תקשורת ומדיה

שטרסלר תוקף את ברביבאי: "פופליזם, משרתת את בעלי ההון"

שרת הכלכלה מעוניינת לחסל את החוק שמחייב את רשתות השיווק לסמן מחירים במדבקות על מוצרים, והפרשן הכלכלי תוקף כי חיסול החול יפגע בצרכנים וישרת דווקא את רשתות השיווק ובעלי ההון. האם החרדים וליברמן יעצרו אותה?
מערכת ice |  12
נחמיה שטרסלר אורנה ברביבאי (צילום משה שי יונתן זינדל פלאש 90)
הפרשן הכלכלי, נחמיה שטרסלר, תוקף היום (שישי) את מדיניות שרת הכלכלה, אורנה ברביבאי, ואת הרפורמה אותה היא מקדמת: סוף לסימון מחירים במדבקות על המוצרים: "משרתת את בעלי ההון"
לדבריו בטור שכתב באתר "הארץ", החוק הזה הוא "החוק הכי חשוב שיש" משום שהוא כופה על רשתות השיווק להדביק תווית מחיר על כל מוצר כדי לדעת בקלות ובמהירות מה יקר ומה זול ולהחליט נכון, ודווקא את החוק הזה מנסה לחל ברביבאי ובכל היא למעשה, לדבריו, משרתת את בעלי ההון וראשי רשתות השיווק.
מטבע הדברים, רשתות השיווק מעוניינות בחיסול החוק הוותיק בן 23 שנה, חוק שחוקק על ידי נתן שרנסקי בשנת 1998: "רשתות השיווק שונאות את החוק הזה. הן רוצות שלא נזכור את המחירים ושלא נוכל גם להשוות מחירים, לא בסופר (בין המדף לקופה), ולא בבית (בין מוצרים מתחרים). הרי ברגע שתיקח את המוצר מהמדף, הוא הופך לחסר מחיר", כתב הפרשן.
שרי הכלכלה במהלך השנים עמדו בלחצים שהפעילו עליהם רשתות השיווק, אבל ברביאי החליטה אחרת. שטרסלר אומר כי הוא עצמו ניסה לשכנע אותה אחרת אבל "היא נעולה על השינוי, כי הוא נשמע טוב. הוא תקשורתי, הוא פופוליסטי, ובעלי ההון יודעים לשכנע".
לדברי שטרסלר, מה שהכי חשוב לצרכן, לתחרות וליציבות במחירים, זו תווית מחיר על גבי כל מוצר ומוצר. החוק גם היה אחד הגורמים החשובים לבלימת האינפלציה ב-1999: "הוספת השינוי שהיא מציעה יגרום להתפרצות מחודשת של האינפלציה, והיא תואשם בכך. ברביבאי נראתה מוטרדת אבל לא יותר מזה".
האם החוק בטוח יעבור? שטרסלר פסימי לגבי כך. לדבריו, הפוליטיקאים החרדים שיותר רגישים להוצאות על המזון ינסו לעצור את החוק, והפרשן גם תולה תקווה בשר האוצר אביגדור ליברמן "שיבין את גודל הטעות ויציל את הצרכן הישראלי מהפופוליזם של ברביבאי".
תגובות לכתבה(12):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 10.
    ברביבאי
    ע.ב.א 11/2021/01
    הגב לתגובה זו
    2 0
    יש לציין שמה שאומר שטרסלר עלייך הוא כן פופוליזם נראה לך שאגיע לקופה ואראה שהמחיר גבוהה ואני ישלים עם זה את טועה ומטעה אנחנו נמלא את הקופות בהחזרות כך שלא ישתלם להם לעשות את זה ואז תתגלי כתומכת ברשתות השיווק ונגד כל האזרחים תתבישי לך
    סגור
  • 9.
    הפנסיה השמנה של אורנה
    אבי 10/2021/31
    הגב לתגובה זו
    4 0
    אורנה יושבת על כס של שר, מקבלת כל חודש פנסיה של אלוף ושכר של שר, ביחד 100.000 שקל. ברור שהיא לא נזקקת לבדיקת המחירים בסופר!!!
    סגור
  • אורנה ברביבאי
    יוסף 11/2021/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    היא שמנה לכן הפנסיה שהיא מקבלת בהתאם
    סגור
  • 8.
    אריזה ללא מחיר פתחל "לסדר"את הלקוח
    אברהם הקשיש 10/2021/30
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מחיר על אריזות המוצר מבטיח תשלום נכון והגון ללקוח ולעסק
    סגור
  • 7.
    מושחת
    דבי 10/2021/30
    הגב לתגובה זו
    2 0
    פסיכית אהבלית. נתנו לחתול(ה) לשמור על השמנת. שחיתות במיטבה
    סגור
  • טען עוד
  • 6.
    עמית סגל הסכסן הבלתי נלאה והסרת מחירים על מוצרים
    יוסף א 10/2021/30
    הגב לתגובה זו
    0 3
    א. עמית סגל מגלגל עיניים, מעמיד פני תמים ושואל, האם בנט שיקר, יעני עבד על לפיד. עמית סגל פוסח על פשעי הביביזם והחרדים והדתיים עליהם הוא מחפה ומגן, אבל כשמדובר באנטי ביביסטים, לפיד ובנט, הוא דואג לסכסך ולחמם ביניהם, כמו המופרע התורן הסכסכן של הכיתה. ב. נחמיה שטראסלר כלכלן מקצועי, חכם ואמין ומנוסה. נחמיה צודק, יש לסמן מחירים על כל מוצר, מחיר שילווה אותנו עד הקופה, ונשלוף אותו, כשנצטרך. ברבי אי פישלה בעניין זה, שום טענה לא תתקבל ברצינות. יש להגן על האזרח והצרכן הקטן, וכל מי שישרת ויצדד בטייקונים, נדאג לסלקו עם מפלגתו מהפוליטיקה. מספיק ברברת.
    סגור
  • 5.
    עושר עושר תרדוף !
    דרור ישראל 10/2021/30
    הגב לתגובה זו
    5 0
    שטרסלר נחמיה היקר ברביבאי אורנה תמיד עים מבט פנים מוטרדת / מודאגת ! וזה לא בגלל דאגתה לאזרחי ישראל !
    סגור
  • 4.
    עושר עושר תרדוף !
    דרור ישראל 10/2021/30
    הגב לתגובה זו
    2 0
    שטרסלר נחמיה היקר ברביבאי אורנה תמיד עים מבט פנים מוטרדת / מודאגת ! וזה לא בגלל דאגתה לאזרחי ישראל !
    סגור
  • 3.
    כך זה שממנים בוקית לתפקיד שר
    7899 10/2021/29
    הגב לתגובה זו
    7 0
    אפס מושג יש לאפס הזאת בניהול . מהעבר אנחנו יודכים שאלופים בצבא היו במנהלים הכושלים ביותר במשק
    סגור
  • 2.
    אורנה ברביבאי, החלטה שלך מטומטמת!
    אביקול 10/2021/29
    הגב לתגובה זו
    6 0
    אורנה ברביבאי, החלטה שלך מטומטמת איך האזרח ידע את המחיר על המוצר, במיוחד מבוגרים, נכים וסתם אזרחים, את מציעה שהאזרח ידביק את המחיר, לפי מה מס' קטלוגי, פתקאות מחיר שיהו בערימה... הרי זו טמטום... והקופה תרשום את המחיר מבלי שהצרכן יודע את המחיר. לך לא חסר כסף, גמלאית צהל, משכורת של שרה, שקל פה ושקל שם זה לא משנה לך... לי האזרח עם כל העליות המחירים שקיימים ויעלו יותר, כל שקל חשוב לי...! איזה פקיד מטומטם הציע לך הצעה זו או את מחזקת את התיקונים של נסופרמקטים... בושה לך, זה השינוי של שרה בממשלת שינוי.
    סגור
  • 1.
    איך הגענו למצב שאחת כזאת מייצגת ציבור?
    רינת חן 10/2021/29
    הגב לתגובה זו
    7 0
    לא מאמין למילה שלה, יש אנשים שכתוב להם על הפנים שקרן !!! קל ושקוף .. למירב בן ארי כתוב סתומה על הפנים אבל שתיהן יודעות את העבודה, קרי איך לרמות את כולם וללכת על חיוך על הפנים כאילו כולם מטומטמים. עצוב עצוב עצוב.
    סגור
  • כשמקדמים אישב בגלל אפליה מתקנת (ל"ת)
    אילן1 11/2021/20
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור