תקשורת ומדיה

אברי גלעד מפתיע: "מר נתניהו, יש פיות שראוי לסתום"

איש התקשורת יצא להגנת חוק 'הרשתות החברתיות' בטורו בישראל היום כשטען: "תקראו לי בכל שם של רודן מכל משטר אפל שאתם מכירים, אבל אני חושב שהמושג הזה, חופש הביטוי, קצת תפח מעבר למידותיו המקוריות, לא בכדי חופש הדיבור היה ממושטר עד לא מזמן, צריך פיקוח. צריך חוק. אני מצביע בעד. וכן, יש לי תמונה של מוסוליני מעל המיטה"
מערכת Ice |  17
נתניהו אברי גלעד (צילום יחצ)

אחד הנושאים הבוערים בשבוע האחרון היה 'חוק הרשתות החברתיות' שיזם שר המשפטים גדעון סער ועורר סערת ענק ברשתות החברתיות אותן הוא מבקש לנקות ממה שהוא חושב כהסתה ופייק ניוז.

גם אברי גלעד התייחס לנושא בטור שלו בישראל היום, כשכתב: "החוק לפיקוח על הרשתות החברתיות, המאפשר מחיקה מיידית של תכנים שבית המשפט זיהה כפוגעניים, הוא מעט מדי ומאוחר מדי. תקראו לי בכל שם של רודן מכל משטר אפל שאתם מכירים, אבל אני חושב שהמושג הזה, חופש הביטוי, קצת תפח מעבר למידותיו המקוריות. האנשים הטובים שיצרו את החופש הזה לא העלו על דעתם שלאנשים תהיה גישה לאמצעי שידור כל כך עוצמתי כמו הרשתות החברתיות, ושהם ירתמו את החופש הזה להפצת אלימות, שיסוי, ביזוי, התנכלות, גיוס המונים להתנהגות עבריינית, פגיעה באנשי ציבור ומשרתי ציבור, שכנוע אנשים להעדיף מוות בייסורים על פני זריקת חיסון".
 



"לא בכדי חופש הדיבור היה ממושטר עד לא מזמן. אדם חייב להיות מסוגל להגן בבית משפט על מה שאמר בפומבי. להוכיח "אמת דיברתי". כי אם לא, אז כל אחד יכול לשקר, ואם הוא או היא מספיק כריזמטיים, שולטים במלאכת משחקי התודעה או מופרעים באופן עמוק, הם יכולים לגרום נזק לחברה כולה. והנה באו הרשתות, ובגלל עצלותם ועתיקותם של הממסד המחוקק והממסד השופט, נוצר מרחב חופשי לחלוטין, שבו אין אחריות של מקליד על מילותיו. אפשר לאיים במפורש בפנים גלויות ברצח, ואפשר להטריד מינית, ואפשר לארגן חיסולים דיגיטליים של בני אדם, ואפשר להפיץ מידע כוזב, להוליך שולל, להלך אימים, ובגדול - להיות בני אדם אנטי חברתיים, שקיבלו כלי תקשורת פרטי, לא מצונזר, לא מפוקח, איש הרע בעיניו יעשה".

"מי שאומר שחופש הביטוי הוא מוחלט, נותן חופש לגרימת נזק לחברה במודע. לשיטתו אין דבר כזה טוב ורע, אלא יש נרטיבים שונים, שאמורים להתקיים זה בצד זה. אין אמת ושקר, יש אמת ואמת נוספת. בכמה מדינות חוקי המחשבה האלה כבר נהוגים, ומי שעובר עליהם מסכן את נפשו, ומדינות אלו מתפוררות חברתית ודינן לכיליון עוד בימי חיינו. מי שטוען שהחוק החדש נועד לצנזור מחשבות, מעיד כי הוא עצמו עושה שימוש לא ראוי ברשתות החברתיות".
"ראש הממשלה לשעבר נתניהו אף טרח לצלם סרטון באנגלית ולהלין בפני אומות העולם על החוק הזה, בטענה שמנסים לסתום פיות. מר נתניהו, יש פיות שראוי לסתום, כי יוצאת מהם צחנה בלתי נסבלת, אם אלה מסיתי חיסונים, ואם מחבלי מקלדת או פורעי טיקטוק. לתת להם להמשיך להשתולל זה במודע ובכוונה לסדוק את לכידות החברה, את יחסי איש לרעהו, את האפשרות לייצר מדינה מתפקדת. כן, צריך פיקוח. צריך חוק. אני מצביע בעד. וכן, יש לי תמונה של מוסוליני מעל המיטה".

תגובות לכתבה(17):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 16.
    אברי, צודק ומדוייק! (ל"ת)
    מני 01/2022/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 15.
    חופש הביטוי זו אידיאולוגיה שקיימת הרבה מאוד זמן
    שם מקורי כלשהו 01/2022/10
    הגב לתגובה זו
    0 1
    קיימת לפני הטלפון הנייד קיימת לפני האינטרנט קיימת לפני שהיו זמינים לכל איש ואישה הכלים החזקים שקיימים בפייסבוק/יוטיוב וכד' ברגע שלכל איש ואישה עם כל אינטרס שבעולם יש כלים חזקים כאלה הם יכולים לעשות נזק כל כך גדול שאולי כדאי לעצור ולחשוב על חופש הביטוי מחדש. לא לבטל אותו אבל לעצור ולחשוב על ההשלכות של "התבטאות ללא כל מעצורים" - (האח המכוער מאוד של חופש הביטוי)
    סגור
  • 14.
    "אין דבר כזה טוב ורע" - זה נקרא "ניהיליזם". (ל"ת)
    גל 01/2022/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 13.
    חופשה
    Jill 01/2022/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קשקוש בלבוש חופש ביטויי לכתבים לשקר במודע תבדוק מה תפקיד התקשורת בדמוקרטיה?
    סגור
  • 12.
    לשם שינוי
    גבי אבן 01/2022/05
    הגב לתגובה זו
    3 0
    הפעם אני מסכים איתך. חופש הביטיי אינו חופש הביזוי. היות יחלק מהשבטים המכונים עם ישראל אימצו כללי התנהגות שכבוד וכבוד החוק זה היה מתבקש.
    סגור
  • טען עוד
  • 11.
    חוק עם כוונות
    גולן 01/2022/02
    הגב לתגובה זו
    1 3
    החוק שסער מציע הוא אך ורק לחסם את ביבי ולא משהו אחר.ברגע שיהיה חןק כזה לא יחפשו את כל העולם את ביבי והימין. לכולם יעלימו עיין.
    סגור
  • 10.
    יפה כתבת, בנושא זה מסכימה איתך (ל"ת)
    רחלי 01/2022/02
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 9.
    סתימת פיות
    חופי 01/2022/02
    הגב לתגובה זו
    0 2
    יודעים אולי, טיפה זה מתחיל. אבל גם בסוף יודעים גם איכן יסתיים, בדיקטטורה. גם היום יש סתימת פיות מסויימים. ראו בטויטר לפייסבוק, ואפילו ביו טיוב
    סגור
  • כי הפלטפורמות האלו הן דמוקרטיות?
    גל 01/2022/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הן יכולות לסנן בעצמן מה שהן רוצות. לא בדיוק כיכר העיר הוירטואלית. מה שכן, מהצד השני יש את עניין הפלורליזם - אתה יכול להקים בעצמך פלפורמה אם יש לך את היכולת לעשות זאת. ראינו איך זה עבד לבועז גולן (מייקי) שלקח מערכת מוכנה שמחקה את פייסבוק.
    סגור
  • 8.
    אין על גראס על הבקר. זה עושה אותך חד (ל"ת)
    גרסניק 01/2022/01
    הגב לתגובה זו
    0 2
    סגור
  • 7.
    אברי אתה רודן
    אברהם אבינו 01/2022/01
    הגב לתגובה זו
    0 2
    גם אתה 40 שנה עים מיקרופון מי בחר בך.
    סגור
  • 6.
    לא מבין
    דור 01/2022/01
    הגב לתגובה זו
    0 1
    יסתמו את הפיות רק לצד הימני
    סגור
  • 5.
    צדק לאור.
    איציק לוגסי 01/2022/01
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לא תמיד אני תומך בעמדותיך , הפעם נימקת היטב את הבעיה , אני תומך בך במאת האחוזים . חופש הדעה אינו חופש לאנרכיה , באותו מקום שיש אנרכיה צומחת דיקטטורה שמחסלת כל חופש דעה ודיבור . חזק ואמץ
    סגור
  • 4.
    אברי גלעד כל הכבוד לכתבה (ל"ת)
    ייייייישששששש 12/2021/31
    הגב לתגובה זו
    5 4
    סגור
  • 3.
    אברי,יישר כח. (ל"ת)
    הטבח השבדי 12/2021/31
    הגב לתגובה זו
    5 4
    סגור
  • 2.
    אברי גלעד שמאלן שמתחזה לאחרונה למתימן כדי לסחוף ימניים (ל"ת)
    אנטיקשורת 12/2021/31
    הגב לתגובה זו
    2 5
    סגור
  • 1.
    אברי גלעד לא מבין כנראה מה ההבדל בין החוק הקיים
    חנוך 12/2021/31
    הגב לתגובה זו
    3 0
    לחוק המוצע.
    סגור