תקשורת ומדיה

ורטהיים תוקף את קשת: "מרשים לעצמם לדלל את המתחרים"

דוד ורטהיים התייחס הבוקר בטורו לשורת המעברים בעיתונות הכלכלים אל האתר החדש שמקימים בקשת וטוען כלפי המהלך: "ברור כי עצם תכלית הקמתו היא תקציבי הענק שיגיעו מהסקטור לצרכים פרסומיים"
מערכת ice |  2
דוד ורטהיים (צילום יחצ)
דוד ורטהיים, עורך וואלה ברנז'ה תוקף הבוקר בטור שפרסם את זכיינית ערות 12, קשת, תחת הכותרת, "כל האמצעים כשרים, כולל שבירת השוק" בעקבות המהלך שלה שעומד בשלבי ביצוע: הקמת אתר כלכלי תחת N12. טענותיו של ורטהיים כלפי קשת מתמקדות בגיוס האגרסיבי מהמערכות כלכליות בשוק העיתונות והקריצה, לדבריו, לעולם ההייטק כדי לקבל תקציבי פרסום.
ורטהיים פתח את טורו וכתב, "קשת 12 - מי זוכר, פעם רק ערוץ טלוויזיה - חותמת את סבב הגיוסים המשמעותי הראשון לאתר ההייטק החדש שלה. ברור כי עצם תכלית הקמתו היא תקציבי הענק שיגיעו מהסקטור לצרכים פרסומיים".
עוד טען כי, "השאיפה של קשת הייתה להגיע למכונה "איי ליסט", ולשם כך פתחו בקבוצה את פנקס הצ'קים ונתנו לעובדים לכתוב את הסכום". ורטהיים ציין כי המשכורות שבאמצעותן משכו את הטאלנטים לאתר הן משכורות עתק בענף ומגיעות ל-30 אלף שקלים. עורך וואלה ברנז'ה צוטט גורם מעורה שטען, "קשת משתמשת בכסף של קוקה קולה כדי למוטט את כלי התקשורת המתחרים. הם מציעים לעיתונאים מההייטק משכורות מטורפות רק כדי לערוק אליהם. זה טירוף וברור שמי שמוביל את זה בעל הבית בעצמו".
 "כל אתר חדש שקם בעולם העיתונות הוא מבורך ומעודד את התחרות, אבל כאן למעשה נפתח מגרש חדש של מתחרה בעל כיסים עמוקים שיכול להרשות לעצמו לדלל את מתחריו באופן שבסופו של דבר עלול לפגוע גם בתחרות העיתונאית".
ורטהיים המשיך ופירט את הבעיה לדעתו, "קיים פה פתח בעייתי במובנים של יחסי הכוח בין מסקרים למסוקרים, שכן לא מדובר בעיתון כלכלי חדש, אלא באתר נישתי, המבוסס רק על התחום. האם הוא יכול להרשות לעצמו להיות ביקורתי כלפי הענף, בהיותו נשען כלכלית רק עליו? האם ייתכן שכגוף שמתרכז רק בטק במיזם החדש יהיו יותר כפופים ללחצים מסחריים"?
עוד נטען כי העובדה שבעונה של "חתונה ממבט ראשון" יש כמות גדולה של עובדים מענף ההייטק וכי זה קשור לאסטרטגיה של הזכיינית לחבור לתחום, "רק לקשת יש את הכוח מראש להשתמש בפלטפורמה, לקרוץ לעובדי ההייטק, ולהגיד להם: אנחנו בכל מקום, עכשיו תביאו תקציבי פרסום".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    האם אתה פשוט מקנא שלא הציעו גם לך משכורת שמנה…?
    עוד אחד 10/2021/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא ממש הבנתי על מה הוא מתלונן…? כל גוף מנסה להביא את הכי טובים… והטובים אמורים להשתכר הרבה כסף. איפה בדיוק הבעיה ? אולי הוא קצת חמוץ בגלל שלא הציעו לו הצעה שווה?
    סגור
  • 1.
    עובד באתר שלא גולשים בו
    וואלה מסכן 10/2021/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    וואלה פח אשפה
    סגור