תקשורת ומדיה

גדעון לוי נגד רזי ברקאי: "המדינה לא שייכת לו"

גדעון לוי כותב בטורו נגד ההתבטאות של רזי ברקאי שאמר ש"ברחה לי המדינה", ותיאר באריכות את החד-גוניות ששלטה במשך שנים בגלי צה"ל, ללא דתיים, מזרחים וערבים

מערכת ice |  7
גדעון לוי (צילום תומר נויברג פלאש 90)
הפובליציסט גדעון לוי יוצא היום (ראשון) נגד השדרן רזי ברקאי שפרש לאחרונה מתכניתו "מה בוער" בגלי צה"ל לאחר 27 שנים ששידר שם. כזכור, ברקאי התבטא שאחת הסיבות לפרישתו היא ש"ברחה לי המדינה, ואין לי חשק לרדוף אחריה".
לוי כותב בטורו: "הוא טעה באבחונו המתנשא שהמדינה ברחה לו. האמירה היא שקרית ומקוממת. המדינה שהאנשים הללו מתרפקים על זכרה, לא היתה המדינה שהם מתארים; איש גם לא גנב להם אותה. היא מעולם לא היתה שייכת רק להם, לכן היא לא ברחה לאף אחד. היא היתה ועודה שייכת לכל אזרחיה, גם לאלו שפעם, בימים הטובים ההם, היו מסוגרים בגטאות שלהם ועכשיו, מעשה שטן, הם נוכחים בכל מקום, וגם לחברים של רזי. לאלה האחרונים אין שום זכויות יתר."
לוי החל לתאר בטורו את השנים בהן עבד בגלי צה"ל: "אני אוהב להתרפק על השנים הללו ועל התחנה שהיתה אז. אבל כשאני מסתכל אחורה, אני לא רואה גל"צ יותר חופשית או מקצועית מזו של היום. היינו כלואים אז בבועה." אומר לוי "חבורה של צעירים אשכנזים שאפתנים, כמעט כולם מהערים הגדולות, כמעט כולם חילונים, בוגרי מיטב התיכונים. רק הטכנאים היו בחלקם מזרחים, הרס"ר היה נסים בדוסה. דתיים, חרדים, עולים וכמובן ערבים לא היו שם. הכיבוש, השטחים, הפלסטינים, הנכבה והקיפוח העדתי לא עניינו אותנו כהוא זה, ספק אם שמענו את שמעם."
 
לוי ממשיך לתאר את החד-גוניות שאפיינה אז את התחנה הצבאית: "אני לא זוכר ויכוחים פוליטיים בתחנה. גל"צ הזאת, שברחה לברקאי, אחראית כרוב אמצעי התקשורת הישראלים לעיוורון המוסרי, לשאננות, לשחצנות, לשביעות הרצון העצמית, לאדישות ולבורות בתחומי חיים רבים בישראל. כאן נולדה עצימת העיניים. כאן לא היה כיבוש ולא קיפוח. כאן לא היה קול למדוכאים מכל הסוגים."
לבסוף הוא מסכם: "הגעגוע של ברקאי הוא למדינה שלא היתה ולא נבראה. למדינה שגל"צ ודומיה המציאו, כדי להנעים את זמנם של הישראלים הטובים ולגרום להם להרגיש כה טוב עם עצמם. מדינה בלי ערבים, בלי כיבוש, בלי דיכוי, בלי נכבה, בלי חרדים ובלי מזרחים, הו, איזה מדינה. אבל הם כולם היו שם, גם אם הם לא הגיעו לגל"צ. עכשיו הם בכל מקום — ולברקאי ברחה המדינה."
תגובות לכתבה(7):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    גדעון לוי
    אילנית 02/2022/10
    הגב לתגובה זו
    3 1
    אתה בכלל עוכר ישראל פתאום נהיית חבר של ביבי מה קרה הסתובב לך
    סגור
  • 5.
    טעות
    המצליף 02/2022/10
    הגב לתגובה זו
    3 0
    ברגע שהכניסו את הערבים היהודים לארץ נגמר הסיפור המקום הזה יהפוך למדינה ערבית על כל המשתמע מכך . מדינה ערבית נוספת במיזרח התיכון. ראו מה קורה לגופים הממשלתיים כשהערבים היהודים הגיעו להנהגה. האלימות השחיתות . הדיבור הנגוע המופרע והאי איכפתיות לכל דבר שלע מעשיר אותם .
    סגור
  • 4.
    גדעון לוי
    עדנה 02/2022/08
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סוף סוף אדם ישר .
    סגור
  • 3.
    שמח להסכים פעם ראשונה עם גדעון
    מוטי 01/2022/30
    הגב לתגובה זו
    9 3
    המדינה לא שייכת בלבד ליהודים ממזרח אירופה שהקימו את המדינה.ההתנהגות של אשכנזים לבנים בישראל דומה להתנהגות האדם הלבן בכל העולם.מה עשו הדנים לילדי המקום,חטפו ילדים וניסו לחנך אותם אחרת.כך עשו באוסטרליה בניו זילנד,גם בישראל חטפו ילדי תימן,ניסו בכל האמצעים לבטל את המנהגים,השירה,התרבות של העולים מהמזרח.בילדים והנכדים של העולים מהמזח כבר לא מוכנים להרכין ראש.לא כל האמת הידע והצדק נמצאים אך אצל רזי ברקאי
    סגור
  • 2.
    נכבה נכבה נכבה (ל"ת)
    נו באמת 01/2022/30
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 1.
    גדעון אתה צודק המדינה שייכת לחברה החדשה שלך שרהלה
    ייייייישששששש 01/2022/30
    הגב לתגובה זו
    5 4
    אחרי ארוחת ערב עם הזוג המושחת הבנתי שממש התרשמת מהזוג והיא כבר אמרה באיזה הזדמנות שאם הנוכל המושחת יעזוב הארץ המדינה תתפרק
    סגור
  • סופסוף רואים מיהם הנוכלים והמושחתים,תאכלו את הכובע של..
    בא להקיא עליכם 02/2022/06
    הגב לתגובה זו
    3 0
    ה..ן של מי שאתם קוראים נוכל.
    סגור