תקשורת ומדיה

בעקבות העליהום על שכר האמנים: ביקורת קשה על טרופר

שר התרבות חילי טרופר ספג ביקורת קשה במכתב שנשלח אליו מטעם איגוד האמרגנים ומפיקי האומנויות על העליהום שנוצר סביב מחירי האמנים: "פגיעה קשה בעולם המופעים ואומני ישראל ובכלכלת תעשיית המוזיקה"
מערכת ice | 
הופעה של היהודים, חילי טרופר (צילום פייסבוק/היהודים, ויקיפדיה)
יוני פיינגול, יו"ר איגוד האמרגנים ומפיקי אמנויות הבמה שיגר הערב (חמישי) מכתב לשר התרבות, חילי טרופר, לאחר השיח סביב שכר האמנים במופעי יום העצמאות. לדברי  האיגוד, מדובר בפגיעה קשה בעולם המופעים, אומני ישראל וכלכלת תעשיית המוזיקה.
"איגוד האמרגנים ומפיקי אומנויות הבמה בישראל, מוחה באופן נחרץ על העליהום שנוצר בכל הנושא של תשלום עבור אומנים באירועי יום העצמאות" כתב פיינגולד "אומני ישראל הינם הראשונים הנקראים לדגל בעת צרה, משקיעים ממיטב זמנם במפגשי חמלה בבתי חולים, בעידוד וחיזוק הציבור הישראלי בעתות משבר".
פיינגולד התייחס להוצאות של הצוותים במופעי יום העצמאות: "כמו בכל עסק, סביב מופע של אומן ישנם הוצאות שנתיות רבות הכוללות צוותים טכניים, השקעה ביצירה, מערכות שיווק וניהול שבהן מושקע ממון רב. כל מופע שמוקם, מלווה בחזרות ותשלום לנגנים, צוותי הפקה והוצאות קבועות משמעותיות".
 
בהמשך פיינגולד דיבר על הסיבה למחירים הגבוהים: "מופעי יום העצמאות הינם מסורת חשובה ורבת שנים, בהם אומנים פוגשים את הציבור הישראלי בהמוניו תוך ציון חגיגות יום ההולדת למדינה. עלות מופע בסוף של יום הינה נגזרת של ההשקעות הרבות שנעשו במהלך השנה, תשלומים לצוותים ואנשי מנהלה. כמובן שכל הכנסה ממוסה בהיקפים גדולים ע"י רשויות המס. דומה לכל בעל מקצוע, אם זה אדריכל תכנון או קבלן או ספק, מחיר השירות הינו על פי היצע וביקוש. אין אח ורע בעולם לכך שמתנהל קמפיין שמציג תעשייה שלמה כגזלנים, בייחוד אחרי שתעשיית המופעים ספגה את המכה הקשה ביותר במשבר הקורונה ויום העצמאות הינו יום משמעותי מאוד ביכולת של התעשייה להתאושש".
לבסוף סיכם כי: "בהצהרות של ממשלת ישראל, הודגשה החשיבות של הרשויות המקומיות לתמוך בשיקום כלכלת תחום התרבות ואירועי יום העצמאות, טקסי המדינה ואירועים ציבוריים, מרכיבים אלו הינם חשובים מאוד בסך ההכנסות של תעשיית המופעים. מודגש כי יום העצמאות מנגיש את כלל תעשיית המופעים, גדולים כקטנים לקהל הרחב שידו לא משגת לרכוש או להיחשף למופעים בשגרה. באירוע פתוח לקהל מסוג זה, היקף הקהל הנוכח גדול משמעותית ביחס לעלות המופע, ומסתכם בעלות של שקלים בודדים לאדם. אמן מוביל וכל אומן במה מפרנס עשרות משפחות ומאות עובדים במעגלים רחבים של עשייה. פגיעה בקיום מופעי יום העצמאות הינה פגיעה קשה וישירה ביכולת של תעשיית המופעים להתאושש ממשבר הקורונה ולפרנס עשרות אלפי פרילאנסרים שעובדים לאורך השנה כולה".
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה