תקשורת ומדיה

גל"צ מסתבכת? תחקיר מטלטל חושף הטרדות מיניות חמורות

עידן ה-MeToo כאן כבר כמה שנים, ולמרות זאת, עדויות קשות מהשנים האחרונות מגיעות בתחקיר על גל"צ שטוען להטרדות מיניות שנאלצות לספוג החיילות בתחנה באופן יומיומי
מערכת ice |  1
רדיו גל"צ (צילום מערכת אייס)
תחקיר שפורסם באתר פוליטיקלי קוראת מביא עדויות של משרתות עבר בתחנה שמעידות על הטרדות מיניות בתחנה כדרך קבע. בין הדברים שהביאו בתחקיר סיפרה אחת מהמעידות, "עבדתי עם אבנר הופשטיין כמפיקה לפחות פעם בשבוע, המפיקה והעורך יושבים קרוב זה לזה. הוא היה מניח יד על הגב התחתון, על הירך, מלטף את השיער… מעיר הערות לא לגיטימיות כמו 'אני מאונן על הקיר'. הוא היה מדבר על אוננות, שפיכה נשית… מעיר הערות לא במקום. כל פניה אלי תמיד כללה מגע – יד על הכתף, הירך הפנימית, המותן..."
לפי התחקיר, יום אחד, ראתה מפיקה אחרת את הופשטיין עושה תנועות של אוננות במהלך השידור. "ביקשתי מראש המחלקה שלא יפתח תלונה. רק יאפס אותו טיפה. אבל זה התגלגל הרבה יותר ממה שרציתי. מה שהיה לי חשוב, היה להעביר לו את המסר שלא מדברים ככה בסביבת עבודה. לא רציתי להתלונן", העניין התגלגל בסוף לתלונה ולפיטוריו של הופשטיין שתבע את התתנה ובהסכם פשרה פוצה בעשרות אלפי שקלים.
חיילת אחרת סיפרה על מקרי הטרדה מצידו של המגיש מולי שפירא, "הוא היה שופך קפה בכוונה על הרצפה ופעם ביקש ממני לנקות קפה ששפך לעצמו באיזור המפשעה"
חיילת נוספת שלקחה חלק בתחקיר סיפרה, "פעמיים, במרחק של שישה חודשים בין כל אחת מהפעמים, העיר לי עורך מוזיקלי על כמה יפה יושבים עלי המדי ב'. בפעם הראשונה עניתי לו בעוקצנות. בפעם השניה התעצבנתי ואמרתי לו שזה לא לעניין שאזרח בגיל של ההורים שלי מעיר לי הערות על הגוף שלי. כמה דקות אחרי זה התקשרה אלי סגנית מפקד התחנה ונזפה בי. היא אמרה שהוא מאוד נעלב. יומיים אחרי זה הוא בעצמו נזף בי בחדר האוכל, אז החלטתי להגיש תלונה ליוהל"ם".
במקרה נוסף סופר על מקרי הטרדה קבועים של מפקד התחנה, "לקראת השחרור שלי מונה מפקד תחנה חדש, שקרא לי ללשכה לפטפט. בזמן שדיברנו הוא ישב בעמדה שלו בראש השולחן ואני ישבתי לצידו. הרגשתי את היד שלו על הירך שלי. פשוט קמתי במהירות והלכתי מהר ככל האפשר לדלת. הוא קם אחריי והלך מהר. הוא אמר לי 'חכי' נדמה לי, הגיע עד לדלת ואמר שהוא מצפה לעבודה טובה בינינו, תפס אותי בכתפיים ונישק אותי צרפתית. כשהלכתי לאחראי על כח אדם, הוא אמר משהו כמו "כן, שמענו עליו". כלומר, שזה ידוע ולא חדש. אני זוכרת את המחשבות שלי. אם זה לא חדש, מה זה אומר? שהוא מנשק עוד ועוד חיילות והם פשוט נותנים לזה לקרות?"
בתגובה לתחקיר מסר הופשטיין לפוליטקלי קוראת, "שלום רב, הדברים הנטענים מופרכים והוכחו כשקריים. ככל שהדברים יפורסמו, למרות הודעתי זו, אגיש תבעה בגין הנזק העצום שתנסו לגרום לי!"
 
גלית אלטשטיין, ממלאת מקום מפקדת גלי צה"ל מסרה בתגובה: ״הודעתי באופן חד וברור ואנצל גם במה זו למסור שאחד מחובותיי המרכזיים הוא להבטיח בראש ובראשונה את שלומם וביטחונם של החיילות והחיילים המשרתות והמשרתים בתחנה הצבאית. כתחנת שידור ציבורית, ממלכתית וצבאית מוטלת עלינו אחריות למגר את התופעה הבזויה של הטרדות מיניות ומילוליות ומחובתנו להוות דוגמא אישית כלפי הציבור. לא אאפשר במאומה, ואגלה אפס סובלנות כלפי כל ביטוי של הדרה, החפצה, הטרדה, סקסיזם, והשפלה בסביבת העבודה כדי להבטיח שכולם ללא יוצא מן הכלל ייהנו מסביבת עבודה בטוחה ונוחה״
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    למה לא כותבים מי מנהל התחנה הבן זונה? (ל"ת)
    למה 01/2022/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור