תקשורת ומדיה

סוף למדינות האדומות: הרשימה מתבטלת בחצות

מנכ"ל משרד הבריאות  המליץ על הסרת כל המדינות מרשימת המדינות האדומות, ראש הממשלה ושר הבריאות קיבלו את ההמלצה והחל מחצות יוסרו כל המדינות מהרשימה. ח"כ קריב: "מצפה מהממשלה לבחון הטלת הגבלות על התקהלויות המוניות"
מערכת ice |  1
בדיקות קורונה בנתב"ג (צילום פלאש 90/ נתי שוחט)
מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, המליץ להסיר בשלב זה מרשימת המדינות האדומות את כל המדינות, לנוכח שיעור התחלואה בכניסה לישראל לעומת שיעור התחלואה בקהילה. ראש הממשלה, נפתלי בנט, ושר הבריאות, ניצן הורוביץ הכריזו כי ההחלטה תיכנס לתוקף היום (בלילה שבין חמישי לשישי) בחצות, בכפוף לאישור הממשלה וועדת החוקה של הכנסת.
לפ הודעת משרד הבריאות, ההמלצה התקבלה לנוכח המדיניות שהוגדרה מראש על ידי הממשלה, לפיה מנגנון המדינות האדומות יושהה במצב בו מספר המאומתים הנכנסים מחו"ל יורד מתחת ל-5% מכלל התחלואה במדינה.
המדינות שיוסרו מרשימת המדינות האדומות ויעברו לכתומות: איחוד האמירויות, ארצות הברית, אתיופיה, הממלכה המאוחדת, טנזניה, מקסיקו, שווייץ ותורכיה. במשרד הבריאות הדגישו: "חרף שינוי מנגנון הגדרת המדינות, יצוין כי במדינות רבות בעולם מצב התחלואה גבוה יותר מאשר בישראל, ולכן רצוי להימנע מהגעה למקומות אלו שלא לצורך ככל הניתן".
 
איך יפעלו השבים ממדינה כתומה? מחוסנים או מחלימים יוכלו לצאת מבידוד לאחר קבלת תוצאת בדיקה שלילית בנתב"ג או לאחר 24 שעות, מי שאינו מחוסן או מחלים יוכל לצאת מבידוד לאחר שתי בדיקות שליליות. הראשונה בנחיתה והשנייה לאחר שבוע בבידוד. חלוקה נוספת בבדיקה השנייה: אוכלוסיה בבידוד תצטרך בדיקת PCR ואילו יתר האוכלוסיה בדיקת אנטיגן.
יו"ר ועדת חוקה, ח"כ גלעד קריב: "החלטה זו מוכיחה כי הממשלה והכנסת בוחנות באופן שוטף את הצורך בהטלת מגבלות על הציבור ומחויבות למאמץ לאפשר ככל הניתן שגרת חיים. ועדת החוקה תמשיך לוודא את המשך המדיניות של עדכון המגבלות בהתאם למאפייני גל האומיקרון ובמקביל תתייחס ללקחים מהגבלות הכניסה והיציאה מישראל במסגרת עדכון חוק הקורונה בו אנחנו עוסקים בימים אלו. כעת אני מצפה מהממשלה לבחון הטלת הגבלות על התקהלויות המוניות. לנוכח נתוני ההדבקה החריגים ולנוכח העובדה כי תיתכן הדבקה בידי מחוסנים".
ח"כ שמחה רוטמן, חבר בוועדת חוקה: "מוטב מאוחר. איסור היציאה מישראל למדינות האדומות היה נטול כל היגיון אפידמיולוגי, והעמיס שלא לצורך על וועדות החריגים. בהטלת מגבלות על כניסה לישראל ובהטלת דרישות לבידוד הנדרש לשבים בהתאם למידע המעודכן, יש לזכור שמדינת ישראל היא ביתו של העם היהודי, ולהתייחס לכל יהודי המבקש להגיע לישראל במאור הפנים המתבקש כלפי מי שמגיע לביתו. אותן דרישות המוטלות על אזרחים ותושבים, צריכות להיות גם על הזכאים לעלות לישראל על פי חוק השבות".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    פשוט פשע הדבקה המונית מלא מבוגרים בסכנת חיים (ל"ת)
    דני 01/2022/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור