תקשורת ומדיה

אורלי בר לב: השופרות מסלפים ומעוותים את משפט נתניהו

ביקורת חריפה על הסיקור התקשורתי סביב משפט נתניהו, כאשר העיתונאית אורלי בר לב בסדרת ציוצים מראה איך חלקי אמירות עוברים סילוף ועיוות "המהודהד על ידי השופרות המתראיינים בתקשורת"
מערכת ice |  18
אורלי בר לב (צילום ויקיפדיה)
העיתונאית העצמאית, אורלי בר לב, המסקרת בהרחבה את משפט נתניהו שממשיך בימים האחרונים עם עדותו של ניר חפץ, בביקורת על הסיקור התקשורתי של המשפט, גם מצד המראויינים אבל גם מצד המראיינים: "מגישים רבים לוקים בבורות".
בסדרת ציוצים, מביאה בר-לב ראיות איך דברים שנאמרים במשפט מקבלים תפנית בדיווחים עליהם, דיווחים שבעקבותיהם מקבל הציבור "תמונת עולם דמיונית", כלשונה, וזאת בגלל: "חלקי אמירות מהמשפט עוברים סילוף ועיוות ונולד סיפור אחר, המהודהד ע"י מצדדי נתניהו או השופרות המתראיינים/משדרים בתקשורת".
 
לכך הביאה בר-לב דוגמאות רבות. למשל, דבריה של עורכת הדין כנרת בראשי בתכנית פגוש את העיתונות: "נתחיל מתחילת הדיון, ניר חפץ אמר בקולו, אני מבקש שתיקחו את העדות שלי בערבון מוגבל". לדברי בר-לב, חפץ כלל לא אמר זאת, אלא שביום השלישי לעדותו אמר שרק קובץ הודעות לתקשורת שבו סימן למי העביר את ההודעות, שרק סימונים אלה יש לקחת בעירבון מוגבל.
 
בעקבות אותם "סילופים ועיוותים" שמקבלים במה בתקשורת, בר-לב חתמה את סדרת הציוצים באמירה חריפה: "דיונים רבים בתקשורת על משפט נתניהו אינם מבוססי עובדות. מגישים רבים לוקים בבורות ולא יודעים לתקן את המרואיינים".
עוד הוסיפה: "ההדהוד השיטתי של מסרי נתניהו בתקשורת, מעלה שאלה אם אותה שיטה של השתלטות נתניהו על התקשורת הנחשפת במשפט, בה בדיוק משתמשים כעת, כדי להסתיר את חשיפתה במשפט".
תגובות לכתבה(18):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 18.
    שידור חי
    שידור חי 06/2022/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    העם דורש שידור חי למשפט נתניהו !!!
    סגור
  • 17.
    תנו לשמש לה איר
    אריק מרישון 01/2022/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בהתחלה היו הדלפות מפוברקות. ואז הגיע המשפט ו או דיווחים מפו,רקים ואז הגיעה כינרת וערוות הפרקליטות נחשפת. נתתם לנו שידור ישיר מהגשת כתב האישום להשפיל את נתניהו. תנו לנו שידור ישיר מבית המשפט ונישפוט בעצמ ו. אבל מזה הפרקליטות מפחדת. נמושות. תנו לשמש להאיר מה הפחד שלהם. נמושות צבועות.
    סגור
  • 16.
    אורלי
    אזרח 12/2021/20
    הגב לתגובה זו
    2 0
    גם את אורלי. מעוותת ומסלפת לא פעם. צריכה להצדיק את ההפגנות
    סגור
  • 15.
    מקנאה
    חנניה 12/2021/05
    הגב לתגובה זו
    4 1
    אורלי בר לב פשוט מקנאה בפופולריות של כנרת בראשי, היא לא מצליחה לקבל שכנרת מאפילה עליה בכל הנקודות, אורלי לא חושבת כך ,אין בעיה, נתזמן לנן עימות בערוץ 14, העיקר לכ לצעוק.
    סגור
  • 14.
    אולי לא מדויק אבל נכון
    אריאל 12/2021/02
    הגב לתגובה זו
    4 1
    יתכן שהמילים לא נאמרו בדיוק כפי שצוטטו אבל השומעים ואיתם השופטים אני מקווה מבינים את אותם דברים שבסופו של דבר גם מגיעים לציבור שמתרשם שאין קייס
    סגור
  • טען עוד
  • 13.
    משפט נתניהו
    מעריץ 11/2021/30
    הגב לתגובה זו
    3 2
    את אפסית שרוצה להפליל אנשים לפי ימין שמאל סופה של האמת לצאת ואת תידארי בחושך
    סגור
  • 12.
    הלחץ שמופעל על ניר חפץ לקראת החקירה נגדית
    מולי ברגר 11/2021/30
    הגב לתגובה זו
    2 2
    אותה שיטה שגרמה למנדלבליט לחתום כל כתב אישום "יצירתי" ו"תקדימי"שלא היה ולא יהיה כמותו על פני הקוסמוס, אותה שיטה שמפעילה לחץ על השופטים עם תוכניות ראווה עמוסות הדלפות, עם ראיונות ודיווחים מלאי רכילות, אותה שיטה שבאה להרשיע אדם עוד בטרם הועמד לדין ולשלוח אדם לכלכל סמך ' אוירה' וסיפורי סבתא שאינם עולים כדי מעשה פלילי, זו השיטה שמופעלת כעת שוב על חפץ. צבא של עיתונאים, גדודים של אנשי תקשורת ואנשי לפיד מכינים לחפץ תשובות לחקירה נגדית. הכי מגוחך שבערוץ 12 הכותרת היא שחפץ יסיים' את עדותו. אז בואו, תפסיקו להנדס את הציבור. חפץ רק התחיל. תפסיקו לשבש את ההליך המשפטי המנוהל כעת. את הפשלות של הפרקליטות לא תצליחו למחוק. זה כבר בפרוטוקול. לכו לאולם שבו מתנהל המשפט של רות דוד ותספרו לנו למה שם הראיות הן בעירבון מוגבל. אולי כי הפרקליטות עושה שם עבודת קודש להשתקת הסיפור אותם משתפים פעולה במרץ . למה? אה כי הפרקליטות מקבלת סיקור אוהד בתמורה להדלפות פליליות כנגד פוליטיקאי שעומד בראש המחנה הנגדי .
    סגור
  • 11.
    הפוסל במומו פוסל....
    ישראל 11/2021/30
    הגב לתגובה זו
    1 3
    לא יאמן כיצד אורלי בר לב באה בטענות כלפי מצדדי נתניהו על סילוף מידע ועובדות. הרי כול המשפט הזה נולד כתוצאה מתקשורת אנטי ביבי המוזנת על ידי פרקליטות מושחתת. היא מתלוננת על הגורם היחידי שבחר לשדר בזמן אמת את הדברים מבית המשפט כפי שהם ע"י אדם היושב באופן קבע באולם המשפט. זו ממש חוצפה אבל זה לא מפתיע
    סגור
  • 10.
    את מאשמל שעשה את זה שיש תיק.
    דודו ליברטי 11/2021/29
    הגב לתגובה זו
    3 1
    את מהשמאל שלמעשה עשה הכל שנתניהו יהיה בבית המישפט.
    סגור
  • 9.
    מי מעוות ???
    יובל בוקר 11/2021/29
    הגב לתגובה זו
    5 1
    העיתונאית המכובדה לא מצאה לנכון להביא אפילו לא דוגמא אחת של סילוף מצד השופרות של הפרקליטות...
    סגור
  • 8.
    מפגרות לא חסר... איפה מצאתם עוד אחת?!
    יוני 11/2021/29
    הגב לתגובה זו
    2 2
    עוד מניפולטיבית שקרנית בשירות "האמת" המסולפת של ערוצי התעמולה 13, 12, 11 ועוד שפשוט עשו ועושים לינץ תקשורתי לנתניהו ומצביעי הימין... כולכם לזבל שם מקומכם הטבעי נוכלים
    סגור
  • 7.
    בואי לעימות
    ורה 11/2021/29
    הגב לתגובה זו
    4 1
    כנרת בראשי הזמינה אותך לעימות אבל את חוסמת. כנרת היא עו"ד ומתלווים אליה עוד עורכי דין. ואילו את "עיתונאית" ממומנת.
    סגור
  • 6.
    נמוך מאוד
    אליהו 11/2021/29
    הגב לתגובה זו
    4 1
    זו ראיה מעוות שלך אורלי בר לב ראיה שקבעת שביבי אשם וזהו.. ביבי הראש ממשלה ופולטיקאי הכי מושמץ בכל כלי תקשורת העיקריים בארץ כולל וואלה ועל זה אתם רוצים להכניס אותו לכלא על קבלת סיקור אוהד סליחה הענות גבוהה ולכן נתן הקלות רגולטויות לבזק ..שפועל ביבי וסביבתו קיבל רק נאצות בתקשורת והוא אישר עסקת בזק לאחר אישור ועדה מקצועית ..
    סגור
  • 5.
    העיוות הוא בפרשנויות של המפרשים הנאלחים (ל"ת)
    איש 11/2021/29
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 4.
    האקטיביסטית עיתונאית סוג ז'
    יהודה המכבי 11/2021/29
    הגב לתגובה זו
    3 2
    לא למדה משפטים, ואינה מבינה דבר וחצי דבר במשפטים.וחוץ משנאתה לנתניהו, היא סובלת מהבנת הנקרא והנשמע.
    סגור
  • 3.
    בדקה את הצד השמאלי ?
    אדי 11/2021/29
    הגב לתגובה זו
    11 4
    מעניין אם היא בדקה את הצד השמאלי והלפידיסטי אם הם מסלפים ? או רק את הצד הימני ? אחר שאין ראיה לשוחד , אני לא מבין על מה המשפט ? אין תמורה ואין שוני לפי ישועה אך הלפידיסטית הזאת בטח לא אמרה על כך דבר . וזה לא סילוף האמת ? לפתוח דחוף ועדת חקירה על הונאת הציבור כל העיתונאים האלא לכלא
    סגור
  • 2.
    זאת פשוט עיתונאית מטעם השמאל כמה פשוט (ל"ת)
    עיתונאית מטעם 11/2021/29
    הגב לתגובה זו
    11 4
    סגור
  • 1.
    וזאת לא שופרית? האמת, בקושי זנבורה (ל"ת)
    חנחחח 11/2021/29
    הגב לתגובה זו
    12 5
    סגור