תקשורת ומדיה

שוויץ נגד ישראל? זה הסכום שמעבירה לארגון פרו פלסטיני

בישראל היום מפרסמים חוזה בין ממשלת שוויץ לארגון הישראלי עקבות ובו מימון פרויקט לשינוי הנרטיב של הסכסוך בקרב יהודים-ישראליים באמצעות פתיחת ארכיונים בטחוניים ושימוש בהם לחשיפה ״פשעים״ ו״עוולות״ שישראל עוללה לכאורה לפלסטינים ב-1948
מערכת ice |  6
חופש תנועב שטחים? (אילוסטרציה: Getty images Israel) (צילום Getty images Israel)
האם ממשלת שוויץ מסייעת ישירות לארגון פרו-פלסטיני? על פי חשיפת 'ישראל היום' הבוקר (שישי), עושה רושם שכן. בישראל היום מפרסמים חוזה בין ממשלת שוויץ לארגון הישראלי עקבות ובו מימון פרויקט לשינוי הנרטיב של הסכסוך בקרב יהודים-ישראליים באמצעות פתיחת ארכיונים בטחוניים ושימוש בהם לחשיפה ״פשעים״ ו״עוולות״ שישראל עוללה לכאורה לפלסטינים ב-1948.
על פי החוזה, עקבות, מכון לחקר הסכסוך הישראלי-פלסטיני הפועל מאז 2014, מקבל תקציב ממשלת שוויץ על מנת לחשוף "אירועים ומנגנונים שהופכים את ה׳סיפור הרשמי׳ של הסכסוך לבעייתי או סותרים אותו״, ״חשיפת שורש הסכסוך״ ו״הכרה באחריות של ישראל לחוסר צדק היסטורי״. במידה וישראל תמנע גישה לאותם חומרים, הארגון ישתמש בתקציב על מנת "להיאבק באמצעים משפטיים" כנגד עתירות בית המשפט העליון.
ומה הסכום אתם שואלים? ובכן, על פי החשיפה, הסיוע השווייצרי לארגון עקבות התחיל עוד ב-2018, כאשר במהלך ארבע השנים הועברו ישירות לארגון ממשרד החוץ השווייצרי לא פחות מ-2.5 מיליון שקל, בצורה עקיפה דרך הארגון הכנסייתי HEKS-EPER לפרויקט "הטלת הספק - כיצד סיפורה של אומה צריך להיות מסופר".
מדובר במקרה חסר תקדים, שכן לא ידוע על מקרה דומה בו מדינה דמוקרטית אחרת העבירה סיוע כספי לארגונים כאלה ואחרים על מנת לשנות תפיסות הקשורות לסכסוך במדינה כזו או אחרת. על פי החשיפה, זו לא הפעם הראשונה ששווייץ עושה את זה, כשהמדינה כבר העבירה בעבר כסף לארגונים הפועלים להעמיד לדין ישראליים בבית הדין הפלילי הבינלאומי וכאלו ששותפים לקמפיין האפרטהייד
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    עקבות בין כוונות
    שוויץ המוסלמית. 05/2022/07
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הם מקבלים מימון משוויץ אז שיעברו לשוויץ.. אין לאנשים האלה כל זכות להיות בארץ. דבר אחד צריך- כתובת של עקבות יש למישהו? פחדנים כמו שוויץ אין כתובת שלהם שמופיעה באתר. שובר והורס להם את החיים שישתמשו בכסף שהם מקבלים לשיקום החיים שלהם. מזל שיש שמות של האנשים. הם ומשפחותיהם צריכים להתחיל לפחד. שיפחדו נראה איך שוויץ תעזור להם! שוויץ המסכנה מתקיימת מרוב פחד מתחת לשולחן אין לה כל זכות קיום בעולם. שוויץ יא שנואה אחת.
    סגור
  • 5.
    יופי
    יהודי 05/2022/07
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ארגון סרטני ששופץ שמן למדורה צריך להוציא את הגופים האלה מהחוק ולא לשתף איתם פעולה
    סגור
  • 4.
    יש לך כל כך הרבה גופים שפועלים להשמיד אותה מבפנים
    רק בישראל 05/2022/06
    הגב לתגובה זו
    4 0
    מתי ננקה את הסרטן מהארץ הזאת?
    סגור
  • 3.
    שוויץ הנאטרלית ?
    רוברט 05/2022/06
    הגב לתגובה זו
    6 0
    שוויץ תוחרת תחת היהודים ומדינת ישראל עוד לפני הקמתה. לא נתנו ליהודים להיכנס לשטחה, הסתירו ועדיין מסתירים חשבונות של יהודים שנרצחו בשואה, מסתירים כספים וזהב שנשדדו במלחמת העולם השניה, והיתה ואולי עדיין עודנה ספקית חלקים טכנולוגיים לבניית הצנטריפוגות להעשרת אורניום באיראן !
    סגור
  • 2.
    שוויץ-נאציזם
    הרצל 05/2022/06
    הגב לתגובה זו
    4 0
    כדאי היה לבדוק כמה פליטים יהודים החזירה שוויץ לזרועות הנאצים בזמן מלחמת העולם השנייה. ולמי שלא יודע, בשוויץ ליהיות אזרח טוב משמע להלשין לרשויות על כל דבר פעוט. מסתבר שמתחת לחזות המתקתקה, מסתתרת תרבות שחורה ומכוערת.
    סגור
  • 1.
    אופי של עקרב רצחני - לא מסוגל לא לעקוץ
    ארנון תל-אביבי 05/2022/06
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מתי נבין ? אנחנו מול עקרבים . עקרב לא צריך סיבה בשביל לעקוץ .ערבים - זה האופי שלהם . ב 70 ק"מ בין חוף ים התיכון לגדת נהר הירדן - זה או הם או אנחנו . ההבדל - לנו אין ארץ אחרת. ניסינו את הזיית "שלום-אוסלו" שהתפוצץ לכולנו בפנים. כאן ארצנו הקטנטונת היחידה
    סגור