורת כמעט ואינם מתייחסים לממצאי התחקיר המטלטל. 
מבדיקה של ice נראה כי הנושא הוזכר מעט פעמים באמצעי התקשורת בארץ ואילו מלבד מספר אנשי תקשורת שהגיבו למה שקורה בתאגיד, אף אחד לא יוצא ומדבר בגלוי על התחקיר. בולטת במיוחד השתיקה הרועמת של ארגון העיתונאים שאמור לייצג חלק מהעובדים מהנושא.
יוצאי דופן היו אלי ציפורי שהעלה את האפשרות כי מדובר בגלל כוחו של מנכ"ל התאגיד בברנז'ה התקשורתית, וכתבי וואללה לירן לוי שטען כי הוא מכיר לפחות מקרה אחד של הטרדה מינית שלא טופלה ודויד ורטהיים שגם הוא ציין כי התחקיר המטלטל לא זוכה לשיתוף מספיק ברשת ויש שתיקה בהסכמה בין רוב העיתונאים ואנשי התקשורת. 
 
קרן נויבך שמגישה בכאן רשת ב' את 'סדר יום' גילתה אומץ לב נדיר וכתבה נגד עניין ההטרדות המיניות כאשר יצא החלק הראשון של הכתבה. לאחר מכן כשפורסם החלק השני של התחקיר צייצה כי הגיע הזמן שמנהלי התאגיד יעשו חשבון נפש. מי ששיתף את דבריה הוא יואב קרקובסקי שגם הוא ראוי לציון על הדבר. נויבך עוסקת בתכניתה לא מעט באלימות מינית ובנושאים חברתיים אולם ישנן עוד תכניות ולא מעט מגישות ומגישים שעוסקים בנושאים האלו ברחבי הקשת התקשורתית בישראל. כולם נאלמו דום בניגוד לפעמים אחרות בהם בחרו לעסוק בהרחבה במקרים דומים שקרו במקומות אחרים. במובן הזה העיתונאית גילתה אומץ לב כשהיא היחידה שהתייחסה לעניין ובעצם ביקרה בפומבי את מקום עבודתה.
 
לאחר שהתחקיר פורסם נשלח מכתב של ועד עובדי כאן ובו נאמר כי תפקידם בעת הזו הוא להפוך את מקום העבודה לבטוח עבור העובדים וכי יפעלו מול הגורמים הרלוואנטים לשם כך אולם עושה רושם שוועד העובדים חלש, במיוחד לאחר שהוא לא מקבל לכאורה גיבוי מהקולגות בענף התקשורת בישראל ועד כה הוא לא ראה גיבוי מארגון העיתונאים. לכן עולה השאלה האם מדובר בתופעה רחבת היקף שנוגעת לא רק בתאגיד השידור אלא בעוד גופי תקשורת נוספים או שמא מדובר באמת בקשר שתיקה כדי למצוא חן בעיני בכירי תאגיד השידור.
תגובות לכתבה(12):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 11.
    מאכילים רק את החונטה שלהם
    מבקר תקשורת מבין דבר 07/2021/24
    הגב לתגובה זו
    1 0
    עצוב שדברים לא משתנים לפני חודש ראינו את הטרקטורים הורסים את הבניין ברוממה והיום התאגידהולך בביוק לאותו כיוון הרס עצמי של המקום , הפחדה התעמרות משכורות רעב לצעירים, הפחדה של ההנהחה ומנהלים השונים , מי שפותח פה מתנקמים בו , היות והפרנסה קשה היום אז שותקים , ככה יוצרים מדינה מושחתת, רק הנוכחים מצליחים , המקום מזכיר ארגון פשע , חייבים להכניס לשם את הטוב ואת הרע לסלק , המסך הוא לא החשוב ביותר עם העובדים סובלים , יש שם מושחתים מדופלמים לכאורה, רשות השידור 2
    סגור
  • 10.
    כל הכבוד לעיתון הארץ, העיתון היחידי שמוציא תחקירים
    מעיין 07/2021/22
    הגב לתגובה זו
    1 3
    בעוד כל השאר הם שופר של נתניהו / נוני / אסופת פרסומות ותוכן שיווקי
    סגור
  • לרוב תחקירי תמיכה בנשים בלבד (ל"ת)
    ישראל 07/2021/22
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 9.
    אוזן אחת רגישה לנשים. והאוזן השנייה אטומה לגברים (ל"ת)
    אזרח 07/2021/22
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 8.
    פשוט כי זה סטנדרט - אוירה רעילה, צינית ולחוצה.
    ע 07/2021/22
    הגב לתגובה זו
    2 0
    כמו סג"מים פעורים, אנשי תקשורת חושבים בטעות שחייבים לחץ כדי ליצור כשהמצב בדיוק הפוך.יש עוד גופי תקשורת רבים שיש בהם אנשים רעילים.
    סגור
  • טען עוד
  • 7.
    עיתונאים, תתביישו!!! (ל"ת)
    תל אביב 07/2021/22
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 6.
    למה כל דבר טוב מתקלקל במדינה הזו?!
    טליה 07/2021/22
    הגב לתגובה זו
    0 1
    אנחנו ממש מרותקים לשידורי התאגיד, שמחנו כל כך שמירי רגב ושות' הבינו שהוא "לא שווה" כי הם לא שולטים בו. אז עכשיו לשמוע שיש בו שלטון דרך פחד אישי???
    סגור
  • 5.
    כנראה שאיפה שקובלנץ דורך לא צומח דשא:
    צופה אדוק 07/2021/22
    הגב לתגובה זו
    2 0
    גם גאון בעיני עצמו צריך להוביל מערכת של יחסי אנוש נורמלית. זה בלי קשר לסגנונו הברוטלי בגלגלצ וברדיו 99 שהפכו למנוונות ומשעממות מבחינה מוזיקלית, בהנחייתו הישירה.
    סגור
  • 4.
    כבוד לנוייבך
    אני 07/2021/22
    הגב לתגובה זו
    3 1
    צדיקה בסדום ועמורה
    סגור
  • 3.
    התקרנפות גדולה. כל כך מבאס!
    יעל 07/2021/22
    הגב לתגובה זו
    2 1
    כולם שותקים כי כולם מפחדים לסגור את נתיב הפרנסה הזה...זה עצוב כל כך. כל גוף אחר שהיו מתפרסמות עליו כתבות כאלו היה נסקל באבנים. אבל כולם לוטשים עיניים לתאגיד ולקופה שלו...התקרנפות קיצונית, עיתונאים איבדו את הזכות שלהם לבקר כופים אחרים אם הם לא מסוגלים לבקר מקום שקרוב אליהם יותר או שיש להם אינטרס בו.
    סגור
  • 2.
    לא תהיה תמיכה ציבורית ובצדק
    א 07/2021/22
    הגב לתגובה זו
    3 1
    לדעתי הציבור מאס מהתאגידהציבורי , מכיוון שבמשך עשרות שנים עשקו אותנו בתשלומים ובקנסות ועדיין גם בימים אלו רבים רבים שקועים בחובות והליכים בהוצאה לפועל + רשות ההכיפה והגביה ואף אחד לא יודע ומבין מה עושים עם הכספים הללו , והם שתקו ונטשו אותנו , אז על מה התמיהה . לגבי עבירות פליליות שיפנו למשטרה להמשך טיפול כמו כל אזרח
    סגור
  • 1.
    כשאתה בבועת הברנז'ה , אין לך ממה לחשוש. (ל"ת)
    מוסר כפול 07/2021/22
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור