תקשורת ומדיה

רוגל אלפר בטור שקורא לחילונים: "אל תעשו ברית מילה"

רוגל אלפר פירסם טור דעה ב"הארץ" ובו הוא קרא לחילונים להפסיק לעשות ברית מילה לילדים שלהם. אלפר טען כי מדובר בקונפורמיסטיות, אין סימוכין לקשר בריאותי יותר וטוען כי זה פולחן דתי שכופים על הילד
מערכת ice |  34
רוגל אלפר (צילום יוסי צבקר)
המבקר של "הארץ", רוגל אלפר פירסם הבוקר (שני) מאמר דעה ב"הארץ" בו הוא יצא נגד התופעה של חילונים שמחליטים לימול את הילדים שלהם בשל הקשר שלהם ליהדות וקורא להם: "אל תעשו ברית מילה". 
אלפר פתח את דבריו: "'כ–30% מהגברים בעולם נימולים', אמר ד"ר ארנולד ואן דה לר, מחבר הספר "על הסכין", הסוקר את תולדות הכירורגיה. 'בעבר העורלה נחשבה, אולי בצדק, לסרח עודף לא היגייני, אבל בתנאי ההיגיינה של היום אין להסרת העורלה שום יתרון רפואי. לכן מנקודת מבט רפואית אין הצדקה לעשות ניתוח מיותר לילדים שאי אפשר לקבל את הסכמתם עליו'. חוות הדעת הזאת מצטרפת לנתונים מדעיים אחרים, ולפיהם אין כל היגיון במילה מטעמים שאינם דתיים. אך ארגון הבריאות העולמי, למשל, ממליץ על מילה באזור אפריקה שמתחת לסהרה, במסגרת תוכנית כוללת למאבק באיידס.
בישראל המפותחת והמתקדמת יש תנאי תברואה אחרים לגמרי, אך בקרב תושביה היהודים אחוז הנימולים מתקרב ל–100%. חילונים רבים, ובהם אני, שמלתי את בני בכורי, מספרים לעצמם סיפורים בבואם לערוך לתינוקותיהם הזכרים את טקס ברית המילה. מאחר שאינם מאמינים באל המצווה זאת ואינם סבורים שפולחן המילה מסמל ברית עם האל הזה, שאינו קיים, הם מספרים לעצמם שהחליטו לחתוך את עורלת בנם כדי לפתור בעיה רפואית. כדי למנוע זיהומים ודלקות. אלא שזה לא נכון. כיום אין כל סימוכין לכך".
 
אלפר המשיך וסיפר על הברית של בנו: "אתאיסט ישראלי יצטרך להודות שאין לו סיבה טובה למול את בנו. מדובר בניתוח אלקטיבי, ואם ירצה הבן, הוא יוכל לבחור בעצמו לעשותו לכשיגדל. את הבן שלי מלתי על ידי מוהל־כירורג. בכך ניסיתי לשוות לטקס אופי מדעי או רפואי, בניסיון נואל לטשטש את העובדה שזה פולחן דתי, המאבד את תכלית קיומו מחוץ להקשר של אמונה באל וקיום מצוות".
עוד הוסיף והסביר כי לדעתו מדובר בקונפורמיסטיות: "איני מקיים שום מצווה אחרת, מדוע קיימתי את זו? מובן שגם סיפרתי לעצמי את הסיפור החברתי. בעזרת המילה אמנע מבני את מבוכת החריגות החברתית במלתחות, אולי גם איזה קושי לעתיד במציאת כלה יהודייה. אלא שספק אם הנימוק הזה מחזיק מים. הסרתי את העורלה שלו, ובכך גם פגעתי בהנאתו המינית לעתיד, כדי שיהיה 'כמו כולם', בלי שידעתי שהוא אוטיסט, ושלעולם הוא לא יהיה 'כמו כולם'. ומה טוב בלהיות 'כמו כולם'? האם זה ערך חשוב בעיני? לא ולא. להפך. מעולם לא חינכתי את ילדי לקונפורמיזם עיוור. האמת היא שברית המילה אינה מתיישבת בשום דרך עם השקפת עולמי".
אלפר סיכם את הטור וכתב: "מתישהו במהלך התפתחות המין האנושי חדלו בני האדם לחשוב בשביל עצמם והחלו מעתיקים, משמרים ומאמצים מנהגים שירשו מאבות אבותיהם. הם איבדו את היכולת להמציא אורחות חיים והחלו לקדש מסורות שאבד עליהן כלח. הנחה זו מעולם לא היתה תקפה יותר בהתחשב בסטטוס של ברית המילה בקרב יהודים חילונים בישראל. והרי האמת היא שמי שאמור להיות נבוך הוא האתאיסט שמל את בנו — אך ורק מתוך קונפורמיזם כנוע ומפוחד והיתלות בהנחות רפואיות חסרות כל בסיס — ולא מי שנמנע מטקס המילה מפני שהפעיל שיקול דעת רציונלי ועצמאי. השורה התחתונה היא שגם ליילוד בן שמונה ימים יש זכויות על גופו, ורוב ההורים החילונים בישראל דורסים את הזכויות הללו באופן שאין אלא להחשיבו כפשע. איך אנחנו מעיזים? אין לנו סמכות מוסרית לעשות כן. חילונים, התחילו לחשוב, חִדלו מטקס ברית המילה".
תגובות לכתבה(34):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 31.
    מצויין אני בעד סימון היהודים בלבד
    תחכימוני 11/2021/19
    הגב לתגובה זו
    1 3
    כל השאר גויים מזרע עמלק למה באתם לארץ הקדושה יש מלא ארצות לכו מפה
    סגור
  • 30.
    אני עשיתי ברית מילה
    אזרח 11/2021/18
    הגב לתגובה זו
    2 1
    עשיתי ברית מילה עקב בעיה קטנה של פימוזיס, הרופאים המליצו לי רק ברית מילה לעשות, לא המליצו על פיתרון חלופי ואני אמנתי לרופאים כאן. כבר חודש שני ואני סובל מתחושה לא נוחה כאשר אני הולך, לובש חלוק, שם בגדים.. יחסי מין אין תחושה כמעט, בעיקר עם יחסי מין לא מוגנים אין תחושה כמעט כלל ומה שיש מרגיש מוזר ולא טוב כמו לפני. ברית מילה זה לא פתרון רפואי מתאים ובטח שלא לעשות כזה דבר לילדים, זה איבר מוגבל ומקשה על חיי האדם, בתור אחד שלא היה נימול לפני כחודשיים אני יכול להגיד לעורלה יש תפקיד חשוב בתחושה הטבעית והגנה מפני בגדים וחיכוכים לא נעימים
    סגור
  • 29.
    נוכל
    יפה 11/2021/16
    הגב לתגובה זו
    4 2
    ערב רב
    סגור
  • 28.
    צודק לגמריי
    עודד 11/2021/16
    הגב לתגובה זו
    6 4
    אני לא מלתי את הבנים שלי, זה אכזרי ופרמיטיבי. הם בריאים, מאושרים, מקובלים והכל בסדר. זה טקס פאגני מיותר ולא הגיוני.
    סגור
  • 27.
    סיג לחכמה שתיקה
    חיים 11/2021/16
    הגב לתגובה זו
    2 4
    חבל שאתה מאוד שיטחי ולא מעמיק עד כמה הברית מילה חשובה כי אנחנו יהודים ולא בכדי... גם מבחינה רפואית כמה מחלות זיהומיות הוא מונע. כדאי לך לעשות שיעורי בית ולתת לעצמך להבין שאתה טועה ומטעה וחבל מאוד. יפה שעה אחת קודם ולהתוודות שטעיתה . תבדוק את עצמך...!!!
    סגור
  • טען עוד
  • 26.
    הרעיון נורא פשוט. הפחתת העונג המיני תחליש את ההתנגדות
    חוח 11/2021/16
    הגב לתגובה זו
    0 2
    לשלטון. דיכוי היצר ועדיף מוקדם כדי שלבנאדם לא תהיה אפשרות להתנגד. זוהי שטיפת המוח הגדולה ביקום. אלהים לא היה בורא את העורלה סתם כך ואין לו שום עניין בלהסיר אותה.
    סגור
  • 25.
    מי האיש הזה?
    אופיל 11/2021/15
    הגב לתגובה זו
    1 1
    עוד אחד שאין לו הבנה מינימאלית. ומי הוא בכלל שנותנים לו במה. רוב האמריקאים עושים ברית מילה למרות שאינם יהודים.
    סגור
  • 24.
    מלך
    כבוד הרב 11/2021/15
    הגב לתגובה זו
    3 3
    כל מילה חברים.
    סגור
  • 23.
    מר מרוגל איך הסתננת לעם ישראל? כתוב שבזכות מצוות מילה
    בור ועם (עיתון) הארץ 11/2021/15
    הגב לתגובה זו
    4 3
    יש לנו אחיזה בארץ הקודש...גם לישמעלים יש אחיזה בזכות המילה אף על פי שאינם מלים כדין ועוד מעט תסתיים אחיזתם ...אין קשר לבריאות בכלל...
    סגור
  • 22.
    אנטישמי
    יהודה 11/2021/15
    הגב לתגובה זו
    5 2
    אתה בטוח מיתביש ביהדותך
    סגור
  • 21.
    מי האוטיסט?
    יודע 11/2021/15
    הגב לתגובה זו
    4 2
    אולי אדון אלפר.
    סגור
  • 20.
    נראה כמו אחד
    קוקו 11/2021/15
    הגב לתגובה זו
    3 2
    שברח מגן חיות.
    סגור
  • 19.
    לא לקחת אותו ברצינות
    רוגלך 11/2021/15
    הגב לתגובה זו
    5 2
    הוא גם כתב לפני כמה ימים שעדיף שכמה גברים חפים מפשע יכנסו לכלא על מנת להביא לסיום ההטרדות המיניות. מעבר לזה, איך אפשר לקחת ברצינות דברים שנאמרים עי אדם בשם רוגל אלפר?? מה זה אמור להיות?
    סגור
  • 18.
    השמן החושב שהוא משהוא
    פיריטוש 11/2021/15
    הגב לתגובה זו
    3 3
    השמן האויל , ברית המילה היא עצם המהות של העם היהודי , לידיעתך , בברית המילה לא חותכים את הזין
    סגור
  • 17.
    אלפר הבלתי חביב
    הציוני 11/2021/15
    הגב לתגובה זו
    6 5
    אתה יכןל גם לשכב עם חזירות/ סוסות....הרי הן נקבות! אתה יכול להשתיל לעצמך עורלה גרמנית עם אקדח סיכות,שווו תהנה יהוגון עלוב ודולה!
    סגור
  • 16.
    רגל של פר
    מנדלבלוף 11/2021/15
    הגב לתגובה זו
    6 4
    לחילוניים ועלובים כמו רגל של פר צריך אולי לעשות ברית מילה בלשון
    סגור
  • 15.
    ברית מילה
    נורית 11/2021/15
    הגב לתגובה זו
    6 2
    היהודחם עושים ברית מילה זו מצווה אתה לכ חייב לעשות
    סגור
  • 14.
    רוגל, העיקר להשאר בתודעה
    ישראלי 11/2021/15
    הגב לתגובה זו
    5 4
    עיתונאי מיותר, לא חכם במיוחד ובעיתון שנקרא על ידי אחוז זעום ועושה הכל בשביל פרסום. מה אכפת לך מה אחרים עושים? בנך אותיסט? אולי אתה האוטיסט? תאכל תשתה ותמול או לא את בינך, את מי אתה מעניין? היהדות כבר קיימת 5000 שנים וגם בזכות המילה, אתה מוזמן לפרוש ממנה. ולא אני לא דתי וגם לא ממש מקיים מצוות, אני סתם יהודי גאה.
    סגור
  • 13.
    צא ולמד
    יוסי9 11/2021/15
    הגב לתגובה זו
    2 2
    ברית היא הסכם ברית מילה היא הסכם שמייחד את העם היהודי משאר העמים הסכם שנכרת בין אברהם אבינו לקבה זוהיא תורנו ואם הנך מתכחשלה מצידי תעשה ברית לאף הארוך שלך
    סגור
  • 12.
    כל הכבוד נראה מה החילונים יעשו (ל"ת)
    ייייייישששששש 11/2021/15
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 11.
    זמיר דחבש-עמוס שוקן-ערן ולקובסקי-יוסי קליין-ונער בן 15
    פולי 11/2021/15
    הגב לתגובה זו
    0 1
    הנער היום אדם מבוגר וקוראים אותו זמיר דחבש. שרוגל אלפר עורך בכיר בהארץ ירים תחקיר מה קרה עם דחבש מי אסף אותו מהרחוב עזוב, מה הנטיות המיניות של דחבש ואז לבדוק מה הנטיות המיניות של ולקובסקי ויוסי קליין ואם דחבש פותח פה יש כאן סיפור לכל עיתונים בארץ ובעולם. חובה לחקור לבדוק אלפר בתור עורך בכיר יכול לבדוק מה היה שם. נער בן 15, שוקן, ולקובסקי וקליין.
    סגור
  • במערכת הישראלית יש זרג ויש דרג
    עופר 11/2021/15
    הגב לתגובה זו
    1 1
    יש מי שחוקרים מיד ויש כאלה שנכתב אין עניין לציבור....
    סגור
  • 10.
    נו
    יוסי 11/2021/15
    הגב לתגובה זו
    2 2
    זה טוב ככה תכרת נפשכם מעמה.ולא נמתרך לסבול אותכם,ודור הבא לא יהיה לו חלק בישראל! (לא ממציא)
    סגור
  • 9.
    אם
    סוסו 11/2021/15
    הגב לתגובה זו
    3 3
    אם אין לך מה ליכתוב אז שב בשקט
    סגור
  • 8.
    העיתונאי רוגל נגד הברית לילדינו.
    א.א.חיפה 11/2021/15
    הגב לתגובה זו
    3 5
    רוגל מי אתה שתקבע. מה טוב להם. שיהיה לך ברור למה הברית מאז ומתמיד בא ממקום של הייגנייה. אומרים שהבריץ שומר על הבנים מזוהמה גם המו,למים עושים ברית לבנים שלהם. תקלוט עושים זאת למען בריאותם של הבנים לך תברר טוב עם רבנים למה החליטו לעשות ברית לבנים לפני שתחליט להוציא כתבה של פח לך תלמד את החומר. מבלי לדעת מדוע עוברים ברית ואז תגיע להחלטה אהל אל תציעה מבלי לבדוק איך ולמה הגיעו להחלטת הברית
    סגור
  • 7.
    גויים
    זאב 11/2021/15
    הגב לתגובה זו
    3 6
    בור ועם הארץ רחוק מרשעים ישועה!חוץ מכך הוא מכוער כמו שרק
    סגור
  • 6.
    אתה טועה
    בתיה 11/2021/15
    הגב לתגובה זו
    4 7
    לעשות ברית מילה זה להיקרא יהודי. כל עוד אתה לא נימול אתה לא יהודי. והמטרה לעשות את זה בגיל שמונה ימים כי אז זה מתרפא יותר מהר
    סגור
  • אתה יהודי כי אמא שלך יהודיה
    אני 11/2021/15
    הגב לתגובה זו
    0 1
    ולא משום סיבה אחרת. מקווה שאף אחד לא בדק את היהדות שלך בתחתונים
    סגור
  • 5.
    תסתכלו על הפרצוף שלו ותבינו - צורר יהודים
    אורי 11/2021/15
    הגב לתגובה זו
    5 5
    הוא לא יהודי ואל תתייחסו איליו
    סגור
  • 4.
    רוגל אלפר
    MASSONS 11/2021/15
    הגב לתגובה זו
    4 2
    שלום לך אדוני הנאור, המלומד והתרבותי ! ברצוני להזכיר לך מה היה סופם של היהודים הנאורים, המשכילים והתרבותיים בשואה ! הם נשחטו בדיוק כמו אלו, המכונים בפיך, פרימיטיביים ! לא יעזרו לך ולדומיך כל התחפושות ! תמיד, אבל תמיד, תהיה ג'יד בעיני הגויים !
    סגור
  • אתה סתום
    N 11/2021/15
    הגב לתגובה זו
    3 1
    אתה בכלל לא מגיב לעניין ולא בכיוון...
    סגור
  • 3.
    ברית מילה
    גיא 11/2021/15
    הגב לתגובה זו
    2 3
    היתי חייב להתיחס.. מטומטם חבל שלא גמרו אותך בשואה
    סגור
  • 2.
    3000 שנה טכס ברית מילה היהודי=כרטיס חבר למועדון מכובד
    איתן 11/2021/15
    הגב לתגובה זו
    4 1
    עיתונאי הארץ מתנגד לברית המילה זכותו. להטיף נגד זה כבר אקט של הסתלקות מהחברה/הקהילה של מי שמגדיר עצמו יהודי. איסור המילה היה צעד אנטישמי של גדולי הצוררים לאורך שנות ההיסטוריה.
    סגור
  • 1.
    טיפש
    יוסי 11/2021/15
    הגב לתגובה זו
    6 2
    חבל מאוד שב"הארץ" יש אג'נדה אנטי יהודית באמתלה של נאורות. זו לא נאורות. זו רדיפה. מניפולציה אידאולוגית בקיצור.
    סגור