תקשורת ומדיה

פוטין בתפקיד היטלר? המיליארד ניצול השואה בהשוואה מבעיתה

ג'ורג' סורוס, איש עסקים וניצול שואה, הידוע כתורם לארגוני זכויות אדם רבים, בביקורת חריפה על רוסיה וסין : "האיום הגדול ביותר על החברה הפתוחה"
מערכת ice |  2
ולדימיר פוטין (צילום יוטיוב/ The Sun, CNN)
המיליארדר היהודי ,ניצול השואה, ג'ורג' סורוס, תקף בחריפות את מי שהוא מכנה "מנהגי משטרי הדיכוי", נשיא רוסיה ולדימר פוטין, ונשיא סין שי ג'ינפינג, כשלדבריו המאורעות האחרונים באירופה עשויים להיות תחילת של מלחמת עולם שלישית. כך עולה מדיווח של מגזין "בלומברג".
"נושאים אחרים שמעסיקים את האנושות כולה - מאבק במגיפות ושינויי אקלים, הימנעות ממלחמה גרעינית, שמירה על מוסדות גלובליים – נאלצים להישאר מהאחור בגלל המאבק הזה, לכן אני אומר שהציוויליזציה שלנו אולי לא תשרוד". ציטטו במגזין מתוך נאום שנשא איש העסקים, אתמול (שלישי) בפורום הכלכלי העולמי בדאבוס שבשוויץ.
 
סורוס, בן 91,  איל הון יהודי- אמריקאי, אשר הונו מוערך על ידי מגזין "פורבס" בכ-8.6 מיליארד דולר, הוא ניצול שואה יליד הונגריה, ונחשב לפילנתרופ, כאשר קרן " Open Society Foundations" שבבעלתו תורמת סכומים רבים  למוסדות ולארגוני זכויות אדם ודמוקרטיה.
בנאומו האשים את סין ורוסיה בהיותן "האיום הגדול ביותר על החברה הפתוחה". וגרס כי סין דיכאה זכויות אדם בכך ש"ג'ינפינג דבק במדיניות אפס קוביד שאי אפשר לקיים", הוא הוסיף כי: "הנעילה המתמשכת בסין תשבש את שרשראות האספקה, מה שעלול לשמר את האינפלציה ברחבי העולם וליצור שפל עולמי".
 
בנאומו הוא התייחס גם לתלות של גרמניה בגז הרוסי, ואמר כי "צריך לכוון מחדש את כלכלת גרמניה, וזה ייקח הרבה זמן", וכי בניגוד לקאנצלר גרמניה ראש ממשלת איטליה "אמיץ יותר" בצעדים שהוא מוכן לעשות כדי להתנתק מהגז הרוסי.
ב"בלומברג" מזכירם כי זו לא הפעם הראשונה שסורס מתבטא בחרפות, על בימת הפורום הכלכלי העולמי, שכן בעבר, תקף את פייסבוק שלטענתו עשויה לקדם את חזרתו של טראמפ לנשיאות, ואף הזהיר מפני השימוש שעושה סין בטכנולוגיה כדי לדכא את אזרחיה, טענה שחזר עליה גם כעת באומרו שהבינה המלאכותית " טובה במיוחד בייצור כלי שליטה המסייעים למשטרי דיכוי, הקורונה סייעה להגברת הלגיטימציה לשימוש במכשירי שליטה , אשר באמת יעילים בהתמודדות עם הנגיף."
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    חזק ואמץ -מילים נכונות
    ישראלי 06/2022/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל הכבוד מילים כדורבנם -רוסיה דיקטטורה אכזרית ומסוכנת וסין תומכת בה .ביזיון לשתי הדיקטטורות האלה.להכות ברוסיה כמה שיותר
    סגור
  • 1.
    מנצלי השואה (ל"ת)
    אליהו 05/2022/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור