תקשורת ומדיה

ליברמן תחת מתקפה חריפה "התנהגות רצחנית", "אנטישמי"

דיון סוער במיוחד בוועדת הכלכלה בכנסת בהשתתפותו של שר האוצר אביגדור ליברמן, חברי הכנסת מהאופוזיציה יצאו במתקפה חריפה. חה"כ משה אבוטבול: "אתם לא תסתמו לנו את הפה, השנאה וההתנהגות הרצחנית שלך כלפי העם לא תעבור בשקט"
אביחי דלאל |  6
אביגדור ליברמן, גלית דיסטל (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
היום (שלישי) נערכה בוועדת הכלכלה שבראשות חה"כ מיכאל ביטון הישיבה בנושא הסיוע לעסקים הקטנים שנפגעו בגל האומיקרון, הדיון היה בהשתתפות שר האוצר אביגדור ליברמן וסגן השר במשרד ראש הממשלה אביר קארה. הדיון היה סוער במיוחד כשחברי הכנסת מהאופוזיציה יצאו במתקפה חריפה על שר האוצר.
חה"כ שלמה קרעי אמר: "בשם אלפי חללי הקורונה שקברת, בשם עשרות אלפי העסקים שהפקרת, בשם מאות אלפי הילדים שהרעבת, אני קורא לך להתפטר. פעם היתה לליברמן סיסמא 'אם אין נאמנות אין אזרחות', עכשיו הוא מפנה את הסיסמא הזו לעצמאים ולעסקים: אם אין נאמנות לישראל ביתנו - לא מצביעים לליברמן, אין פיצויים. אחרת, אי אפשר להסביר את ההתנהלות, האמירות המנותקות ואת הניכור המוחלט מהעצמאים והחלשים בישראל".
במהלך הדיון בוועדה חה"כ גלית דיסטל אטבריאן תקפה: "אתם מקריסים את המשק, אתם גורמים לשכבה שמייצרת תעסוקה, העסקים הקטנים והבינוניים, פשוט לקרוס. לא יודעת מה יהיה איתם בעוד חודשיים, עכשיו הם גם חייבים לשלם מיסים. וכשאני קוראת את הגזרות שלכם שלילת המימון לצהרונים ומעונות יום לאנשים שאינם עובדים קרי חרדים, ביטול הנחות ארנונה לאנשים שאינם עובדים קרי חרדים, קיצוץ שעות הלימוד לאברכים, זה מה שחשוב לך עכשיו באמת? אתה לוקח נשים מתוך מעגל התעסוקה ומוציא אותם מהמשרד ומחזיר אותם למטבח רק כדי שהבעל שלהם לא ילמד תורה. אדוני שר האוצר אתה אנטישמי".
 
מוקדם יותר, חה"כ משה אבוטבול הטיח בליברמן: ״אתה וממשלת לפיד סער בנט בכוונה מסיתים את האש של יוקר המחיה לחרדים בכדי לנסות להסיח את דעת הציבור מאשמת הממשלה בכל המיסים ולהמשיך לעשוק את העם ואת העצמאים. ראית את הדוברים כאן את הדמעות של האישה העצמאית בוועדה. אתם לא תסתמו לנו את הפה, השנאה וההתנהגות הרצחנית שלך כלפי העם לא תעבור בשקט - אתה שר האוצר הכי גרוע שחתם על הכי הרבה צווי מיסים בחצי השנה שלך, בושה וחרפה. תתבייש לך, במקום להסתובב במסעדות יוקרה ולהגיד למורי הדרך להחליף עבודה - תחליף אתה עבודה ותעוף ממשרד האוצר, ואז יהיה עבודה לכל עם ישראל״. לאחר אמירותיו, אבוטבול הוצא מהדיון.
חה"כ אורי מקלב טען כי: "שר האוצר נוהג להכריז תמיד כי 'הכל גן עדן' אך כעת הכל הפך לגיהנום, לרבים מאזרחי ישראל אין פרנסה, נשים עובדות בעמל רב ובמסירות נפגעות ונרדפות למרות שהם תורמות ועושות אין כאן שום שיקול כלכלי חברתי או אנשי אלא רדיפה וחינוך מחדש לציבור החרדי,  מה חטאו ומה פשעו הציבור החרדי שאתה רוצה לחנך אותם מחדש, מי שלומד סינית עתיקה או אנטרפולוגיה זה בסדר ומי שלומד תורה זה לא בסדר? מה חטאו ומה פשעו הילדים?! ההסתה וההכפשות שלך הם כמיטב שונאי ישראל, רצית לזרוק אותנו למזבלה רק לפני שנה וכעת יש יוקר מחיה, שבעים וחמישה אחוזים מאזרחי ישראל צמצמו את ההוצאות שלהם ואתה כעת מאשים את הציבור החרדי ביוקר המחיה?! אין שום הסבר למה שאתה עושה פה אלא רק רדיפה ושנאה לציבור שלם, אי אפשר לכסות ולהסתיר רדיפה של ממש כלפי ציבור ענק, מה החרדים עשו לך? אנו לא אזרחים שווי זכויות כאן?  אני מכריז לך כאן, הציבור החרדי לא ישנה את אורח חייו, אנחנו לא מחליפים את הערכים שלנו בעבור כניסה לקואליציה, היהדות החרדית תישאר חזקה ואיתנה ורק תרים את ראשה".
ליברמן מבחינתו סיכם: "בשבוע הבא מתחילים דיון חשוב לסכם רשת ביטחון לעצמאים. קארה היה המנוע של הדיונים ומקווה שתוך שבועיים נסכם רשת ביטחון לעצמאים. לגבי העסקים, אמרנו שב-15 בפברואר נראה את התמונה לינואר וב-25 בפברואר תהייה לנו כל התמונה. כל אחד שהיה זקוק לסיוע, תעשיית התעופה שהייתה במצב קשה הגענו איתם להסכמה. ב-25 בפברואר נדע את המצב המשקף את המציאות ובהתאם לנתונים נפעל. אנחנו לא מתכוונים להפקיד אף אחד. כל אחד שזקוק לסיוע יקבל סיוע. הגדלנו את העוגה תסתכלו מה היה ב-2019 תשווה את זה ל-2021. בזכות אותו שינוי מקצה לקצה של מדיניות ממשלה קודמת הגענו למצב הזה".
יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ מיכאל ביטון סיכם את הישיבה הסוערת עם שר האוצר בנושא העסקים הקטנים ואמר: "שמעת את הזעקה, אנחנו מצפים כוועדת הכלכלה למהלך שלם וכולל. הצעדים שהודעתם עליהם הם מבורכים. בתוך הצעדים האלה להשאיר רק 250 מיליון שקל למענקי עבודה למי שמרוויח בשכר מינימום תנו את זה באותו מועד למי שמקבל את ההטבה בנקודות הזיכוי. תגדילו את החבילה למענקי עבודה כי הם עובדים וקורסים. ובתוך זה תביא רשת ביטחון לעסקים שירגיע את אלה שבאמת הפסידו כסף. מי שעושה עלינו תרגיל שלא יבכה. אני מברך על מה שראיתי על הגדלת הסיוע לקשישים אבל בקורונה עושים מעשים מיוחדים, לכן לסיכום הציפייה והבקשה לשכלל את התכנית שעשיתם ולהגדיל היקף ומידיות למענקי עבודה ורשת ביטחון לעסקים ותשובה לאוכלוסיות המוחלשות ולקשישים שאין להם פנסיה. אני יודע שכששר האוצר מחליט זה קורה, נכון שאין נתונים אבל חלק מהמעשים מבוססים על אמון עם העסק אני קורא לך לשכלל את החבילה הזו ומודה לך על הקשב במשך שעתיים וחצי לשמוע דברים קשים מאוד. לא ראיתי שר שהקשיב שעתיים וחצי ואם ההקשבה תהפוך למעשים נוכל לפרגן למהלך".
 
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    השפה האלימה והמלוכלכת מעידה על אובדן דרך ואשתונות
    סמי 02/2022/15
    הגב לתגובה זו
    5 0
    וגם על העדר שכל ושנינות. איפה היכולות להעביר ביקורת ולתקוף את היריב בצורה שנונה וחריפה ולא לרדת לשפת ביבים וקללות? בושה לאופוזיצריה שאלו הדוברים שלה.
    סגור
  • 5.
    מאפיונר שהסתנן לכנסת
    יוני 02/2022/15
    הגב לתגובה זו
    0 3
    האיווט הזה צורר היהודים
    סגור
  • 4.
    ממש אומללים במשך שנים גזלו הכסף מהחילונים
    ייייייישששששש 02/2022/15
    הגב לתגובה זו
    4 0
    ואז הגיע המושיע ליברמן ומחזיר כסף גם לחילונים מי ששונא ישראל אלה החרדים שדואגים לתחת שלהם
    סגור
  • 3.
    זה מה שנהיה מהליכוד? סמרטוט רצפה של החרדים?
    שיפט 02/2022/15
    הגב לתגובה זו
    7 0
    חשבתי שזו תנועה ציונית, לאומית. כנראה שזה נגמר.
    סגור
  • 2.
    כשאני מסתכל על גללית דיסלייק חרטא-די נראה שאין עוני
    שילון 02/2022/15
    הגב לתגובה זו
    13 0
    היא נראית כמו מישהי שאוכלת טוב מאד... טוב מדי? מאמי... טיפה מודעות עצמית. לאט עם הסוכרים והפחמימות. זה לא בריא וניכר שזה מרעיל גם את הנפש. בצווחות ובקללות לא תנצחי בשום ויכוח. אם הקריאה 'אנטישמי' היא הטיעון הכי טוב שלך, את בבעיה קשה (והלוואי שזו היתה היחידה).
    סגור
  • 1.
    הערסיות הגזעניות של הליכוד פותחות פה ג'ורה
    יונה 02/2022/15
    הגב לתגובה זו
    9 0
    אין ג'ובים, אין לשכות, אין שחיתויות, אין מזכירות, אין פינוקים, אין מסעות לחו"ל... אז קשה להן וזה מוציא את כל המוגלה מהלוע הגזעני שלהן. כיף לראות אתכן שוחות בבריכת התסכול והזעם.
    סגור