תקשורת ומדיה

שיקלי יוצא נגד המגיש הערבי מהתאגיד: "נזק ועיוות בשכירתו"

ח"כ עמיחי שיקלי יוצא נגד מגיש "בצד השני" בשפה הערבית רמי יונס ושיגר מכתב ליו"ר התאגיד הקורא להפסיק את ההתקשרות עימו. שיקלי: "סותר בעליל לא רק את ההיגיון הבסיסי, אלא גם את רוח החוק המסמיך את התאגיד"
מערכת ice |  1
עמיחי שיקלי (צילום אוליבר פיטוסי פלאש 90)
ח"כ עמיחי שיקלי יוצא היום (שישי) וממשיך את המאבק נגד מגיש "בצד השני" בשפה הערבית של "מכאן" בתאגיד השידור הציבורי, רמי יונס. שיקלי שיגר מכתב ליו"ר התאגיד גיל עומר. 
במכתב שיקלי כתב: "השבוע פורסם כי מר רמי יונס התחיל לשדר בעבורכם, תאגיד השידור הציבורי של ישראל, במסגרת התכנית המרכזית 'מהצד השני' כמנחה. ליונס רקורד של התבטאויות חמורות מאין כמותן נגד אזרחי ישראל ככלל ומשרתי כוחות הביטחון בפרט".
שיקלי פירט את מעשיו של יונס שבעקבותיהם עולות הטענות נגדו: "בעבר הוא הביע תמיכה פומבית בחרם ה-BDS על ישראל וקרא לחיילי צה"ל נאצים: 'הנאצים הישראלים שירו בפלסטינים...' במהלך מבצע 'שומר החומות' העלה יונס פוסט ובו צעיר ערבי מבעיר צמיגים ועודד את הציבור הערבי לקחת חלק בפרעות בערים המעורבות בכותבו 'הצעירים הפלסטינים ישמרו על המרד שלהם בחיים. אולי לא מחר ואולי לא בשבוע הבא [...] גל המחאה הוא הצעד הראשון לקראת השגת המטרה הזאת'. יונס מקדם דברי תעמולה פלסטינים קיצוניים, קורא לשוטרים הערבים 'שוטרי כיבוש' ודורש מהם לא לשרת במשטרה".
עוד ביקר וטען כי: "להבנתי, למרות שהוגשו לתאגיד תלונות בנושא, עוד לא ננקט אף צעד בעניינו ואף לא הושעה עד לסיום בירור הנושא. כשהתאגיד הוא ציבורי, ממומן מכספי אזרחי ישראל ואמור לשרת את מדינת ישראל, רק עיוות מוסרי קיצוני יכול ליישב זאת עם העסקה בתפקידים של שידור והבעת דעה את מי שתומך בחרם על מדינת ישראל וקורא לפגיעה ביהודים".
 
שיקלי התייחס בין היתר לסעיף 7 בחוק השידור הציבורי הישראלי, החוק טוען כי "התוכן שיספק תאגיד השידור הישראלי יהיה עצמאי, יופנה לכלל אזרחי מדינת ישראל ותושביה, ישקף ויתעד את היותה של מדינת ישראל מדינה יהודית ודמוקרטית, את ערכיה ואת מורשת ישראל...".
חבר הכנסת הוסיף את דרישתו בסיכום המכתב וכתב: "בהינתן שתמיכה בתנועת ה-BDS הוכרה כאנטישמיות, ברור מאליו שגיוס אדם שהביע עמדות אנטישמיות תוך תשלום שכרו מהמדינה היהודית שהוא קורא להחרים, סותר בעליל לא רק את ההיגיון הבסיסי, אלא גם את רוח החוק המסמיך את התאגיד. אבקש לפיכך את הפסקת ההתקשרות עמו ומעורבותו בשידור של מר יונס באופן מידי. למעשה, עצם השיהוי בטיפול באירוע כה חמור, מוסיף ומגביר את הנזק והעיוות בשכירתו של יונס לכתחילה". 
שיקלי מסר כי: "פניתי הבוקר ליו״ר התאגיד מר גיל עומר, בבקשה להפסיק את ההתקשרות עם רמי יונס באופן מידי.בהינתן שתמיכה בתנועת ה-BDS הוכרה כאנטישמיות, ברור מאליו שגיוס אדם שהביע עמדות אנטישמיות ('הנאצים הישראלים שירו בפלסטינים') תוך תשלום שכרו מהמדינה היהודית שהוא קורא להחרים, סותר בעליל לא רק את ההיגיון הבסיסי, אלא גם את רוח החוק המסמיך את התאגיד. עצם השיהוי בטיפול באירוע כה חמור, מוסיף ומגביר את הנזק והעיוות בשכירתו של יונס לכתחילה".
כזכור, יונס נמצא תחת מתקפה חריפה ברשתות החברתיות לאחר ששורה של התבטאויות שלו נגד צה"ל והחיילים. כעת, כשהחל להיות חלק חשוב בהגשת 'מהצד השני' בתאגיד השידור, הוא סופג את כל האש.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    שקר: שיקלי לא יצא נגד 'המגיש הערבי', אלא נגד המחבל
    צלאח א-דין אל-איובי 11/2021/19
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הערבי שאין לו מקום במדינה שלנו ובמוקדם או במאוחר יסולק מכאן.
    סגור