תקשורת ומדיה

עידית סילמן שוברת שתיקה: "הפתעתי את נתניהו"

לאחר שהגישה אתמול את התפטרותה, במכתב שהביא לסחרור את המערכת הפוליטית וכבש את סדר היום התקשורתי, היום אמרה עידית סילמן מה עמד מאחורי החלטתה: "איבדנו את העם"
מערכת ice |  21
נפתלי בנט, עירית סילמן ובינימין נתניהו (צילום יחצ, פלאש 90/ יונתן זינדל, פייסבוק/בנימין נתניהו)

יו"ר הקואליציה הפורשת, עידית סילמן, מדברת לראשונה על הדרמה הפוליטית שהתרחשה לאחר שהודיעה על התפטרותה ואף חשפה מאחורי הקלעים על המו"מ עם הליכוד. סילמן בחרה לשבור שתיקה דווקא אצל שלום ירושלמי באתר "זמן ישראל".

בפתיחת הריאיון התייחסה סילמן לשמועות לפיהן, חברים בגוש נתניהו ובליכוד היו מי שרקמו את מהלך פרישתה והבהירה: "עשיתי הכול לבד, דיברתי עם יריב לוין וזהו. הפתעתי את כולם. גם את נתניהו".
 



כמו כן הבהירה סילמן כי תישאר חברה בסיעת ימינה והכחישה את הדיווחים, כי הובטח לה שריון ברשימת הליכוד ואת תפקיד שרת הבריאות : "אין לי שום הבטחות לגבי העתיד. שום הסכמים. להיפך, מציעים לי הכול כדי להישאר. מציעים לי עכשיו את תפקיד שרת הבריאות, אבל אני לא אלך על זה אני לא צריכה תפקידים. היה לי אחלה ג'וב. הייתי יו"ר הקואליציה. מה צריך יותר, אבל זה לא העניין ".


סילמן אף חשפה כי כעת גם בקואליציה מוכנים להציע לה את תפקיד שרת הבריאות, וכשירושלמי ביקש להקשות ושאל אם לא תשיג בכך את מבוקשה כשתוכל לנצל את המעמד כדי למנוע הכנסת חמץ לבתי החולים (החלטה שיוחסה כגורם משמעותי בהחלטתה של סילמן לפרוש), השיבה : "הבעיה זה לא החמץ, אתה מבין. החמץ היה רק מכה לפני הנחתה. זה כל הכרסום בזהות היהודית. זה בנפשי". כמו כן הסבירה את פרישתה בפגיעה באידאולוגיה המדינית שלה והוסיפה: "ראש הממשלה בנט מדבר על 'הגדה המערבית'".

 


ירושלמי אף ביקש לעמת את חברת הכנסת עם הנזק שבחירתה עלולה להסב ליציבות המדינה והאשים את סילמן: "תראי מה את עושה. הקמתם את הממשלה הזו כדי שלא נלך לבחירות חמישיות, ועכשיו בגללך המדינה הולכת לבחירות חמישיות. " בתגובה הפנתה אצבע מאשימה לגורמים אחרים בקואליציה: "אם הולכים לבחירות, זה לא בגללי. אפשר עכשיו, ברגע זה, להקים ממשלת ימין, מה הבעיה? מי רוצה היום בחירות? גדעון סער לא עובר את אחוז החסימה. ימינה בבעיה. אפשר להקים ממשלה. בנט יהיה ראש הממשלה או שר הביטחון, ויתחלף עם נתניהו".

בנוסף התייחסה חברת הכנסת לסיטואציה הפוליטית המורכבת ולקושי לנהל את הקואליציה מיום הקמתה: "היום העם לא איתנו. איבדנו את העם. יש גם בעיה בקואליציה הזו, עם כל המאמצים שעשינו לתחזק אותה. הסיעות מנצלות את הכוח שלהן. יש גם הרבה חברי כנסת נורווגים שזו בעיה בפני עצמה. אי אפשר לנהל מדינה ככה".

