תקשורת ומדיה

"מבצע צבאי מיוחד ושלום" מהדורת מחאה לקלאסיקה של טולסטוי

משרד פרסום ישראלי הוציא לאור מהדורה חדשה של הקלאסיקה הרוסית תחת השם "מבצע צבאי מיוחד ושלום", במחאה על הצנזורה במדינה: "האלימות באוקראינה מתחילה בדיכוי הפנימי בתוך רוסיה"
מערכת ice |  1
מבצע צבאי מיוחד ושלום (צילום אמנסטי אינטרנשיונל ישראל ומשרד הפרסום באומן בר-ריבנאי)

תנועת אמנסטי אינטרנשיונל למען זכויות אדם, בשיתוף עם משרד הפרסום הישראלי, הוציאו קמפיין חדש להעלאת המודעות למלחמה באוקראינה - כאשר הוציאו מהדורה מיוחדת של הקלאסיקה העל זמנית של הסופר הרוסי לב טולסטוי - "מלחמה ושלום", כאשר היא תימכר תחת השם "מבצע צבאי מיוחד ושלום" כביקורת על הצנזורה הרוסית.

בארגון מבקשים להזכיר במהלך, כי ברוסיה, מי שמוחה או עובר על כללי הצנזורה וקורא למלחמה באוקראינה "מלחמה" צפוי לעד 15 שנות מאסר. עותקי הספר נשלחו למנהיגי העולם, עיתונאים ואנשי רוח.
 


 
"באמצעות שימוש בכוח מופרז לפיזור הפגנות ודיכוי חופש הביטוי השלטונות הרוסיים מעמיקים את  רדיפת האזרחים. האלימות באוקראינה מתחילה בדיכוי הפנימי בתוך רוסיה ובאלימות שהשלטונות הרוסים מפעילים כנגד אזרחיהם המפגינים נגד המלחמה", אומרת מנכ"לית אמנסטי אינטרנשיונל ישראל, מולי מלקאר.

 



כזכור עם תחילת הפלישה הרוסית, הטילה המדינה איסור גורף על כלי התקשורת המקומיים להפיץ מידע שמבוסס על מקורות שאינם רוסים-רשמיים ובכך היא מגבילה מאוד את היכולת של התקשורת לפעול בעצמאיות וכן את האפשרות של האזרחים הרוסיים לקבל דיווחים מלאים על הלחימה. לדברי אמנסטי אינטרנשיונל,  העונש הצפוי בגין הפרת החוק, או כפי שהשירות הפדרלי מגדיר זאת – "הפצה של מידע כוזב ביודעין", יכול להגיע עד קנס בשווי של 62 אלף דולר וחסימת פלטפורמת המידע שמפיצה את המידע.   

 


בארגון מוסיפים כי כבר בשבוע הראשון ללחימה, האתר הרוסי "זמנים עכשוויים" נחסם על ידי הרשויות המקומיות כשלצד הקנס, משרד התובע הכללי ברוסיה פרסם הודעה המאיימת על העמדה לדין של עורכי האתר באשמת "בגידה חמורה" ו"סיוע למדינה זרה כנגד הביטחון של הפדרציה הרוסית". זאת לצד מעצרים של מפגינים ופיזור הפגנות בכוח.

תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    זו מלחמה שבה דיסאינפורמציה רבה, ומעט אמת-תקשורת פרוגרס! (ל"ת)
    איתן 05/2022/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור