תקשורת ומדיה

חשיפת הארגון האיסלאמיסטי בבן גוריון מסעירה את הדרום

נשיא אוניברסיטת בן גוריון, פרופסור דניאל חיימוביץ', סופג אש מסטודנטים בעקבות החשיפה שלו לפיה ארגון איסלאמיסטי בהובלת סטודנטים בדואים מפעיל "משמרות צניעות" בשטחי הקמפוס: "בושה, מזעזע לגמרי"
מערכת ice | 
אוניברסיטת בן גוריון (צילום יח"צ)
חשיפת נשיא אוניברסיטת בן גוריון, פרופסור דניאל חיימוביץ', לפיה בקמפוס האוניברסיטה הופעל תא איסלאמיסטי שניהל "משמרות צניעות" בתוך שטחי הקמפוס על מנת לסחוט באיומים סטודנטיות מהמגזר הבדואי מסעירה את האוניברסיטה בפרט ואת באר שבכלל, בטח אחרי השבוע המטלטל שעבר על בירת הנגב. 
השבוע חשף פרופסור חיימוביץ' במהלך אירוע בהיכל התרבות בב"ש כי גילה תופעה מטרידה במיוחד לפיה סטודנטים מהמגזר הבדואי מקיימים "משמרות צניעות", כשהם מצלמים את הסטודנטיות שלטענתם לא תואמות את קוד הלבוש המקובל ומאיימים עליהן שישלחו את  התמונות למשפחותיהן. כעת, מסתבר כי גם הרוב המוחלט של הסטודנטים, וכן אגודת הסטודנטים, נחשפו למנהג המטריד לראשונה דרך דבריו של חיימוביץ'.
 
החשיפה של חיימוביץ' עוררה גל של תגובות זועמות ברשתות החברתיות, כשאחד הסטודנטים כתב: "כמו שניתן לראות בדיווח, שלושה סטודנטים ממוצא ערבי הפעילו תא איסלאמי שפעל למיגור 'חוסר צניעות' בקרב סטודנטיות ערביות. לא ברור אם הסטודנטים עדיין לומדים באוניברסיטה או לא. אם הם עדיין לומדים בקרבנו, עלינו לדרוש את חשיפת זהותם כדי למנוע מקרים כאלו בעתיד ולדעת ממי להיזהר. עלינו לדעת מי עוסק בפעילות איסלאמית קיצונית בשטח הקמפוס. לא מדובר בעוד סתם אירוע משמעותי".
סטודנט אחר זעם: "עם התנהלות האוניברסיטה, אני די בטוח שהם עדיין לומדים פה וזאת בושה. מזעזע לגמרי". סטודנטית אחרת כתבה: "האוניברסיטה הייתה צריכה לדווח על זה ולפרסם בפומבי מה היה ה'טיפול' שלה בנושא. בושה, למה לא מעיפים אותם?". היו סטודנטים שתהו גם מה עשתה אגודת הסטודנטים בעניין ואם בכלל עודכנה עליו.
מאוניברסיטת בן גוריון בנגב נמסר: "האונברסיטה מחוייבת להבטיח לכלל הלומדות והלומדים בשורותיה מכלל המגזרים סביבה אקדמאית נאותה, בטוחה וסובלנית. לכשהגיע אלינו מידע על 'משמרת צניעות' שמתעדת נשים בדואיות שמתהלכות שלא על פי תפיסותיהם של אנשי 'המשמרת' , פעלנו במהירות ובנחישות עם מחלקת הביטחון שלנו ובעצה עם הגורמים הרלוונטיים ודאגנו שהפעילות הזו תיפסק והיא אכן הופסקה. נמשיך להבטיח את חופש הפרט והתנועה ואת הסביבה הבטוחה בקמפוס לכל סטודנט וסטודנטית ולא נאפשר ליוזמות שכאלה לצמוח בחצרותינו. חשוב לציין שמדובר במקרה חריג בקמפוס שלנו שלא מעיד על הכלל".

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה