תקשורת ומדיה

לפיד תחת מתקפה: "צריך עדכון שהוא כבר לא בדסק חדשות"

התגובות לחשיפה כי שר החוץ יאיר לפיד אינו מגיע לדיוני קבינט הקורונה הוציאו לא מעט ותגובתו לעניין כי מתוקף תפקידו אין לו מה לתרום לעניין ולכן הוא לא מגיע, הוציאו תגובות עוקצניות במיוחד כלפיו, חבר הכנסת המורד מימינה עקץ, ינון מגל: "חוסר הבנה בסיסית של מהי אחריות"
מערכת ice |  1
יאיר לפיד (צילום ועידת ישראל לעסקים; תמר מצפי)

התגובות לתגובתו של יאיר לפיד לחשיפה כי הוא נעדר מישיבות קבינט הקורונה כבר מאז שהוקמה הממשלה נכנסות בו ללא רחם. כידוע לפיד הגיב לעניין עוד אתמול (רביעי) בערב בתירוץ כי "שר החוץ לא צריך להיות חלק מדיוני קבינט הקורונה מפני שזה לא חלק מתחומי עיסוקו או התמחותו", והרשת לא נשארה חייבת.

חיים לוינסון צייץ הבוקר ולעג "חשבתי שהוא לא מבין כלום בקורונה. אולי הוא בעסקי השיפוצים ואוהב דימויים על פטישים ואיזמלים", תוך כדי שהוא משתף ציוץ של לפיד מ-23 בספטמבר בו לפיד כתב כי מדינת ישראל הייתה צריכה לטפל בקורונה "לא בפטיש אלא באיזמל" ודרש החלטות לטיפול במשבר על ידי הממשלה שאז הייתה ברשות נתניהו עם הצעות לניהול המשבר .
 


חבר הכנסת המורד מימינה עמיחי שיקלי שמככב בימים האחרונים מאז נאום הבכורה שלו שזכה למבול של תגובות חיוביות מהצד של יו"ר האופוזיציה עקץ וציטט: ״מקבל עדכונים שוטפים״, כנראה שכחו לעדכן את רה״מ החליפי שהוא כבר לא בדסק חדשות 2". גדי טאוב האשים "מריח מחדל ובורח מאחריות". ואילו אברהם גרינצייג לעג לגבי זה שלפיד גם הוא בין חברי הכנסת שטסים הכי הרבה לחו"ל כולל בתקופה האחרונה: "תכלס. אנחנו סתם חושדים בלפיד, בטח הוא מסתובב בעולם כל היום רק כדי ללקט וריאנטים חדשים של קורונה, שיהיו לנו לפני כולםםם". נדב אבקסיס הגיב לרינצייג והמשיך "עד ינואר הבטיח להביא לפה חמישה וריאנטים"
מי שנכנס בלפיד באופן קשה הוא ינון מגל שבמספר ציוצים הסביר מדוע "זוהי דוגמה נוספת מדוע לפיד אינו ראוי/כשיר להיות רוה"מ": "יש ללפיד חוסר הבנה בסיסית מהי אחריות. כשאתה נמנה על פורום מקבלי החלטות - אתה אחראי. זה נכון בדירקטוריון של כל חברה (על דירקטורים בחברות ציבוריות הושתה אחריות מורחבת), וזה נכון בכל גוף ניהולי שמקבל החלטות".
"קבינט הקורונה הוא פורום ממשלתי מצומצם שאחראי לקבל החלטות, לעיתים קשות, בניהול המגיפה, בניהול המלחמה בנגיף. ההשלכות הן בריאותיות, כלכליות, חברתיות, יחסי חוץ ועוד. לא להגיע לישיבות בזמן מלחמה במגיפה מעיד על חוסר הבנה בסיסית. ובעיקר חוסר הבנה מהי אחריות. זוהי דוגמה נוספת מדוע לפיד אינו ראוי/כשיר להיות רוה"מ. עמידה בראש מדינת היהודים היא אחריות עצומה ודורשת ערכים וכישורים גבוהים. לפיד שוב הוכיח שאין לו את זה. המלך עירום וחשוב לאמר זאת"
  

תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ינון מגל מטריד מינית סדרתי
    גולני 08/2021/05
    הגב לתגובה זו
    1 1
    מעניין את החור של הישבן מה יש לסוטה המעוות הזה להגיד.ינון מגל האיש המיותר בעולם. נאחל לך הרע מכל ושתתנדף כמה שיותר מהר.
    סגור