תקשורת ומדיה

נטפליקס שילמה סכום אסטרונומי תמורת סיפור על שוקולד

ענקית הזרמת הווידאו הודיעה על עסקת ענק, שנועדה להתחרות בדיסני ומארוול באמצעות יצירת עולם סרטים וסדרות מתחרה שיתבסס על מפעל השוקולד של ילד בשם צ'ארלי
יאיר מור |  2
נטפליקס (צילום pexels)
נטפליקס הודיעה היום כי רכשה את "חברת הסיפורים של רואלד דאל" (Roald Dahl Story Company), הסופר הוולשי שכתב עשרות ספרים, רובם לילדים, וביניהם "צ'ארלי ומפעל השוקולד", "ג'יימס והאפרסק הענקי", "דני אלוף העולם", "מטילדה" ועוד.
החברה לא ציינה את סכום הרכישה, אך בתעשייה מעריכים כי מדובר ברכישה הגדולה בהיסטוריה של נטפליקס. לשם השוואה, מזכירים בדיווחים כי ב-2018 חתמה נטפליקס עם חברת הזכויות של דאל על עסקה לפיתוח סדרות וסרטים המבוססים על 16 כותרים מיצירותיו, שכללה סדרה המבוססת על "צ'ארלי ומפעל השוקולד" שתבוים על ידי טאיקה וואיטיטי ותטוסרט על ידי פיל ג'ונסטון, ועיבוד חדש למחזמר המבוסס על הספר "מטילדה". העסקה הזו הוערכה בזמנו במאות מיליוני דולרים – כך שהעסקה הנוכחית נאמדת בכמה מיליארדים.
 
נטפליקס ציינה כי כל 26 עובדי החברה של משפחת דאל יישארו בתפקידיהם, וכל הפרויקטים עליהם עובדת החברה עם שותפים ימשיכו, גם אם מדובר במתחרים של נטפליקס. ענקית הסטרימינג תרוויח את היכולת להפיק כל מה שלא נמצא כרגע אצל מתחרות, כמו גם את ההכנסות מחברות המשלמות על זכויות ההפקה וההפצה של סרטים, סדרות, ספרים, מחזות תיאטרון וכדומה.
בנוסף, ציינה נטפליקס כי חלק גדול ממחיר העסקה יוקדש להקמת קרן צדקה למטרות שכוללות בריאות ילדים, שהיתה חשובה לדאל, כמו גם מניעת אנטישמיות ושנאה – כניסיון של צאצאיו של דאל לפצות על היסטוריה ארוכה של התבטאויות אנטישמיות מאוד מצד הסופר, שלא הפריעו לספריו להיות מתורגמים לעברית.
הרכישה מיועדת להבטיח לנטפליקס "יקום" בידורי משלה, שיתחרה ב"יקום" הענק של דיסני ומארוול, שבזכותו גדל שירות הסטרימינג של דיסני בקצב שנטפליקס יכולה רק לחלום עליו, והגיע בשנתו הראשונה למחצית ממספר המנויים שנטפליקס צברה ב-14 שנים, מאז השיקה את שירות הזרמת הווידאו שלה בפברואר 2007.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    נטפליקס
    אורח 09/2021/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סדרות משעמממממות
    סגור
  • 1.
    בהצלחה עם זה... (ל"ת)
    רון 09/2021/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור