מריוס נכט: העולה מרומניה שהקים את צ'ק פוינט

מי אתה מריוס נכט? הוא מהאבות המייסדים של תחום הסייבר בישראל ומהאחראים לתוכנה פורצת הדרך "פיירוול", ומקפיד להשקיע במיזמים וסטארטאפים בעולם הרפואה.
מערכת ice |  1
מריוס נכט (צילום צילום מסך, עמוד היוטיוב של צ'ק פוינט)

מריוס נכט, יליד 1962, הוא יזם ואיש עסקים ישראלי. את דרכו לעושר עשה כמייסד צ'ק פוינט – חברת אבטחת המידע שייסד יחד עם גיל שוויד ושלמה קרמר. הונו, נכון לראשית 2022 (על פי המגזין פורבס), מוערך בכ-1.5 מיליארד דולרים.

ביוגרפיה עסקית
נכט נולד ברומניה הקומוניסטית להורים ניצולי שואה וכשהיה בגיל 3 עלתה המשפחה לישראל והתגוררה באשקלון. נכט הוא בוגר פרויקט תלפיות של צה"ל, ובעל תואר ראשון בפיזיקה ומתמטיקה מהאוניברסיטה העברית בירושלים, ותואר שני בהנדסת חשמל ומערכות תקשורת מאוניברסיטת תל אביב.
נכט ידוע כאחד מחלוצי הסייבר בישראל, בזכות צ'ק פוינט, החברה שהקים בשנת 1993 עם גיל שוויד ושלמה קרמר. נכט היה זה שכתב את הקוד המקורי עבור צ'ק פוינט והיה עוגן משמעותי בפעילות החברה, שמוכרת בעיקר בזכות "חומת אש" או "פיירוול" – מערכת פורצת דרך לניטור חסימת התקשרויות בלתי רצוניות למערכת התקשורת או מחשב פרטי. 
ב-1996 הונפקה החברה בבורסת הנסדא"ק וגייסה סכום של 67 מיליון דולרים. בהמשך כבר יצמח שווי החברה למיליארדים. נכט כיהן בשלל תפקידי ניהול בכירים בחברה וב-2020 פרש מתפקיד היו"ר. בשנים 2016 ל-2017, מכר נכט כמעט מחצית מהמניות שלו בצ'ק פוינט, והכניס לכיסו מאות סכום מצטבר העולה על מיליארד דולרים. נכון להיום הוא מחזיק בכ-4% ממניות החברה.
נכט מזוהה גם הוא aMoon – קרן הון סיכון ישראלית המשקיעה בטכנולוגיות בתחום הבריאות, שהוקמה על ידו ב-2016. כעבור שנתיים גייסה כ-400 מיליון דולרים ממשקיעים. מיזם אחר בו השקיע נכט הוא DayTwo, סטארטאפ שבנוי על  אלגוריתם המסוגל להתאים לכל אדם את המזון הנכון לו, בהתבסס על הרכב חיידקי מערכת העיכול שלו. בנוסף, השקיע נכט גם בכמה וכמה סטארטאפים בתחום האבטחה – ביניהם LightCyber SafeDK, Cyber Secdo ו-Rapid API – כמו גם בפרויקטים בתחומי האנרגיה והקיימות.


נכט היה ממובילי היוזמה להקמתו של בנק דיגיטלי ראשון בישראל, ב-2020 החליט על מכירת חלקו במיזם לפרופ' אמנון שעשוע. בקיץ 2021 הודיעה קשת 12 כי 8% מהמניות של יצחק תשובה נרכשו על ידי לנכט.
צו השעה
מאשתו הראשונה, ענת אגמון, מייסדת רשת דיאדה, התגרש נכט בעשור שעבר, ולשניים ארבעה ילדים משותפים. אשתו הנוכחית היא עו"ד ענבר אפק, המייסדת משרד עורכי הדין MEI Law. השניים מתגוררים בתל אביב.
באמצעות הקרן הפילנתרופית המשפחתית תורמים בני הזוג נכט לגופים שונים. כך למשל עם התפרצות הקורונה יזמה הקרן מגוון פרויקטים בתחומי הביטחון התזונתי והתרבות, דוגמת "צו השעה" – מיזם מוזיקלי במסגרתו הקליטו אומנים ישראלים גרסאות כיסוי עדכניות לקלסיקות מקומיות. לאחר האסון בהר מירון ב-2021 הודיעו השניים כי יעניקו מענק בסך 18 אלף לכל אחת ממשפחות הנספים.
על רקע המחרה החברתית בראשית העשור שעבר, הצטרף נכט לשורה ארוכה של אנשי ציבור ואנשי עסקים בהקמת את "עורו" – תנועה אשר חרטה על דגלה התעוררות אזרחית וקידום וסולידריות חברתית. התנועה שהחלה לפעול ב-2012 התמזגה שנה מאוחר יותר עם ארגון "אנו" הפועל לחיזוק הדמוקרטיה הישראלית.

תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    כמה טעויות הגהה בכתבה אחת? (ל"ת)
    רונן 01/2024/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור