תקשורת ומדיה

חדשות 13 הפרה אמברגו? עורך וואלה! ברנז'ה עורר סערה

בשל הפרסום במהדורה על העלאת תעריף החשמל ב-5%, תקף דוד ורטהיים: "לא סופרים לא אותם, לא את המתחרים, וכנראה גם לא את הציבור", מתן חודורוב השיב: "מקווה שלעיתונאי עדיין מותר לעבוד ללא דוברת" ומה טענה טל שניידר?
מערכת ice |  2
חדשות 13 (צילום מסך)
האם שבועיים בלבד אחרי הפרת האמברגו של 'תכנית חיסכון' בהגשת קרן מרציאנו בקשת 12, גם חדשות 13 פעלו באופן דומה כאשר דיווחו על העלאת תעריף החשמל ב-5% במהדורה המרכזית? על פי כתב וואלה! ברנז'ה, יש סיבה לבוא בטענות.
 
דוד ורטהיים תקף: "דוברות חברת החשמל הוציאה היום מכתב לכל המערכות על עדכון תעריפים לשנת 2022. ההודעה הופצה לכל כלי התקשורת כדי שיגיע לפרינט, ולקהל כמה שיותר גדול. אין פה סקופ, סתם הודעה בעלת ערך חברתי משמעותי. בחדשות 13 לא סופרים לא אותם, לא את המתחרים, וכנראה גם לא את הציבור - והפרו את האמברגו".
 
מתן חודורוב השיב לו: "הי דוד, חבל ששוב לא פנית לתגובתי. דוברת רשות החשמל אכן הציעה באמברגו את ההודעה על התעריף, אך אני סירבתי לקבל אותה ופעלתי להביא את המידע ראשון ממקורותיי העצמאיים. כאן תוכל להיווכח שוויתרתי גם על שיחת הרקע ולמעשה ניתקתי קשר מרשות החשמל. מקווה שלעיתונאי עדיין מותר לעבוד ללא דוברת".
 
ורטהיים השיב לו: "מתן ידידי (לא בציניות), זה שהודעת לדוברת לא אומר שלא הפרת. השאלה היחידה היא האם קיבלת את המידע ממנה. אם כן - זה לא הוגן ולא קולגיאלי (נניח לויכוח העקרוני אמברגו - כן או לא). אם נודע לך על זה לפני, למה לא פרסמת? ולשים ״פרסום ראשון״ על משהו שיושב לכל עיתונאי בישראל כרגע בתיבת המייל, איך לומר - קצת מביך".
 
העיתונאית טל שניידר הביעה דעתה: "בצדק רב, אמברגו מיועד למצב שצריך לשבת ולנתח דו״ח עמוס בנתונים והמערכות צריכות לייצר אינפוגרפיקה (דו״חות מבקר המדינה או דו״חות ועדת חקירה). אם גוף מסוים החליט חד צדדי לייצר אמברגו, זה לא מחייב את העיתונאים להתיישר. יום יום אני תמהה מדוע עיתונאים מכבדים מיני אמברוגאים של דו״צ. לפי התשובה של מתן ״אל תעבירו לי״ חודורוב - הוא יותר צדיק מן האפיפיור. יכול היה לקבל את המידע ולא מחויב לאמברגו שלהם... (דעתי)".
ורטהיים השיב על כך: "אה, בזה את לא צודקת. יש כללי משחק בסיסיים. אפשר כמובן להתנגד להם ולהגיע להסכמות חדשות (יש תחומים בתקשורת בהם עושים את זה), אבל כל עוד אלו הכללים, זה לא קולגיאלי. מי ישמע מדובר כאן בתחקיר הצוללות, קומוניקט עדכון תעריפים", שניידר חתמה: "כאשר דוברות דוחפת הודעות לעיתונות בצורת אמברגו, כשהם קובעים לבד את השעה, זה ממש מתבקש שיפרו את ההודעה שלהם. אין לזה שום צידוק. המידע אינו ״של״ חברת החשמל. זה מידע ששייך לציבור"
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    אתר החדשות הגרוע בארץ
    וואלה אתר פח 12/2021/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מיושן משעמם שמנהל אותו ליאור לנדברג האיש שהחריב כל חלקה טובה בה היה. תתעורר ערן טיפנברון אתה ישן. באתר שלך הוא הכי פח שיש
    סגור
  • 1.
    'כללי המשחק' נקבעים ע"י העיתונאים. כדאי שתתרגלו
    רק 12/2021/21
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לא טוב - פרסמו בקפריסין
    סגור