תגובות לכתבה(21):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 16.
    למה אבל היא התראיינה דווקא באתר הבית של השמאל הקיצוני?
    שמעון 04/2022/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    פחחחח בנט יהיה ראש ממשלת האשכים שלי אולי בממשלת ימין והיתחלף עם הז' שלי אחרי זה,עלאק ראש ממשלה ושר ביטחון פחחחח הנוכל הבוגדני גמר את הקריירה הפוליטית שלו והוא מחוק וגמור אצל העם!
    סגור
  • 15.
    מכוערת עיני צב אופרטוניסטית,סיימת הקריירה (ל"ת)
    אף מזעזע 04/2022/19
    הגב לתגובה זו
    2 5
    סגור
  • פחחחח הפוך גוטה הפוך,הצילה את הקריירה.
    שמעון 04/2022/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    "כן כן" כי בטח אתם השמאלנים הייתם מצביעים לה אחרי שהיא הייתה מעלה אותכם לשילטון והייתם מסיימים להישתמש בה פחחחחח. היא הצילה את הקריירה שלה,בבחירות הבאות המפלגה שלה לא הייתה עוברת את אחוז החסימה כך שהיא לא הייתה אפילו חברת כנסת ובמפלגת שמאל שעושה הכל כדי להקים ממשלה שתלויה במחבלים מהמשותפת אני סבור שהיא לא רצתה לרוץ,בליכוד היא גם תיהיה חברת כנסת במיליון אחוז ולא משנה מה יהיו תוצאות הבחירות וגם כמעט במיליון אחוז היא תקבל תפקיד משמעותי בממשלה,רק שהפעם זה יהיה בתמיכת העם ולא בשינאת העם(וכשאני אומר העם אני כמובן מיתכוון לעם האמיתי זה שחי לו מחוץ לגבולות מדינת תל אביב וגוש דן).
    סגור
  • 14.
    משפחת סילמן אופורטוניסטית
    יפית 04/2022/15
    הגב לתגובה זו
    5 3
    עידית סילמן ובעלה מחפשים קריירה פוליטית וחושבים ששיטות העבודה הפסולות תעבודנה ?? לא יילך להם!! כבר רואים ניצני שחיתות שיילכו ויתגברו כמובן בעתיד!! לציבור, הייתי מציעה לא לא להיות פתי ולהאמין לטיפוסים הבזויים הללו, שמדברים בשם הערכים והא ונה שאין בהם!! בדיוק כמו נתניהו, שמציג עצמו נציג הימין והמסורת. אוכל שרצים והערכים שלו הם אגואיסטיים בלבד. אבל... כל זמן שיהיו לו תומכים מכורים שעדיין לא פקחו עיניים, נמשיך להיות נתונים לפלצנות והסתה וחורבן הבית
    סגור
  • אההה אז היא כבר לא אלופה ואשת עשייה ניפלאה מבחינתך? חחח
    אלי 04/2022/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אבל רק לפני שבוע אמרתה שהיא אשת עשייה ניפלאה שעושה דברים אדירים עבור המדינה ושצריכים עוד אנשים כמוהה בפוליטיקה לא ישמאלני צבוע?-אבל אני מניח שמבחינתך היא הייתה כזאת רק כשהיא הייתה האידיוטית השימושית שהעלתה את השמאל שלכם לשילטון ושעכשיו מבחינתך היא בטח אשה גרועה ולא יוצלחת שלא עשתה שום דבר טוב עבור המדינה,פששש איך דברים מתהפך מהר אצלכם השמאלנים הצבועים אההה,בנט שבמשך 10שנים היה פאשיסט גזען,חשוך,סמרטוט ולא יוצלח-בתוך יומיים הפך ל"אדם טוב,נאור וניפלא" וסילמן שרק לפני שבוע הייתה אשת עשייה מופלאה ומדהימה-הפכה בתוך שבוע לאשה איומה, לא יוצלחת ונוראית שלא יודעת לעשות כלום ו"פיתאום" היא גם אופורטוניסטית פחחחח כאילו כשהיא ניכנסה לממשלה עם כל שונאי ישראל ותומכי הטרור שיש בכנסת ישראל רק בשביל כיסא,היא לא הייתה אופורטוניסטית.
    סגור
  • טען עוד
  • 13.
    סילמן אבדה את העם
    ע. 04/2022/12
    הגב לתגובה זו
    6 3
    לא ממשלת בנט אבדה את העם. רוב אזרחי המדינה מרוצים מתפקוד הממשלה והעומד בראשה! סילמן ההזויה פשוט עשתה טעות פוליטית!
    סגור
  • 12.
    יצור דוחה. יש לך בעיות תתפטרי מהכנסת
    אלון 04/2022/08
    הגב לתגובה זו
    9 7
    למה 8 מליון תושבים צריכים לסבול בגלל מטומטמת אחת
    סגור
  • *לא ליסבול-להרוויח מנפילת ממשלה ניסחטת שמכרה אותנו! (ל"ת)
    אבי 04/2022/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 11.
    טיפשה לא ראויה לתגובה (ל"ת)
    הלן 04/2022/08
    הגב לתגובה זו
    9 6
    סגור
  • 10.
    ??
    ציוני7 04/2022/08
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סילמן פרשה מימינה או לא??
    סגור
  • 9.
    מה שורף לכם ס'מולנים זבל
    רוני דניאל 04/2022/08
    הגב לתגובה זו
    6 9
    אם היא איתכם, היא מלח הארץ וטובת בנותינו אבל אם היא מחליטה שהחרא של בנט ושות נמאס לה אז היא רעה ונבלה? לכו לכל הרוחות. ..הכי טוב לחלק את הכל מחדש. ...אתם מעבר לים כי מה לכם ולפה. ואנחנו כבר נסתדר. נו להקת חבורת הזבל. ...מחכה לתגובות...אבל ס'מולניות וחזקות. ..תודה חארות יקרות.
    סגור
  • תכבד את עצמך
    אריה מזרחי 04/2022/17
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אתה הסיבה לפילוג בעם
    סגור
  • 8.
    עידית סילמן
    ישראלי מודאג 04/2022/08
    הגב לתגובה זו
    4 4
    עידית סילמן החליטה שאבדנו את העם. שוטת הכפר מאיפה הגיעה אלינו. עדיף שהייתה נשארת מורה לחינוך גופני. חבל שלא עשתה התעמלות גם למוחה. המותקפת ההזוייה בתחנת דלק. שהמשטרה לא מצאה כל תיעוד לכך, דרך התנהלותה הדוחה. במקום לתת סיכוי לממשלה חדשה. היא לא!!! עדיף לחבור למסואבי שלטון שאינם מרפים.
    סגור
  • 7.
    מהיום שמי בישראל הוא עידית האסלה סילמן ויש ליין שלם שלי (ל"ת)
    עידית האסלה סילמן 04/2022/07
    הגב לתגובה זו
    4 4
    סגור
  • 6.
    עידית סילמן..... תיראו מופתעים......
    חקי חיון 04/2022/07
    הגב לתגובה זו
    6 0
    חקי חיון , עידית סילמן הפתיעה...... גם את בנימין נתניהו (צדיק כתמר יפרח.......) תיראו מופתעים........
    סגור
  • 5.
    הצגת ביניים בקרקס הכנסת - מהסיעה נשאר רק בנט (ל"ת)
    פותחים קופה 04/2022/07
    הגב לתגובה זו
    4 2
    סגור
  • 4.
    כן, בטח. תשאלו אפילו את שמוליק
    פחחחח 04/2022/07
    הגב לתגובה זו
    7 3
    נבהלה מהעולם הבא במקום לפעול בעולם הזה. שתישאר עם שתי ידיים ריקות ועם שם של פספסנית קטנה. גם אכלה את הדגים הסרוחים וגם גורשה מהעיר. העיקר ששמוליק הביביסט מאושר.
    סגור
  • 3.
    בנט זקוק לפסיכיאטר
    גל 04/2022/07
    הגב לתגובה זו
    6 8
    לא מרחם עליה, יש נזקים בלתי הפיכים שהיא וחבריה עשו, נוכלות, שקרנות, גניבת קולות, נחלטות שמאלניות, טיהור מחבלים ועוד. לסכות העריקים רק מילה אחת מוטב מאוחר מבכלל לא אז לא לרוץ ללקק לימינה ותקווה ישנה. הם לא ממש חברים שלנו וכשיחזרו בתשובה נקבל אותם. מה היא מציעה כממשלת ימין בנט יהיה ראש ממשלה או שר בטחון ויתחלף עם נתניהו הזוי, כולם כבר הבינו כמה בנט הוא 00 אז מה ההצעה המטופשת הזאת. הדבר היחיד שיצא מהממשלה הזאת הוא כולם מכירים את ה0 בנט וגם הוא עם 4 מנדטים מסכנים אזהוא יהיה ראש ממשלה ויתחלף עם נתניהו? טימטום.
    סגור
  • 2.
    היא תצא קרחת מכאן ומכאן. עכשיו כולם שונאים אותה.
    אלונה 04/2022/07
    הגב לתגובה זו
    20 6
    בליכוד מחבקים אותה כמובן (משיקולי תועלת), אבל אתם יודעים איך זה. אחרי ה'סטוץ' עם הנאשם, הוא ימשיך הלאה בכיבושיו... והיא תחזור לבית ההורים מושפלת, חפויית ראש וחסרת כבוד.
    סגור
  • הלואי
    העם 04/2022/07
    הגב לתגובה זו
    9 3
    הלואי (שתפסיד מכל הכיוונים)
    סגור
  • 1.
    ביבי כמו ביבי... ישתמש בילדה הקטנה הזאת ויזרוק
    שלום רם 04/2022/07
    הגב לתגובה זו
    23 3
    היא לא אפויה ולא מתאימה ללחצים של הפוליטיקה. בעלה הכשיל אותה וביבי יגרוס אותה סופית אחרי שיקח ממנה את מה שהיה זקוק לו. תינוקת שניסתה לנשום אוויר פסגות במגרש המשחקים של הגדולים.
    סגור