דיגיטל וטק

אחרי אילון מאסק: אלו המטרות החדשות של "הסטודנט הסוחט"

חשבון חדש בטוויטר, שנפתח על ידי הנער שהצליח להלחיץ לאחרונה את אילון מאסק, מנסה להעלות את המודעות לכך שיש כמה אנשים שנהנים כרגע מחיים טובים ונוחים בזמן שאחיהם ושכניהם סובלים
יאיר מור | 
אילון מאסק (צילום פייסבוק/ אילון מאסק)
ג'ק סוויני, הסטודנט בן ה-19 שעלה לכותרות בתחילת השנה לאחר שפתח "בוט" (חשבון אוטומטי) בטוויטר שמדווח על תנועות המטוס הפרטי של אילון מאסק, החליט בעקבות המלחמה באוקראינה והחרם המערבי על רוסיה להפנות את הידע שלו נגד האליטה הרוסית. ביום ראשון הוא פתח "בוט" נוסף בטוויטר, שהפעם עוקב אחרי כלי הטיס הפרטיים של כמה מעשירי רוסיה המקורבים לפוטין.
החשבון עוקב אחרי עשרות כלי טיס, כאשר שני האישים הבולטים ביותר בה הם האוליגרך הישראלי ובעלי קבוצת הכדורגל הבריטית צ'לסי, רומן אברמוביץ', ואלכסנדר אברמוב, שכל אחד מהם מחזיק בשישה כלי טיס שונים ברשימה, ולן בלווטניק, המושקע בחברות ישראליות רבות, ומחזיק בארבעה כלי טיס שונים ברשימה; אישים נוספים ברשימה כוללים את אלישר אוסמנוב; אלכסנדר אברמוב; אולג דריפסקה; ויקטור וכסלברג; אולג טינקוב; ולדימיר ליסין; אלכסיי מורדשוב; ליאוניד מיכלסון; נורילסק ניקל; אנדריי מלינצ'נקו; ולדימיר פוטנין; מיכאיל פרוכורוב; מיכאיל פרידמן, סולימן קרימוב, דמיטרי ריובולב; ויוג'ין שבידלר.
 
החשבון מדווח על המראות ונחיתות של המטוסים והמסוקים הרשומים על שמם של כל אותם עשירים ומקורבים, במטרה להעלות את המודות העולמית לכך שבזמן שהעמרב מחרים לכאורה את רוסיה, האליטה במדינה ממריאה ונוחתת מנמלי תעופה בכל רחבי העולם – החל ממזרח אירופה וכלה באיים הקאריביים.
כזכור, בינואר דיווחנו כי מייסד ומנכ"ל טסלה והאיש העשיר בעולם, אילון מאסק, פנה לסוויני והציע לו 5,000 דולר תמורת סגירת החשבון שעקב אחרי מטוסו הפרטי. סוויני, מצידו, הציע לעשות זאת אם מאסק ישלם לו 50,000 דולר – אך מאסק סירב. במקביל, מתחזק סוויני חשבונות העוקבים אחר מטוסיהם של ביל גייטס, ג'ף בזוס ועוד.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה