תקשורת ומדיה

מקורקינטים ועד איחוי הקרעים: הפוליטיקאים והעיתונאים במסר לכיפור

הנשיא הרצוג בירך: "לו רק נבחר לנצח ביחד, ולא האחד את השני", השרה מרב מיכאלי: "אם כל אחת ואחד מאתנו לא ימצאו לעצמןם שעיר לעזאזל אלא יעשו חשבון נפש, ואם כל אחת ואחד יתקן רק את עצמו או את עצמה, נהיה מה זה מקום מתוקן", ריקלין: "אין לי כוונה לפגוע באופן אישי"
כפיר אדר | 
הפוליטיקאים והעיתונאים במסר לכיפור (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, משה שי, אוליבייר פיטוסי, גלעד שלמור, פייסבוק/ מרב מיכאלי)
יום כיפור הוא היום לחשבון נפש, לבקשת סליחה ולהודיה על הטוב. שורה של אנשי תקשורת וחברי כנסת שיתפו מעט מתחושותיהם לקראת היום החשוב ביותר בלוח השנה העברי וחלק אפילו ריגשו.
נשיא המדינה בוז'י הרצוג כתב: "לו רק נבחר לנצח ביחד, ולא האחד את השני. לו רק נבחר להאיר פנים, להרבות באהבת ישראל. לו רק נבחר להיות מאוחדים לא רק בערכים ובעקרונות, אלא גם בתקוות ובחלומות שלנו. לו רק נבחר לקבוע שעת נעילה לקרע המחרב בנו, כולנו יחד. גמר חתימה טובה!".
 
שמעון ריקלין כתב: "יום כיפור. הוא הזדמנות טובה. לבקש סליחה מכל מי שנפגע פה בלהט הויכוח. אין לי כוונה לפגוע באופן אישי. יש לי כוונה גדולה לעזור לישראל להמשיך להתקיים כמדינה יהודית. ולכן גם המויסר שכתבתי על בנט היה מיותר ומחקתי אותו כי הוא חרג מגבול הדיון הענייני. אז סליחה. וחתימה טובה לכל עם ישראל". העיתונאי ערד ניר בירך: "שלום בקירבנו שלום עם שכנינו שנה טובה, גמר חתימה טובה".
 
חברת הכנסת מירב מיכאלי כתבה: "לעזאזל. חשבתי השנה על המנהג של שעיר לעזאזל שהיה בימי המקדש. שהיו לוקחים שה תמים ומשליכים מצוק גבוה כדי שיכפר על חטאי כל העם כולו. אז נכון, אלה היו זמנים אחרים וסטנדרטים אחרים. אבל חשבתי לעצמי שהעקרון של חשבון נפש ביום כיפור הוא בדיוק ההיפך משעיר לעזאזל. הוא בדיוק לקחת אחריות, למשל, אם כולנו, כל אחת ואחד מאיתנו, נזהר בדרכים בכיפור, נשמור על עצמנו ועל הילדות והילדים, ככה אולי נמנע את האבידות והפציעות הנוראיות".
עוד כתבה: "לפי נתוני הרלב"ד, בחמשת ימי הכיפור האחרונים 6 בני אדם נהרגו בתאונות דרכים, בהן גם תאונות אופניים, עשרות רוכבי אופניים וקורקינט נפצעו בדרגות פציעה שונות ועשרות הולכות והולכי רגל נפצעו כתוצאה ממעורבות בתאונות עם כלי רכב בהם אופניים וקורקינטים. או למשל אם כל אחת ואחד מהמתפללים יתפללו בחוץ, תוך שמירה על הנחיות הקורונה. אם כל אחת ואחד מאתנו ילכו להתחסן. בקיצור, אם כל אחת ואחד מאתנו לא ימצאו לעצמןם שעיר לעזאזל אלא יעשו חשבון נפש, ואם כל אחת ואחד יתקן רק את עצמו או את עצמה, נהיה מה זה מקום מתוקן. גמר חתימה טובה".
 
איתמר בן גביר כתב בקצרה: "אָבִינוּ מַלְכֵּנוּ כָּתְבֵנוּ בְּסֵפֶר חַיִּים טובִים. גמר חתימה טובה וצום קל ומועיל לכל בית ישראל!", יפעת שאשא ביטון הוסיפה: "צום קל ומועיל", יולי אדלשטיין כתב: "צום מועיל וגמר חתימה טובה", מיקי זוהר בירך: "גמר חתימה טובה", דודי אמסלם הוסיף: "צום קל ומועיל לכולנו - גמר חתימה טובה!".
 
עידן רול המשיך: "זכות להיות במקום הזה, בערב הזה, עם כל האנשים ששרים ומתפללים לשנה חדשה, כפרה וברכה. חתימה טובה לכל בית ישראל", תמר זנדברג עקצה בברכתה: "בקשת הסליחה החשובה ביותר. גמר חתימה טובה. סליחה ילדים אהובים. סליחה שאנחנו שודדים את עתידכם - הורים למען האקלים".
יואל רזבוזוב כתב: "מי יתן וביום הכיפורים ניכתב כולנו בספר החיים. אאחל בריאות טובה לכולם. שמרו על עצמכם", שלמה קרעי: "אני הגבר..אותי נהג ויולך חושך ולא אור. אך בי ישוב יסובב ידו כל היום" זה הפסוק שקורא תרנגול הכפרות על אלו שמתנחמדים ומבקשים סליחה מכל העולם, אבל לא משתנים בכהוא זה ותשובה ותפילה וצדקה-נוסיף לתשובה תפילה ומעשים טובים ונזכה להיחתם לחיים טובים ולשלום".
 
רון קופמן כתב: "חתימה טובה לכל בית ישראל. אני רק מזכיר לכולנו את דבריו של פרופסור לייבוביץ: בני ישראל מנסים להיות טובים, בין ראש השנה ליום כיפור. אולי כדאי שינסו להיות טובים, בין כיפור לראש השנה... צום קל לצמים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה